نیروهای طالبان یک استاد منتقد را بازداشت کرده‌اند.

استاد دانشگاه افغانستان

به گزارش همشهری‌آنلاین، شفقنا به نقل از فرانس۲۴ نوشت: نیروهای طالبان پروفسور فیض‌الله جلال استاد دانشگاه کابل را بازداشت کرده‌اند. جلال یکی از منتقدان جدی حکومت‌داری طالبان در چند ماه گذشته بوده و در چندین برنامه تلویزیونی از مشکلات اقتصادی و استفاده از زور برای حکومت انتقاد کرده بوده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتی نوشت که جلال روز شنبه به دلیل اظهاراتش در شبکه‌های اجتماعی در جهت تحریک مردم علیه نظام و بازی با حیثیت مردم بازداشت شده است.

وی افزود: «او دستگیر شده است تا دیگران به نام استاد یا عالم بودن اظهارنظرهای بیهوده مشابهی نکنند که به حیثیت دیگران لطمه بزند».

مجاهد اسکرین شات‌هایی از توییت‌هایی را که ادعا می کرد توسط جلال ارسال شده بود، به اشتراک گذاشت که می‌گفت: رئیس اطلاعات طالبان دستفروش پاکستان است و دولت جدید را خر قلمداد می‌کرد. جلال در یک برنامه تلویزیونی محمد نعیم، سخنگوی طالبان – که او نیز در آن شرکت داشت- را گوساله خواند که توهین بزرگی در افغانستان محسوب می‌شود.

مسعوده همسر جلال که زمانی به عنوان اولین نامزد زن برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شناخته می‌شد، در فیس بوک نوشت که همسرش توسط نیروهای طالبان دستگیر و در مکان نامعلومی بازداشت شده است.

عفو بین‌الملل خواستار آزادی جلال شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از فعالان افغانستانی در توییتر می گویند صفحه‌ای که مجاهد به آن استناد کرده جعلی است و صفحه اصلی فیض الله جلال نیست.

کد خبر 648908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    توهین علیه نظام . هر کسی که میخوان اتهام بزنن این جمله همیشه تکرار خواهد شد .
  • اشوری US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 1
    همیشه آدمای متفکر گرفتار جهل ونادانی ادمای تهی مغز هستند
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 1
    از دست هرکس کاری بر می آید برای آزادی این استاد انجام بده تا دیر نشده نجات یک انسان نجات کل بشر هست