الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهوری صربستان گفت که مقامات استرالیا «فکر می‌کنند جوکوویچ را تحقیر کرده‌اند»، اما «خود را تحقیر کردند».

ووچیچ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ووچیچ خطاب به خبرنگاران گفت که با نواک جوکوویچ صحبت و او را تشویق کرده است.

او گفت: «من مدت کوتاهی پس از این تصمیم‌گیری با جوکوویچ صحبت کردم. او را تشویق کردم و به او گفتم که ما همه منتظر بازگشتش به صربستان هستیم؛ جایی که همیشه از او استقبال می‌شود. کسانی که تلاش می‌کردند به جهان نشان دهند بسیار اصول‌مدار هستند، در واقع دقیقا خلاف این را نشان دادند.»

ووچیچ در ادامه از نحوه برخورد رسانه‌ها و مقامات استرالیایی با جوکوویچ انتقاد کرد و آن را «شکار جادوگر» علیه ستاره تنیس و صربستان خواند.

ووچیچ گفت: «شما ۱۰، ۱۱ روز بهترین تنیسور جهان را آزار می‌دهید و در روز یازدهم تصمیمی را که از روز اول قصد داشتید بگیرید را صادر می‌کنید. اگر می‌گفتید که یک فرد واکسینه نشده نمی‌تواند وارد استرالیا شود، جوکوویچ یا نمی‌آمد یا واکسن می‌زد، اما شما در را برای معافیت پزشکی باز گذاشتید و بنابراین او ویزا دریافت کرد و با این وضعیت آمد. او همه کارها را انجام داد. اما آزار و اذیت و به دنبال آن یک هجمه رسانه‌ای بی‌سابقه آغاز شد.»

ووچیچ همچنین دادستان را به «دروغ گفتن» متهم کرد و گفت که نسبت جمعیت صربستان را که علیه کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند، کمتر اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات رسمی، ۵۸ درصد از جمعیت بزرگسال در صربستان واکسینه شده‌اند.

ووچیچ افزود که صربستان در ماه مارس، زمانی که مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن در بلگراد برگزار می‌شود، از ورزشکاران استرالیایی استقبال به طرز غیرقابل مقایسه‌ای بهتر خواهد داشت.

او در این رابطه گفت: «آنها به مسابقات قهرمانی دو و میدانی خواهند آمد و ما به دولت استرالیا نشان خواهیم داد که چقدر بهتر هستیم.»

بیشتر بخوانید:

جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان از استرالیا اخراج شد

ووچیچ سپس از کسانی در استرالیا که از ستاره تنیس حمایت کرده‌اند، تشکر کرد: «از مردم استرالیا تشکر می‌کنم. مطمئنم به همان اندازه که ما به مردم استرالیا احترام می‌گذاریم، آنها نیز صربستانی‌ها را دوست دارند.»

ووچیچ در پایان گفت: «مقامات استرالیا فکر می‌کنند جوکوویچ را با این آزار و اذیت ۱۰ روزه تحقیر کرده‌اند. آنها فقط خودشان را تحقیر کرده‌اند و جوکوویچ می‌تواند با سر بالا به کشورش بازگردد.»

کد خبر 650545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha