هفتمین پویش «قرار خدمت» در منطقه ۲۲ در حالی شروع می‌شود که «عباس شعبانی» معاون فنی و عمران شهرداری تهران همراه جمعی از مسئولان و مدیران ارشد این حوزه از ساعت‌های ابتدایی صبح در ناحیه ۳ منطقه ۲۲ حضور دارند تا معضلات کوچک و بزرگ قطب گردشگری پایتخت را از نزدیک رصد کنند.

تامین سرانه ها

همشهری آنلاین _ ثریا روزبهانی: در ادامه نشستی برگزار می‌شود و «علی‌اکبر فسایی» سرپرست معاونت اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران مدیریت نشست را برعهده می‌گیرد تا با حضور شعبانی مشکلات منطقه و نقاط قوت و ضعف پروژه‌ها بررسی شود.

هوا هنوز گرگ و میش است که نشست مشترک مدیران و کارشناسان حوزه معاونت فنی و عمران منطقه، با مدیران ارشد شهری به میزبانی ناحیه ۳ شهرداری آغاز می‌شود. در هفتمین نشست قرار خدمت «مجتبی رشیدی» معاون فنی و عمران شهرداری منطقه، به اعتباراتی که برای پروژه‌های فنی و عمران منطقه در نظر گرفته شده و میزان اندک آنها اشاره و اظهار می‌کند: «امسال ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای عملیات عمرانی و آسفالت معابر شهرک مرواریدشهر اختصاص داده شده است که کافی نیست.» به گفته رشیدی طبق برآوردها با توجه به مساحت ۱۰ هزار متری، معابر مرواریدشهر به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

  • بودجه‌ها کفاف نمی‌دهد

رشیدی درباره موضوع هدایت آب‌های سطحی اطلاعاتی می‌دهد: «سال گذشته تمهیدات‌ لازم برای هدایت آب‌های سطحی اندیشیده شد و نقشه‌های آن هم موجود است، اما از نظر کارگاهی این طرح‌ها قابلیت اجرا ندارد و بخش‌هایی هم که آماده است اعتبار تخصیص یافته کفاف اجرای آن را نمی‌دهد. شهرک الهیه غرب نیز وضع مشابه‌ای دارد. ۷۰‌ـ ۸۰‌درصد از معابر این شهرک تا سال گذشته آسفالت نشده و خاکی بود. امسال حجم قابل توجهی حدود ۲ هزارمتر از معابر آن مانند الوند، البرز، سهند، ارسباران و زاگرس جدول‌گذاری، بلوک‌سازی و آسفالت شده است. امیدواریم با تأمین اعتبار بتوانیم تا پایان سال این معابر را افتتاح کنیم.»

وعده تکمیل زیرساخت‌ها و تأمین سرانه‌ها در هفتمین «قرار خدمت»

  • تأمین سرانه‌ها، تکمیل پروژه‌ها

هر روز بر تعداد مجتمع‌ها و برج‌های منطقه ۲۲ افزوده می‌شود، اما سرانه‌های خدماتی، درمانی و... شرایط مطلوبی ندارند و اهالی از کمبودها گله‌مند هستند. «میثم کاسه‌گر محمدی» شهردار ناحیه ۳ با بیان این موضوع به مشکلات مرواریدشهر اشاره می‌کند: «در این شهرک ۲ هزار واحد مسکونی ساخته شده که در حال حاضر شهروندان در هزار واحد آن ساکن شده‌اند. اغلب ساکنان از همکاران شهرداری، آتش‌نشانی و... هستند. با تکمیل پروژه و ساکن شدن همه شهروندان، آنها انتظار خدمت‌رسانی دارند. برای مثال شهروندان در پیام‌های ۱۳۷ از نبود مدرسه گله کردند.» وی در ادامه به اجرای عملیات پیاده‌روسازی درخیابان‌های سرسبز، زحمتکش، اردستانی، دانش سرشار و روژان اشاره می‌کند و می‌گوید: «تاکنون بیش ازهزار و ۲۰۰‌متر لکه‌گیری، ۴۰ کیلومتر خط‌کشی محوری در این شهرک انجام و بوستان‌ها برای‌ تردد معلولان مناسب‌سازی شده است. پایانه وردآورد نیز مسقف شد.»
در ادامه فسایی بر استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی نواحی در پیشبرد پروژه‌های منطقه‌ای تأکید می‌کند: «موضوع مهم به سرانجام رسیدن پروژه‌هاست. در همین زمینه باید از ظرفیت‌های ناحیه استفاده شود و طرح‌ها را به پایان رساند. جایی هم که نیاز باشد معاونت فنی و عمران شهرداری تهران ورود می‌کند تا مشکل برطرف شود.»

  • «دوگاز» و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام

سال‌ها از اجرای پروژه «دوگاز» می‌گذرد، ولی هنوز بهره‌برداری نشده است. معاون فنی و عمران شهردار تهران در این‌باره می‌گوید: «این پروژه بالغ بر ۸۰‌درصد پیشرفت داشته و در صورت بهره‌برداری مشکلات دسترسی شهروندان را برطرف می‌کند. اکنون این پروژه نیمه‌کاره رها شده و عملیات اجرایی آن غیرفعال است. به همین دلیل این پروژه باید در اولویت قرار گرفته و زودتر به اتمام برسد. پروژه تقاطع محور اتصالی کوهک به همدانی نیز از جمله پروژه‌های مهم منطقه ۲۲ است و بهره‌برداری از آن می‌تواند مدت سفر شهروندان منطقه را از ۱۹۰ کیلومتر به ۸. ۵ کیلومتر کاهش می‌یابد. این پروژه تاکنون ۲۰‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق پیش‌بینی‌ها تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.»

امسال ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای عملیات عمرانی و آسفالت معابر شهرک مرواریدشهر اختصاص داده شده است که کافی نیست

وعده تکمیل زیرساخت‌ها و تأمین سرانه‌ها در هفتمین «قرار خدمت»

پروژه‌های در حال ساخت

  • مرواریدشهر، تکمیل زیرساخت‌ها

مرواریدشهر، در مساحت ۷۰ هکتاری، ۶۰ برج بلندمرتبه و حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در غرب منطقه ۲۲ ایجاد شده است. ساخت محوطه و تأمین معابر آن به عهده شهرداری است. اکنون بالغ بر هزارمتر طول معبر اجرا شده و حدود ۹ هزارمتر طول باقی مانده است. به دلیل تکمیل نشدن سرانه‌ها، در آینده، این شهرک در ارائه خدمات به بیش از ۳۰ هزار نفری که در آن ساکن خواهند شد، دچار مشکل می‌شود. هم‌اکنون ۱۹۸ بلوک مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

  • زیرگذر کوهک –شهید همدانی

ادامه بزرگراه شهید همدانی در سنوات گذشته در طول منطقه ساخته و تقاطع‌های غیرهمسطح آن نیمه‌کاره رها شد. یکی از تقاطع‌ها، محور زیرگذر کوهک است. به این دلیل دسترسی‌های محدوده شمالی کوهک کاملاً محدود و هیچ ارتباطی با محدوده جنوبی ندارد. این تقاطع محور اتصالی بین محله کوهک بالا و پایین و بزرگراه شهید همدانی است. اکنون روگذر ایجاد و ساخت رمپ و لوپ‌ها طی قراردادی برعهده سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گذاشته شده است.

کد خبر 648580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha