رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: برخی در بیان مشکلات چنان آن را مطرح می کنند که گویی هیچ موفقیتی در جمهوری اسلامی نبوده است و موفقیت ها را کتمان می کنند در حالی که به طور معجزه آسا نظام اسلامی در این ۴۳ سال بسیار پر بحران موفقیت هایی به دست آورده که قابل مقایسه با موفقیت سایر انقلاب ها نیست که از جمله آنها می توان به سر پا بودن انقلاب اشاره کرد.

حجت الاسلام عباس محمدحسنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شبستان، حجت الاسلام عباس محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش سیاسی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با گرامیداشت سالروز شهادت شهید نواب صفوی و شهدای انقلاب در مورد بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در موضوع این بیانیه کارهای خوبی صورت گرفته و اقدامات خوب دیگری نیز باید صورت بگیرد. این بیانیه از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است و تنظیم آن ریشه در سخنان راهبردی حضرت علی (ع) دارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: حضرت علی (ع) در بیانی می فرمایند خداوند رحمت کند کسی را که می داند از کجاست و در کجاست و به کجا باید برسد. این بدان معناست که چه بودیم و چه هستیم و چه باید باشیم. حضرت علی (ع) سه مقطع را در این روایت توضیح دادند. در زندگی اجتماعی نیز این گونه است و باید در سه مقطع نگاه کارشناسانه و علمی داشته باشیم. در حقیقت در هر مسیری باید راه صحیح کمال و پیشرفت مشخص شود و از این موارد نباید غافل شویم که در این صورت دچار خسران هستیم.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: بیانیه گام دوم مبتنی بر کلام مولای متقیان است و کسی که با جان مایه این بیانیه را نوشته است از کلام حضرت علی (ع) نشات گرفته؛ این نوشته نورانی، راهبردی و کارگشا است.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب فوق العاده، استادانه، کارشناسانه و نخبگانی عنوان شده است به نحوی که وقتی آن را می خوانیم فکر نمی کنیم که این بیانیه کار یک نفر است و تصورمان این است که یک جمع در کنار یکدیگر با اندیشه ورزی موجب خروجی یک بیانیه نخبگانی شده است در حالی که رهبر انقلاب به تنهایی این بیانیه را نگاشته اند و این بیانیه حاصل تراوشات فکری خود رهبر انقلاب است که فوق العاده محققانه، عالمانه و کارشناسانه بیان شده است.

وی ادامه داد: اگر کسی چند بار این بیانیه را بخواند به ژرفای آن دست می یابد. این بیانیه بسیار هنرمندانه تبیین شده و رهبر انقلاب در آن گذشته، حال و آینده انقلاب را به تصویر کشیده اند. در حقیقت این بیانیه به معنای آینه تمام نمایی است که گذشته، حال و آینده در آن کاملا دیده می شود.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: این بیانیه هدف، راه و راهبرد رسیدن به اهداف انقلاب را از یک راه درست مطرح می کند. باید کاری کنیم این بیانیه به گفتمان ملی تبدیل شود. اکنون فقط نخبگان به آن می پردازند و عامه مردم از صدا و سیما یا رسانه ها به طور برشی بخش هایی از آن را شنیده اند و اگر از عامه مردم بپرسیم بسیاری از آنها از این بیانیه اطلاعی ندارند یا اطلاع آنها دقیق نیست.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: این همایش ها تا تبدیل شدن این بیانیه به گفتمان ملی باید ادامه یابد. معتقدم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این زمینه پیشتاز است و امسال سال سوم برگزاری همایش در این موضوع است اما شاید هنوز نتوانسته ایم این بیانیه را تبدیل به گفتمان ملی در ارتش و یا حتی در جامعه کرده باشیم.

وی با بیان اینکه افرادی به عنوان سرباز دو سال در اختیار ارتش قرار دارند، یادآور شد: در این زمینه برای سربازان نیز اقدام درخوری صورت نگرفته است و این بیانیه در خانواده ها حضور فعالی ندارد و اقدامات بیشتری به شکل راهبردی تر باید انجام دهیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم و اینکه برخی دوست دارند موفقیت های انقلاب مکتوم بماند، اظهار کرد: برخی علاقه دارند تا جامعه از موفقیت های انقلاب بی خبر بماند و آنها را سیاه نمایی کرده و کتمان می کنند و برخی در بیان مشکلات چنان آن را مطرح می کنند که گویی هیچ موفقیتی در جمهوری اسلامی نبوده است و موفقیت ها را کتمان می کنند در حالی که به طور معجزه آسا نظام اسلامی در این ۴۳ سال بسیار پر بحران موفقیت هایی به دست آورده که قابل مقایسه با موفقیت سایر انقلاب ها نیست که از جمله آنها می توان به سر پا بودن انقلاب اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از انقلاب ها پس از وقوع تنها در موزه ها باقی ماندند. انقلاب اسلامی در این میدان ایستاده و بسیاری از رقبای خود را از صحنه خارج کرده است. برخی گویا موج می گیرند که کتمان حقیقت کنند و این شکل از همایش ها باید بیانگر حقایق انقلاب باشد.

وی یادآور شد: این همایش ها باید از موفقیت های شگفت انگیز انقلاب اسلامی رونمایی کند و غبار غفلت را از آن کنار بزند و نسل انقلاب و جوان با مقایسه شرایط قبل و بعد انقلاب به انقلاب اسلامی افتخار کند و بداند که آبا و اجداد آنها تصمیمی آگاهانه گرفته و با افتخار ترسیم انقلاب را آفریده اند.

وی گفت: نسل جوان از اینکه چه بوده ایم و چه باید بشویم، بی خبر هستند. ما باید دست به دست هم بدهیم تا این بیانیه آن گونه که شایسته است در میان مردم مطرح و به گفتمان ملی تبدیل شود.

وی با اشاره به دستاوردهای داخلی و بین المللی در عرصه های داخلی و بین المللی یادآور شد: هر کشوری جز ایران اگر به این موفقیت ها دست می یافت، گوش فلک را کر می کرد تا دنیا بداند که آنها چه بوده اند و به کجا رسیده اند اما ما در این زمینه و انتقال این موفقیت ها شایسته عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام محمدحسنی احیای اسلام به عنوان مکتب جامع و جهانی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: شبی که مکتب شوروی را پایین کشیدند، کمونیست ها گفتند اشتباه ما این بود که در این مدت خدا و معنویت را نادیده گرفتیم. قبل از انقلاب فکر آنها این بود که دین افیون و مخدر جامعه است و امروز تنها راه نجات جامعه را دین و خداباوری می دانند که از پیامدهای انقلاب است.

وی بسترسازی برای خیزش مستضعفان علیه مستکبران را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: روزی فقط ما شعار مرگ بر آمریکا را می گفتیم اما امروز جریاناتی در بغل گوش کاخ سفید این شعار را سر می دهند که این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در حال بیدار کردن همگان است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به عنوان قدرت جهانی امروز در جایگاه ویژه ای قرار دارد با اشاره به نامه اوباما به رهبر انقلاب تصریح کرد: امروز بدون حضور ایران هیچ تصمیم راهبردی ای در منطقه گرفته نمی شود و اگر تصمیمی گرفته شود، حتما ناقص الخلقه می ماند.

وی تغییر در معیارهای قدرت، طرح عناصر معنویت و بازگشت به نگاه و تمدن اسلامی را از دیگر دستاوردهای انقلاب نام برد و افزود: استقلال سیاسی، لغو پیمان های استعماری، طرح عملی و عینی قطع رابطه با آمریکا و رژیم صهیونیستی، برخورد با مطامع استکباری، توجه به عمق انقلاب اسلامی و همبستگی جامعه اسلامی در جهان تنها گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که می طلبد اصحاب قلم لایه های بیشتری از دستاوردهای انقلاب و بیانیه گام دوم را مطرح کنند تا به عنوان هدیه ای ارزشمند به جامعه اسلامی تقدیم شود.

کد خبر 650792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha