نوواک جوکویچ، مرد اول تنیس جهان که برای شرکت در مسابقات تنیس اوپن استرالیا وارد این کشور شده است، پس از لغو دوباره ویزایش به علت واکسینه نبودن برای کرونا ممکن است روز یکشنبه دوباره بازداشت و از استرالیا اخراج شود.

Djokovic

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس آلکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا روز جمعه اعلام کرد با استفاده از اختیارات قانونی‌اش ویزای این تنیس‌باز ۳۴ ساله صربستانی را «بر اساس منافع عمومی به خاطر حفظ بهداشت و نظم» لغو کرده است- این در حالی است که سه روز بیشتر به شروع مسابقات اوپن استرالیا که جوکوویچ رکورد ۹ بار برنده شدن در آن را دارد.

در جلسه دادگاهی که پس از اعلام این تصمیم در بعدازظهر جمعه در ملبون استرالیا برگزار شد، قاضی دادگاه حکم کرد که تا زمانی که جلسه استیناف در دادگاه فدرال برگزار شود، نمی‌توان جوکوویچ را از استرالیا اخراج کرد. انتظار می‌رود این جلسه دادگاه در روز یکشنبه برگزار شود.

جوکوویچ که واکسن کرونا نزده است، بر اساس یک استثنای پزشکی به خاطر دچار شدن اخیر به کرونا  با تایید دولت ایالت ویکتوریا و فدراسیون تنیس استرالیا ویزای ورود به این کشور گرفته بود، اما ویزی او هنگام ورود به شهر ملبورن استرالیا بوسیله «نیروهای مرزبانی استرالیا» لغو شد و او برای چهار شب به یک هتل محل پناهجویان در این شهر فرستاده شد.

لغو دوباره ویزای مرد اول تنیس جهان| جوکوویچ ممکن است دوباره بازداشت شود
یکی از طرفداران جوکوویچ در شهر بلگراد پایتخت صربستان در تجمعی به حمایت از او شرکت کرده است

شکایت وکلای جوکوویچ و پذیرش آن بوسیله یک دادگاه محلی باعث شد که او بتواند از این هتل خارج شود و به زمین تمرین تنیس برود.

اگر جوکوویچ در دادگاه یکشنبه شکست بخورد و از استرالیا اخراج شود، معمولا نمی‌تواند تا سه سال به این کشور بازگردد.

نخست‌وزیر استرالیا، اسکات موریسون هم از اقدام وزیر مهاجرت کابینه‌اش در این مورد حمایت کرد و گفت دولتش «کاملا به حفاظت مرزهای استرالیا به خصوص در رابطه با پاندمی کووید-۱۹ متعهد است.»

موریسون و هاوک بخشی از دولت فعلی محافظه‌کار استرالیا هستند که سخت‌گیری در کنترل مرزی را از افتخاراتش می‌شمرد.

در قرعه‌کشی که برای مسابقات اوپن استرالیا در روز پنجشنبه انجام شد، جووکویچ در دور اول باید با هموطن صربش، میومیر کچاموویچ بازی کند.

کد خبر 650054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha