سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: افرادی در خارج کشور و عده‌ای هم در داخل روی مباحث سیاسی متمرکز می‌شوند و چیزهایی را خلاف واقع مطرح می‌کنند و تا بخواهد به آن ادعاها پاسخ داده و درباره‌ موضوع شفاف‌سازی شود اذهان عمومی با آن حواشی و شایعات درگیر شده است.

علیرضا نادعلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی شکل گرفتن حاشیه‌ها پیرامون پدیده‌ی اتوبوس‌خوابی گفت: دوستان ما در روابط عمومی شورای شهر یک شب را تا صبح در اتوبوس‌ها گذراندند و گزارش کاملی هم از این قصه تهیه کردند. به دلیل تراکم برنامه‌ها در جلسه‌ی روز یکشنبه این گزارش برای اعضای شورای شهر به نمایش در نیامد. ان‌شاءالله در اولین جلسه‌ی علنی شورای شهر این گزارش ارائه خواهد شد. اما بخشی از این قضیه مربوط به مباحث تخصصی و ماجراهای اجتماعی است و بخش دیگر ناشی از جو رسانه‌ای است که از خارج کشور هدایت می‌شود و در هر موضوعی که اینطور انگشت گذاشته شود چنین جوی ایجاد می‌شود.
 
وی ادامه داد: این نوع موضوعاتی که ما با آن درگیر می‌شویم موضوعات واقعی نیست. به یکباره جوی ایجاد می‌شود که انگار شهر تهران درگیر یک ماجرای بسیار پیچیده‌ای شده است. البته این پذیرفتنی است که موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی در کل با پیچیدگی‌هایی همراه است. چون این موضوعات با مسائل انسانی در ارتباط است. ولی می‌شود از طرف دیگر این ماجرا برداشت‌های مثبتی هم داشت. چون برای مجموعه‌ی مدیریت شهری مهم بوده که این افراد بی خانمان در شهر سرگردان نباشند و در این شب‌های سردی که گرمخانه‌ها پر هستند جایی برای خوابیدن داشته باشند.
 
نادعلی خاطرنشان کرد: متاسفانه به این جنبه از موضوع اتوبوس خوابی نگاه نمی‌شود. به این موضوع بیشتر از آن بعد نگاه می‌شود که شاید در این ماجرا عدم تناسب وجود دارد یا مسائل دیگری به چشم بیاید. البته خود ما هم استفاده از ابنیه و مکان‌های ثابت را برای اسکان شبانه‌ی بی خانمان‌ها ترجیح می‌دهیم تا اینکه برای این کار از اتوبوس‌ها استفاده بشود. ولی آنچه که مسلم است این نوع موضوعات تحت یک جوی در رسانه‌ها مطرح می‌شود. این جو هم باعث می‌شود تا مخاطبان در برخورد با این موضوع به حاق مطلب توجه کافی نداشته باشند. دفعه‌ی اول هم نیست که چنین اتفاقی در این موضوعات می‌افتد.

وی درباره‌ی گمانه‌های مطرح درباره‌ی اخذ هزینه از افراد بی‌خانمان برای اتوبوس‌خوابی گفت: بر اساس این گزارشی که دوستان ما در روابط عمومی شورای شهر تهیه کرده اند و من به آن‌ها اعتماد دارم اینطور نبوده است. اگر قبل از تهیه‌ی این گزارش چنان مسائلی درباره‌ی اخذ هزینه برای اتوبوس خوابی وجود داشته من اطلاعی از آن ندارم. چون پیش از اینکه این موضوع رسانه‌ای بشود یک شرایطی برای این قضیه وجود داشته و بعد از اینکه رسانه‌ای شده شرایط جدیدی پیدا کرده است. اما آنچه که مسلم است از زمانی که این قضیه‌ی اتوبوس خوابی رسانه‌ای شده تا الان که دوستان ما در روابط عمومی شورای شهر این موضوع را پیگیری کرده اند چنین چیزی نبوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره‌ی ادعاهای مطرح شده درباره‌ی بسته شدن کوه‌ها و ممنوع شدن کوهنوردی در ایام فاطمیه با تصمیم مدیریت شهری تهران گفت: پرسشی که من درباره‌ی این موضوع دارم این است که آیا کوه‌ها زیر نظر مدیریت شهری اداره می‌شود؟ چنین چیزی نیست. اولا که کوه‌ها در این ایام بسته نشده بود. اصل ماجرا اینجاست که در تمام ایام مربوط به پیک کرونا خود ما از کوه‌ها استفاده کرده ایم. نکته دوم هم اینکه آن فضاهای کوهستانی که برای کوهنوردی در شمال تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد در اختیار شهرداری تهران نیست. برای مثال توچال در اختیار بنیاد مستضعفان است. فضاهای کوهستانی دیگر هم به همین نحو در اختیار نهادهای مختلف قرار دارد. اتفاقا در ایام فاطمیه امکان کوهنوردی در همه‌ی این فضاها برقرار بوده است. درمورد این نوع جوسازی‌ها واقعیت همان است که اشاره کردم. این حواشی را فضاسازی‌های رسانه‌ای به وجود آورده است.
 
وی اضافه کرد: افرادی در خارج از کشور و عده‌ای هم در داخل روی مباحث سیاسی متمرکز می‌شوند و چیزهایی را برخلاف واقع مطرح می‌کنند. تا بخواهد به آن ادعاها پاسخ داده بشود و درباره‌ی آن موضوع شفاف سازی بشود اذهان عمومی با آن حواشی و شایعات درگیر شده است. این مسائل باعث می‌شود تا ارائه‌ی خدمت به شهروندان سخت‌تر بشود. ما از دوستانمان در شهرداری تهران درخواست می‌کنیم تا درباره‌ی همه‌ی این شایعات پاسخگو باشند و شفاف سازی بکنند. البته خوشبختانه این بار به موقع پاسخ این ادعاها داده شد. اما همه این اتفاقات باعث می‌شود تا ما به طور دائم در گیر و دار این نوع مسائل واکنشی باشیم. نتیجه‌ی این وضع هم این است که خیلی توجهی به خدماتی که ارائه می‌شود صورت نگیرد.

کد خبر 649278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha