عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون شهرداری درباره حاشیه‌هایی که در گذشته در گرمخانه‌ها وجود داشت توجه و تمرکز بیشتری اعمال می‌کند و در اداره این مکان‌ها تا حدودی خطاها کمتر و مدیریت‌ها روان‌تر شده است.

علیرضا نادعلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ارزیابی وضع ارائه خدمات در گرمخانه‌ها گفت: درباره وضعیت کنونی گرمخانه‌ها آنچه مسلم است اینکه همکاران ما توان خیلی زیادی را صرف این قضیه می‌کنند چون کاهش آسیب‌های اجتماعی برای شهرداری تهران و شورای شهر یک اولویت است که ما نسبت به آن جدی هستیم. بنابراین در این زمینه اقداماتی در حال انجام است. اما قدری طول خواهد کشید تا نتیجه این اقدامات را ببینیم. یعنی اضافه کردن گرمخانه با این وضعیت بودجه شهرداری به این راحتی‌ها امکانپذیر نیست. اما اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است.

خطاها در گرمخانه‌ها کمتر شده | افزایش ظرفیت زمان خواهد برد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خود من به این گرمخانه‌ها سر زدم و شب یلدا را در آنجا گذراندم افزود: مدتی پیش از آن هم به گرمخانه‌های بانوان سر زده بودم. مجموع این مشاهدات حاکی از این است که اتفاقات مطلوبی در حال رخ دادن است و نظارت‌ها بهتر شده است. امروز نسبت به بعضی از حاشیه‌هایی که در ارتباط با گرمخانه‌ها در گذشته وجود داشت توجه و تمرکز بیشتری از طرف شهرداری اعمال می‌شود. امروز در مورد اداره گرمخانه‌ها تا حدودی خطاها کمتر و مدیریت‌ها روان‌تر شده است.

وی بیان کرد: در مورد گرمخانه‌ها اضافه کردن ظرفیت کماکان زمان خواهد برد تا اتفاق بیفتد. یا در موضوعاتی مثل انتقال گرمخانه‌ها که بعضا نگرانی‌هایی درباره وجود این گرمخانه‌ها در داخل محله‌های شهر تهران ابراز می‌شود هم باز زمان خواهد برد تا به طور کامل اتفاق بیفتد. چون الان مساله سرمای هوا هم وجود دارد از ظرفیت گرمخانه‌ها تقریبا به شکل بیشینه استفاده می‌شود. بالاخره هر کسی که با سرمای شبانه درگیر باشد به این جمعیت اضافه می‌شود. برای همین شاید بشود اینطور گفت که زمستان دوره سخت‌تری نسبت به دیگر فصل‌های سال برای گرمخانه‌ها به حساب می‌آید.

گرمخانه‌ها جابه‌جا می‌شوند 

نادعلی در پاسخ به این سوال که آیا الان برنامه‌ای برای جابه‌جایی گرمخانه‌ها وجود دارد گفت: این بحث در حال حاضر مطرح است. بررسی‌ها هم پیرامون آن انجام شده و احتمال اجرایی شدنش هم بسیار زیاد است. اما اینکه به طور دقیق در چه زمانی این کار انجام بشود مسئولان هنوز به آن نقطه نرسیده اند.

همه حاضر نیستند به گرمخانه‌ بروند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در پاسخ به اینکه آیا حواشی به وجود آمده در مورد اتوبوس‌خوابی یا شایعاتی که درباره متروخوابی پیش آمده ضرورت توسعه گرمخانه‌ها را پیش نمی‌کشد گفت: همینطور است. اتفاقا مدیریت شهری تهران در بحث توسعه گرمخانه‌ها ورود پیدا کرده است. البته نه به این معنا که این اتفاقات باعث توجه ما به مساله توسعه گرمخانه‌ها شده باشد. به خاطر یک اتفاق که به یکباره یک ظرفیت مکانی به این وسعت اضافه نمی‌شود. بلکه از قبل آن کسانی که این مجموعه را اداره می‌کنند به این ماجراها اشراف دارند.

وی افزود: برای همین هم ظرفیت‌هایی نظیر اتوبوس‌ها را به کار می‌گیرند تا در شب‌های خاصی که سرما بیشتر است بی‌خانمان‌ها را پوشش بدهند. چون همه این افراد هم حاضر نیستند به گرمخانه‌ها بروند. آن مسافری که از بیرون شهر آمده و در آستانه شهر و در این هوای سرد بی‌جا و مکان مانده حاضر نیست به گرمخانه برود. ما در بررسی‌هایی که داشتیم از این قضیه مطلع شدیم.

کد خبر 650122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha