رئیس شورای اسلامی شهر تهران از صحبت خود با شهردار پایتخت درباره جمع‌آوری اتوبوس‌های خواب از سطح شهر خبر داد.

اتوبوس خوابی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز این شورا در واکنش به تذکر ناصر امانی درباره وضعیت اتوبوس خوابی در تهران و موج سواری رسانه های بیگانه  گفت:‌ رسانه های معاند چشمانشان را بر روی وضعیت اسفناک بی خانمان ها در اروپا و امریکا بسته اند.

وی با اشاره به اینکه ما موافق اتوبوس‌خوابی نیستیم چون اتوبوس جای استراحت نیست، گفت: اما این شرایط به این دلیل به وجود آمده که عده‌ای که درمانده‌اند در گرمخانه‌ها به خاطر شرایط خاص نمی‌خواهند بروند.

وی ادامه داد: حتی برخی از معتادین حالش را ندارند به گرمخانه بروند و در دوره‌های گذشته برخی را به زور سوار اتوبوس می‌کردند تا به گرمخانه ببرند چون اگر به زور سوار نمی‌کردند، در سرما خشک می‌شدند.

چمران گفت: با زاکانی صحبت کردم و  خواستم تا شنبه و یکشنبه این بساط جمع شود چون اتوبوس سیستم بهداشتی ندارد.

وی ادامه داد: گرمخانه‌ها فضا دارند و اگر کسی درمانده باشد، پذیرایی می‌کنند. البته این کار خیری است اما چه بهتر که به درمانده‌ها کمک شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود این، ما هر کاری کنیم رسانه‌های معاند برداشت‌های دیگری می‌کنند و می‌دانیم زیر ذره‌بین رسانه قرار داریم.

به جای اتوبوس‌خوابی سوله بحران در اختیار افراد بی‌سرپناه قرار دهیم 

همچنین، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در سی و هفتمین جلسه این شورا طی تذکری گفت: معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار که در جلسه شورا حضور پیدا کردند درباره بحث بی‌آرتی‌خوابی و اتوبوس‌خوابی توضیحاتی دادند و اعضای کمیسیون فرهنگی شب گذشته بررسی کردند و متوجه شدند شهرداری از روی خیرخواهی و برای پناه دادن به عده‌ای که یا برای مداوا و یا اقدامات اداری به تهران می‌آیند اقدام به در اختیار دادن تعدادی اتوبوس کرده است.

وی ادامه داد: این نیز از مشکلاتی است که پایتخت بودن برای تهران ایجاد کرده و تا وقتی تمرکزگرایی در شهر تهران داشته باشیم و همه مردم از کشور برای کوچک‌ترین کار به تهران مراجعه کنند این روند ادامه خواهد یافت. 

امانی اضافه کرد: شهرداری تهران به این دلیل که عده‌ای در مسیرهای اصلی می‌خوابیدند و نگران یخ‌زدگی این افراد بوده چند اتوبوس مخصوص این کار راه اندازی کرده تا کسانی که به گرمخانه‌ها مراجعه نمی‌کنند در این اتوبوس‌ها مستقر شوند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نیت این اقدام خوب بوده اما انعکاس بیرونی خیلی بدی داشته است، گفت: تمام شبکه‌های خارجی موج عظیمی از تخریب و دروغ به این موضوع اضافه کردند. 

وی گفت: ظاهر این اتوبوس‌ها نیز خوب نیست و شکل بدی دارد و پیشنهادم این است که این کار جمع شود و اگر قرار است کاری انجام شود از همان سوله‌های مدیریت بحران استفاده و این عزیزان را سوار کنند و به این مکان‌ها منتقل کنند نه اینکه تا صبح در اتوبوس بمانند. 

کد خبر 647763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    4 1
    شهرداری تهران که دارای ان همه امکانات از قبیل فرهنگسری ها و خانه محله و اماکن ورزشی و تفریحی و فضاهای درمانگاهی با وسعت زیاد و سوله های مختلف و مراکز تجاری بزرگ و اعتبار مالی زیادا می باشد چرا اتوبوسها رادر اختیار این شهروندان عزیز قرار داده ایا خود شهردار و اعضای شورای شهر برای 3 ساعت خانواده شان را در این فضا انهم در این فصل سال قرار می دهند بهتر نیست برای این فیبل حمایت ها از مردم بی بضاعت هم اعتبار مالی و حمایتی از بودجه شهرداری مثل بقیه اعتباراتی که برای مناسبتها که به شهرداری برای شهر سازی داده میشود در نظر میگیرد چند درصد از ان چند ده میلیارد را هم برای این کار در اولویت قرار بدن مطمین باشن جای دوری هزینه نخواهد شد
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      1 0
      این افاضات رو به اون شهردار هفت تیرکش زن کُش هم می کردید؟؟!!
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    4 0
    اینم یک روش حل مسئله!
  • معلم IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    3 0
    شهرداری به جای گرفتن پول از دولت زمینهای دولتی رو بگیره از دولت و مثل خیلی کشورها اپارتمان سازی برای اقشار پایین دست بسازه با اجاره معقول.لطفا صورت مسئله رو پاک‌نکنید .