یکی از نوزادانی که در فرودگاه کابل و همزمان با خروج آمریکا از افغانستان گم شده بود، سرانجام پیدا شد و به آغوش خانواده بازگشت.

نوزاد سرگردان حوادث فرودگاه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داده نوزادی که در جریان هرج‌ومرج عملیات تخلیه‌ نیروهای آمریکایی از افغانستان ناپدید شده بود، به خانواده خود در کابل پس از ۴ ماه تحویل داده شده است.

این نوزاد در حالی که ۲ ماهه بود در بحران فرودگاه کابل پس از اینکه پدر و مادرش او را به سربازان آمریکایی سپرده بودند، ناپدید شد. 

پس از این ماجرا، یک راننده تاکسی این کودک را پیدا کرده و تاکنون در خانه خود از وی نگهداری می‌کرد.

این نوزاد که «سهیل» نام دارد پس از شناسایی به پدربزرگ خود در بدخشان تحویل داده شده و پدر و مادرش در حال حاضر در آمریکا هستند.

«میرزاعلی احمدی»، پدر سهیل که از کارمندان سفارت آمریکا در کابل بود، به‌همراه همسرش ثریا در جریان هرج‌ومرج عملیات تخلیه کودک‌شان را برای این‌که آسیب نبیند در نزدیکی دیوار فرودگاه کابل به نظامیان آمریکایی تحویل داده بودند. آنان پس از ورود به فرودگاه متوجه می‌شوند که نوزاد آنها گم شده است.

در آن زمان مقام‌های آمریکایی به میرزاعلی گفته بودند که ممکن است پسرش به خارج از افغانستان انتقال داده شده باشد؛ اما این کودک در فرودگاه جا مانده و صافی او را به خانه‌اش انتقال داده بود.

پس از انتشار گزارشی از سوی رویترز درباره ناپدیدشدن سهیل، همسایه‌های صافی عکس سهیل را شناسایی کرده‌اند.

پس از یافتن سهیل، راننده تاکسی حاضر به واگذاری این نوزاد نشده و سرانجام پس از شکایت خانواده و گفتگو و مذاکره این کودک روز گذشته پس از ۴ ماه به پدربزرگ وی تحویل داده شد.

یک فرمانده محلی طالبان به خبرگزاری رویترز گفت که طبق توافق دو طرف، خانواده‌ کودک به خانواده‌ صافی مقدار صدهزار افغانی معادل ۹۵۰ دلار، به‌خاطر نگهداری از این نوزاد داده خواهد شد. 

پیش از این شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که در بحران فرودگاه کابل ۱۴۵۰ کودک بدون والدین خود به آمریکا منتقل شدند. 

براساس این گزارش، این کودکان در حال حاضر در آمریکا بوده و در حالی که سرنوشت آنها مشخص نیست به امید یافتن خانوده‌های خود انتظار می‌کشند.

برخی از مدافعان حقوق‌ کودکان هم گفته‌اند که این کودکان در هنگام فرار از افغانستان با خانواده‌ خود بودند؛ اما در جریان هرج‌ومرج‌ از هم جدا شده‌اند. به گفته‌ آن‌ها برخی از کودکان در جریان حمله انتحاری در  ‌فرودگاه از خانواده‌ خود جدا شده‌ و امکان دارد شماری از والدین این کودکان در این حمله کشته شده باشند.

کد خبر 648891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha