نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: زمینه گناه اختلاط زن و مرد است و اینکه محرم و نامحرم در روابط اجتماعی و مسائل خانوادگی بی باکانه باهم ارتباط برقرار کنند زمینه گناه را فراهم می‌سازد و در سیره حضرت زهرا (س) از بین بردن زمینه اینگونه گناهان مطرح است.

علم الهدي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، آیت الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارداشت: با اینکه امروز دومین روز شهادت مظلومانه صدیقه اطهر(س) است و ایام فاطمیه متعلق به ایشان است لذا رفتار شخصی را از سیره حضرت زهرا(س) بیان می‌کنیم.

وی افزود: تقوای عملی در رفتار شرعی ترک گناه است وجود حضرت زهرا(س) معصوم است و گناه کردن در سیره ایشان جایگاهی ندارد اما آنچه در وجود ایشان باید مورد توجه قرار داد نظام زندگی فضیلت بار ایشان  است آنچه در زندگی معمولی ما زمینه گناه می‌شود در سیره ایشان مطرح است و بانوی دو عالم به موضوعاتی اشاره دارند که در زندگی معمولی ما زمینه گناه را فراهم نکند و گناه را از بین ببرد.

علم‌الهدی تصریح کرد: پیامبر اکرم روزی از اصحاب خود سوال کردند که بهترین زن‌ها کدام زن است و سلمان یکی از اصحاب از صدیقه اطهر پرس وجو شدند و ایشان فرمودند بهترین زن‌ها زنی است که ملازم کانون خانه و خانواده باشد و مردی او را نبیند و او نیز مردی را نبیند.سلمان گفت تا این جمله را در جمع اصحاب گفتم رسول الله فرمودند این جواب بوی وحی می‌دهد از کجا آوردی عرض کردم از فاطمه(س) پرسیدم.

وی عنوان کرد: زمینه گناه اختلاط زن و مرد است و اینکه محرم و نامحرم در روابط اجتماعی و مسائل خانوادگی بی باکانه باهم ارتباط برقرار کنند زمینه گناه را فراهم می‌سازد و در سیره حضرت زهرا (س) از بین بردن زمینه اینگونه گناهان مطرح است امروز باید زمینه معصیت و گناه را از بین برد چرا که بسیاری از خانواده‌ها دچار انحراف شده‌اند و سیره حضرت زهرا(س) زمینه گناه را از بین می‌برد. ریشه طلاق و ناسازگاری بین زن و مرد باعث تمام مشکلات در زندگی است و سیره حضرت زهرا در جریان زندگی سازگاری است.

امام جمعه مشهد مقدس اظهارداشت: امروز روز هفدهم دی ماه سالروز روز نکبت کشف حجاب رضاخانی در سال ۱۳۱۴ است یعنی ۸۶سال گذشته در چنینی روزی در نظام استعماری و استکباری رضاخانی برنامه کشف حجاب در طی یک جشن سراسری شد و در تمام کشور فرمان کشف حجاب  اجباری صادر شد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مسئله کشف حجاب یک نقطه سیاه از جنایات حکومت رضاخانی در تاریخ این کشور است جنایانی که  تحت عنوان کشف حجاب در مملکت مرتکب شدند و نوامیس مردم را مورد هتک قرار دادند ما در ایام دهه فاطمیه اشک می‌ریختیم و بر سینه می‌زدیم به خاطر اینکه هتک حرمت صدیقه اطهر شد هتک حرمت کنیزان فاطمه به وسیله جانی ناپاکی مانند رضاخان که مزدور بی جیره و مواجب انگلیسی‌ها بود در ۱۷دی ماه صورت گرفت.

وی یادآورشد: برادرم نقل می‌کرد که از نزدیک شاهد بوده است که در فلکه حضرت رضا(ع)  دیدم پاسبان رضاخانی به خانمی حمله ور شد اول چادرش را کشید و شروع به فرار کرد پاسبان دوید و خود را به این خانم رساند و تنها روسری از سرش نکشید بلکه مقدار زیادی از موهای سر این خانم باروسری کنده شد و خانم روی زمین غش کرد و او روسری را وسط خیابان انداخت و باد موها را اینور و آنور می‌برد و مردم فقط نگاه می‌کردند این بی تفاوتی جنایت را به سرنوشت مردم مسلط کرد.

علم‌الهدی افزود: اینکه مردم نظاره‌گر چنین جنایتی باشند؛ چهل و دو سال است باد بر پرچم عزتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌وزد بخاطر شهامت و غیرت و مردانگی  و مقاومت مردم در پای ستون خیمه این نظام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: بی تفاوتی مردم در آن زمان یک مزدور جلاد چکمه به پای انگلیسی مانند رضاخان را بر مردم چنان مسلط کرد که در برابر چشمان همه این جنایت را انجام داد و کسی حرفی نزد؛ این بی تفاوتی مردم و امروز غیرت و مردانگی شما مردم؛ غیرت مردم اثرگذار است اینکه نوامیس مردم مورد هتک  قرار گرفت اما عده از مردم بی تفاوت بودند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر روزی مردم ما در مقابل دین و جریان روحانیت و در مقابل اقتدار دین و نظام دین بی تفاوت شوند و دشمن خدا بر مردم مسلط شود حداقل هتک حرمت به نوامیس شماست؛ دشمن اگر مسلط شود رحم نمی‌کند تمام برنامه‌های رضاخانی تجاوز و هتک به مردم بود و از بین بردن هستی مردم و این مسائل متاسفانه در تاریخ درست نقش نبسته است. مردمی که دینشان در این شرایط بود و حجاب و دینشان مورد هتک جاسوسان انگلیسی بود دنیایشان آباد بود؟ شکمشان آباد بود؟ این مردم زندگیشان نیز دچار قحطی شده بود و نان پیدا نمی‌کردند و علف به جای گندم نانوایی‌ها به مردم می‌دادند. نانِ خوردن و لباس نداشتند و دنیا نداشتند؛ شما فکر می‌کنید اگر مردم روزی دین نداشته باشند، دنیا دارند؟

وی ادامه داد: شما سلطه استکباری آمریکای ناپاک را بر عراق و افغانستان دیدید که چه کردند بر سر مردم؛ اینکه یک عده آدم‌هایی که یا مزدور دشمن هستند یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند و در فضای مجازی شروع می‌کنند به سیاه نمایی کردن که دلار و ارز و دارایی، و گرانی و ... چنان شد این‌ها که به نفع دشمن دارند آبروی نظام را می‌برند اگر بنا شد روزی دشمن مسلط شود آیا دنیای آبادی دارند؟ دلار ارزان و شکم سیر دارند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: روزی دلار هفت تومان بود و مملکت را آمریکا گرفته بود، امریکا را بیرون کردید و دلار شد بیست و چند هزار تومان این معیار ارزیابی است؟ روزی که دلار هفت تومان بود و امریکا مسلط بود یک کارگر مزد یک روزش را با یک سوم آن می‌خواست ناهار بخورد بیشتر از یک نان و پنیر انگور نمی‌توانست بخورد این زندگی مردم بود اما امروز یک کارگر با یک سوم مزد یک روزش می‌تواند حداقل یک چلوکباب بخورد اگر اهل شکم و معیشت هستید و اینطوری می‌خواهید یک نظام را ارزیابی کنید اما اقتدار جهانی‌اش را ملاک یک نظام نگیرید و سلطه امریکا را در منطقه خاورمیانه به حساب اقتدار نگذارید این ارزشی که از نظر توانمندی‌های نظامی  پیدا کرده که دنیای استکبار از موشک آن می‌ترسد و فرار می‌کند به حساب نظام نگذارید اگر اهل شکم هستید بروید شکم آن روز مردم را با امروز تحلیل کنید نه فقط دلار را.

وی خاطرنشان کرد:اگر دشمنان خدا بر ما مسلط شوند دین نداشته باشیم هیچ چیزی در این مملکت نداریم صدیقه اطهر (س) آموزگارمان، راهبردسازمان و جهاد فاطمی مرز نشناسی در مقاومت است تا کجا مقاومت کنیم در برابر دشمن، مقاومت مرز ندارد تا مقاومت زهرایی و جهاد فاطمی دارید عزت دارید از عزیرانی که با یک دنیا ایمان و اعتقاد در مذاکرات با جریان‌های غربی بحث می‌کنند برای کاهش هزینه مقاومت مذاکره ایراد ندارد تا هزینه کمتری برای مقاومت بدهیم نه اینکه فکر کنید باید مذاکره کرد و دشمن ستیزی را از بین برد؛ دشمن ستیزی سنت زهرا (س) است و این مردم شیعه فاطمه(س) هستند و فاطمیه گرفتند.

علم‌الهدی اظهارداشت:دشمن ستیزی و استکبار ستیزی برای ما یک اصل است و در این دشمن ستیزی مقاومت ما باید مقاومت حضرت زهرا(س) باشد یعنی مقاومت مرزنشناس؛ اگر می‌خواهید سر میز مذاکره بنشینید در حدی باشد که هزینه مقاومت را کم کنید نه اینکه  دشمن ستیزی را حل کنید چرا که قابل حل نیست و در خط دشمن ستیزی و استکبار ستزی مقاومت مرز ندارد.

کد خبر 648371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 326
  • نظرات در صف انتشار: 1966
  • نظرات غیرقابل انتشار: 760
  • مهرداد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    سلام مرسی دستتون درد نکنه
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    باید بگید درآمد شما چند ررابر قبل انقلابه و با تناسب با کارگر صحبت کنید
  • Hossein IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    دلار که هفت تومن بود، مردم میتونستن ماشینهای روز اروپا و آمریکا رو بخرن ولی الان ماشین چینی شده آرزو...دلار که هفت تومن بود یه کارگر میتونست در عرض ۲ سال یه خونه بزرگ بخره ولی الان یه آپارتمان تو آسمون شده دست نیافتنی...دلار که هفت تومن بود مردم به راحتی گوشت گوسفند میخریدن ولی الان بخاطر گرونی قارچ و سویا شدن جایگزین گوشت...دلار که هفت تومن بود یه ایرانی راحت میتونست اوقات فراغتش سفر کنه به اروپای غربی ولی الان سفر ترکیه شده حسرت مردم...و.... یه ذره منصفانه قضاوت کنید لطفا...
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    این گفته شما اینه خودتان است نه کارگران استباه فهمیدید گذشته خودتان را به یاد اورده اید نه کارگران
  • ناشناس US ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    آیا بنظر شما کارگر بااین درآمد کم همان نان وپنیر وانگور را که شما ازش صحبت می کنید می تواند بخرد؟
  • AU ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    علم‌الهدی: دلار که ۷ تومان بود یک کارگر بیشتر از نان، پنیر و انگور نمی‌توانست بخورد اما الان می‌تواند چلوکباب بخورد... این آقا از شرایط مردم بی خبر است ، کاملا بی خبر است ، چه بسیار خانواده های که در ماه نمیتوانند در غذای خود گوشت داشته باشند ، چرا در بین مردم زندگی نمیکنید تا شرایط آنها را ببینید ؟
    • ناشناس IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      شکم سیر از گرسنه خبر نداره
    • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      اخ بمیرم براحاج اقاخودایشونم ازبس گوشت نخورده ازلاغری دندهاشامیشه بشمارید چکارکنه گرونیه دیگه
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      آقا خودش میزنی به ران بوقلمون فکر می‌کنه همه همینطورن
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    من یک کارگرم، نون و پنیر هم به زور می خورم.
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      اصلا متن رو خوندی ببینی چی داره میگه؟نه.فقط تیتر رو خوندی.شگرد این رسانه های طرفدار دشمن برای تخریب نیروهای خودی همینه
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      ایشون راس گفتند منتها خبر ندارن کارگرا هم زن و بچه دارن و چلوکباب هم همون قیمت ک دلار ۷ تومن بود نیس
    • DE ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      بله من بهتر میبینم که تمام حق و حقوق ایشون رو مختصر کنند به حقوق یک کارگر معمولی و حتی حقوق خانواده و سنوات و پس اندازهای ایشون و امثال ایشون بلوکه بشه تا ببینم چجوری و از کجا کباب میخورند... سیرررررر از گرسنه خبر نداره من نه سیاسی هستم نه چیزی از سیاست میدونم بلکه فقط یه مادرم و شاهد حسرت خوردن و کباب نخوردن و ارزو بدل موندن کودکانم..😭😭😭😭😭😭😭😭
    • محمود IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      بادرود به نظر من که بیخبرنیستن دروغ گفتن وحرف بی حساب زدن خیلی زیاد شده این روزها شایدم کارگرهای خودی رومیگن
  • رضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    چطور ممکنه ؟ چرا هر روز با این حرفها مردم بدبخت رو عصبانی تر میکنن؟ یعنی یه کارگر روزی ۳ تا چلوکباب میتونه بخوره ؟! وقتی از دل مردم خبر ندارید...
    • عباس IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      کارگر داریم تا کارگر .ما از نوع دوم هستیم
    • . IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      آقای علم الهدی به نکته ی درستی اشاره کردند ملاک ارزیابی وضعیت اقتصادی یک کشور دلار نیست بلکه ملاک های اقتصادی مانند تولید ناخالصی داخلی و ضریب جینی و ... مشخص کننده ی وضعیت معیشت مردم است. شما میتوانید با یک سرچ ساده این شاخصه های اقتصادی را از سایت هایی که این آمار ها را می دهند. اگر ببینید متوجه می شوید در طول چهل وپنج سال اخیر شاخصه های اقتصادی ایران رشد چشمگیری داشته است.
  • علی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    شوله شده کیلو ۴۲ ت قبلا مجانی میدادن
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      زیاد جدی نگیرین این بنده خدامنظورش کارگر تو باغچه خودشه!!!
  • بی نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    دیگه چه نظر بدیم همه میدونن اون موقع یارانه تازه 45500تومان بود چقدر وسایل خوراکی میخریدیم فقط برنج ایرانی درجه یک 4000 تومان بود
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      وای چقدر چلوکباب بخورم دیگه خسته شدم ....
  • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    تورم الان را قدیم نداشت... الان حقوق کارگر در روز فقط چلوکباب برای خودش میشه پس خانواده او چکار کنند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    فقط تاسف
  • ناشناس IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    من هیچ ... من سکوت ...
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    حاج آقا مگه واحد پول ما دلاره؟
  • بی نام ونشان IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    بخدا با دلار هفت تومان همه چیز میشد بخری وسر سفره زن وبچه ببری ..الن که فقد باید شرمنده خانواده باشی
  • احد IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    الان یک پفک برای بچه ام نمیتونم بخرم
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    چرا فاصله مردم را از حکومت بیشتر می کنید،چرا؟
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      چون ایشان پدر زن ریس جمهور هستند
  • US ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    مثل اینکه همشهری باکامنت های من سرلج دارد که پخش نمیکند مهم نیست
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    اتفاقا برعکس.الان کارگرنمیتواند نون وپنیربخوره حالا انگور به کنار.حالا حقوق کارگر رو با قیمت خونه ومسکن حساب کن.آیا اگه کارگر ۲۰۰سال عمر کنه میتونه یه اتاق درست کنه؟؟!!
  • رضا محمدی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    روزی کارگر 100تومان بدون بیمه چی میخوات بخره
    • احمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      سواره ازپیاده خبرنداره سیرهم ازگرسنه
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    بله پوستر چلوکباب رو میشه خرید
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      کارگر روزی ۲۰۰کمتر نمیگیره
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    خودتون توارامش زندگی میکنین فکرمردم نمی‌کنین کاراخودتون گناه نیست محرم و نامحرم گناه هست اصلاهم گناه نیست تامیتونیداستفادکنین دنیادوروزه
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      پوستر هم نمیشه خرید
    • سعید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      19 2
      من کارگر فیلتر سرکانم دو نفر هم هستم آیا با حقوق وزارت کار میشه 200تومان؟حالت خوب نیستا
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    از حال روز مردم خبر نداره
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    نتیجه میگیریم پول کارگر فقط شکم خودشو سیر میکنه. یک سوم نهار مابقی صبحانه و شام. حالا اگه این کارگر مریض نشه و جای خواب داشته باشه و غیره
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    223 9
    هر روز گرانی تا کی گرانی پول نان نداریم
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    261 7
    چرا اینقدر نمک به زخم مردم میپاشید، یک کارگر چقدر باید کار کند که شکم خود و زن و بچه هاشو سیر کند فکر کردید خیلی حکومت داری کردید و وضع مردم را از کشور های منطقه بهتر درست کردید بیرون که نمی آیید ملت را ببینید چقدر در رفاه اند که هر سطل اشغال سره کوچه هر ساعت ۱۰۰ نفر دنبال یک لقمه نان هستند، جوانان بیکار، اعتیاد، سن ازدواج بالای ۳۰سال ،دزدی هاتون و اختلاس ها که نگو قتل و جنایت، چی می گوئ
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    به نظر من سکوت بهترین جواب می‌تونه باشه به این ادم های از خود راضی گه از رو شکم سیری حرف میزنن
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    فازت چیه چی میزنی.من ۲۸۰ تومن حقوقم بود ۱۲۰ قسط وام ازدواجم بود ۱۲۰ کرایه خونه میدادم با ۴۰ هزار تومن درسته پس انداز نمیکردم ولی حداقل این بود چیزی واسه خونه کم نمیذاشتم نه الان که شرمنده زن و بچم شدم مرد حسابی ۵ ماهه من مرغ نتونستم بگیرم چرا رو هوا حرف میزنی
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    277 7
    شماکه خمس و زکات می گیریددست کدام کارگرزاگرفته ایدیاخانه کدام کارگررفته ایدچلوکباب می خورد
  • مهدی رستمی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    قشر کارگر ما مگر تو میهمانی یا جشن عروسی و عزا بتونه دلی از عزا در بیاره و کباب بخوره! اونم اگر باشه!
    • افشین IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      رستمی جان فکر کنم مجردی که تو مراسمات با خانواده میری کادو نمیدی اتفاقا وقتی کارت مراسم ها برات میفرستن تازه عزای پولش که چطور جورش کنی شروع میشه
    • مصطفی رستمی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      47 5
      ایول آقا مهدی رستمی
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    آفرین به اینهمه محاسبات عالمانه
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    حاج آقاکدوم چلوکباب ما الک بصورت زده ایم لاءقل شما بارمان نکنید.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    الان فقط کارگر میتواند کباب را بو کند
  • علی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    509 8
    من که به خاک سیاه نشستم تو این یکی دو ساله با خاک یکسان شدم با این تورمات وحشتناک،حتی دیگه امید به زنده ماندن ندارم
  • US ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    والله نیمی از مردم ایران شکم سیر ندارند یعنی تمام نیازهای ویتامینی و پروتیین آنها تامین نمیشود
  • احمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    416 9
    اقاتوراخدادست به دل خراب مردم نزنید بگذارید
  • دیاکو IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    347 8
    فقط میتونم بگم عجب!
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    با پول کارگر میشه فقط چلو کباب برا خودش بخره پس زن وبچه و مریضی و لباس و اجاره خانه وغیره چی
  • مهدی US ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    معلومه ک یجای کار می لنگه
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    زیاد خرده نگیرید پیری وهزارتا سوتی
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    133 5
    چلو کباب خورد کرایه خونه رو چکار کنه
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    184 3
    پدر من همان موقع که می‌فرمایید نون و انگور نمی‌توانست بخرد 9 تا بچه داشت شکم یازده نفره سیر میکرد ولی الان من یک بچه دارم مستأجران بیکارم بدهکارم والله تابستان که فصل انگور بود نتوانستم بخرم خدا شاهده تابستان گذشت و من انگور نخوردم برید بزارید کسی که کارش مملکت داریه مملکت رو اداره کنه شما هم به کار خودتان بپردازید لطفا
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    اون زمان با8هزارتون ی دستگاه ساختمون درست کردیم الان چی شده سه ملیارد کی جواب میده چرا شما جنگ نرفیتن چرا یکی تون خود یا بچه هاتون شهید نشدن چرا یکی تون کرونا نگرفتین اون موقع منو امثال من توقله های کلاشین دراو بودیم شما اصلا ندیدیم حالا واسه ما نظر ندین اما رهبر وفرزانه ی ما چن سال تو جنگ بود مجروح شد اینقدر باعث ناراحتی او نشین کم نمیکشه ازدست امثال شما من به اخر عمرم رسیدم خودتون رو واسه جواب دادن درقیامت اماده کنین
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    چلو کباب پیش کش،مردم نون وپنیر رو هم نمیتونن بخورن
  • مهدی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    378 9
    بی زحمت ادرس اون چلوکبابی رو لطف میکنین
  • رها آزاد IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    348 7
    لطفا فکری به حال فقرا کنید که از فقر به فساد کشیده نشوند با تشکر
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      56 14
      خونه حاج آقا
    • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      55 3
      سر کوچه احمدی نژاد اینا
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      24 5
      ای وولا 🤗🤗😘😘😆😆😆😅😅😅
  • محسن IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    آخ تا چ کارگری باشه؟ پتروشیمی و پالایشگاه یا مستخدم مجلس یاجاها دولتی
  • ایلیا IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    من کارگر نیستم ولی قشر کارگر شریفن
    • مهدی IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      34 5
      ایول
  • بهروز IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    ماکه ماهی 10میلیون حقوق داریم رنگ. چلوکباب روهم نمیبینیم چه برسه به کاگرباماهی چهارتومن
  • اعلم الهدی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    معلم هستم بخاطر عدم توانایی در پرداخت اقساط بانک حسابم را بسته اند با تنها موجودی صد هزارتومان .بعد سی دو سال خدمت .توانسته ام با دویست ملیون وام خونه پنجاه متری در یک محله بی درو پیکر بخرم یک ساله یک کلیو گوشت نه توانسته ام بخرم ...خدا به دادکارگر برسد.....اگر وضع کارمند اینه .ببین کارگراش چطوریه....
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      60 7
      واقعا درسسسست
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      38 4
      موافقم
  • رضا IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    خیلی از مردم حوصله ندارن کل مطلب رو بخونن ..و تیتری که شما برای مطلب انتخاب کردین خیلیها رو به اشتباه میندازه خواهشا دقت کنید
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    سفره ما خالی است در ماه یه کیلو گوشت نمی خورم
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      63 5
      ماکه تمام مطالب راخوندیم چیزی بهتر از تیتر ندیدیم جزاینکه حاج آقا دراین کشور زندگی نمی کنه
  • طاها IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    246 9
    کارگر در ماه یه بار هم نمیتونه خانوادش رو ببره رستوران. شرمنده خانوادشه همش
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    106 5
    کاش فقط دو سه ماه به جای یه کارگر زندگی میکردی اونوقت دیگه اینطور با افتخار حرف نمیزدی
  • ناشناس IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    آقای علم الهدی ارباب ما حضرت علی و اهل بیت هسن ما نوکرشونیم خدا شاهده که من کارمند هسم مرغش با زور می خریم‌گوشت قرمز و کباب کو ...یادم نمیا کی گوشت قرمز خریدیم برا بچه هام ..اگه تو نذر نذورات خورشت با‌گوشت قرمز گیرمون بیاد...یه مرغ میخریم ۸۰تومن برا خانواده چهار نفره از بی پولی میکنیم ۵قسمت
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      54 5
      سی سالمه رنگ رستوران ندیدمکچای کاری
  • نظام دوست IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    الان چلوکباب هست۱۵۰تومن حقوق یک کارگر۱۵۰ خودتون حساب کنید ببینید چی به چیه
  • محمد IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    پس دلارو ببرین بالاتر تا کارگران شیشلیک هم بتوانند بخورند
    • اکبر IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      30 5
      یک لیک هم نمیشه. چه رسد به شش لیک خخخخخخخ
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      23 11
      کارگر روز مزد کمتر از ۳۰۰ گیر نمیاد من دردبه در دنبال کارگرم با ۳۰۰ هم نمیان کار کنن چه برسه اوستا کار
  • ناشناس IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    272 8
    هرچی فکر میکنم باورم نمیشه یک مسئول این حرفها را بزنه
  • ناشناس IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    216 9
    با احتساب شما روزی سه چلو کباب میتونه بخوره پس اجاره خونه چی خانواده چی لباس و پول تحصیل چی
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    الان دو جوان با 500میلیون هم نمی توانند ازدواج کنند اما قبلاً با 50هزار تومان ازدواج وخانه دار می شدند حالا خانه و ماشین هم هیچی
  • حامد عبدالهی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    221 8
    نان بربری ۴هزار تومان . انگور ۳۰ هزار تومان . پنیر کوچک ۷هزار تومان . خب با یک سوم ۳میلیون تومان میشه ؟ کباب پیش کش
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    104 5
    وقتی دلار هفتمین بود دروغ نبود کسی با دین بازی نمی‌کرد هرکس جای خودش بود ولی حالا فقط دروغ ودزدی و متاسفانه از بین بردن دین
  • نادر IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    52 4
    حاج آقا اگه صحبت نکند بیشتر به مملکت خدمت کرده است ظاهرا از واقیت های جامعه خبر ندارد
  • ناشناس IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    مگر‌ما‌سبب‌گرانی‌ وتورم‌هستیم‌
  • احمد IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    32 3
    کسی که خودش سفره زن و بچش رنگین چه میدونه حال مردم رو درک کنه ما هم اگه مثل این آقا چیزی کم نداشتیم هم میتونستیم قشنگ حرف بزنیم
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    64 5
    از ماست که برماست..!!
  • محمود IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    144 9
    باسلام ، و خسته نباشید ممنون از زحمات شما حاجی که اینقدر به فکر کارگر ها هستید
  • یک هموطن IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    باسلام.آقای علم الهدی شما روحانیون باید هوادار مردم باشید نه دولتها
    • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      28 3
      هرموقع خواستی کباب بخوری بیا جلو دوربین بخور تا ماهم تو تلوزیون رنگشو ببینیم جون خوت
  • اسماعیل IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    22 2
    مشخص است چندین سال است کارگر ندیده حرفشو گوش کن ،تو پنیر موندیم چه برسد کباب
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    59 6
    حتما اون کارگر شماست وباهم جلو کباب میخورید
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    57 6
    آقای پدر من 6 بچه داشت یک کارگر بود یکی از بچه ها سال 54 رفت آمریکا درس بخواند پدرم 3 ماهی 1000 دلار برای او می فرستاد ما هم هر سال مسافرت میرفتیم هم درس می خواندیم بخون پدر شهیدم که 52 سال بیشتر نداشت
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    45 7
    خخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      11 24
      حرفهای کسی مثل تورو باید طلا گرفت .کاش امام جمعه شهر مابودی
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    73 5
    این آدم معلوم نیست کجا زندگی می کند عالم روحانی؟ یک کارگر 4 سر خانواده داره اونا کرایه 6 میلیونی باید بدن لباس هزینه سر سام آور تحصیل و آخرم به خاطر نداشتن پول بدونه معالجه باید به خاطر مریضی بمیرن پس عالم ربانی؟ !مشکل یک پرس چلو کباب یک کارگر نیست نمی دونی ساکت باش مردم هر روز دارن تاوان می دن نمی تونی هم دردی کنی ساکت باش روی زخم مردم نمک نپاش یک روز باید جواب بدی درگاه خداوند.
  • ناصر IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    41 4
    حاج آقا به برکت وجود شما فعلا نام چلوکباب هم از یادمون رفته . نه تنها از سفره مون رفته بلکه از ذهنمون هم رفته. خوش بحالتون که از قبمت قدیم وجدیدش خبر دارین.
  • امید IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    24 6
    حاج اقا من از وسایل خونم لباسشویم تنها ایرانیه مارک اسنوا دو سوم حقوق روزانمو باید بزارم کنار خرج لباسشویم کنم پدرمو در اورد از بس خرجش کنم مرگ بر امریکا اگه تحریم نمیکرد ولباسشویم هم خارجی بود الان منم چلو کباب میخوردم 😀
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    83 6
    حاجی اون موقع دلار 7 برابر یک تومن بوده الان دلار 30 هزار برابر یک تومن است. واقعا شیر پدر و نان مادر حلالتان دلاور
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    78 5
    تو رو خدا چقدر میگیری حرف نزنی بخدا این جوری بهتره سنگین تر میشی
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    49 4
    نظر بنده این است که هیچ نظری ندهم
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    76 6
    علم الهدی یک سال با سه تا بچه مستأجر بشه و دنبال خونه بگرده و بهش بگن چون سه تا بچه داری بهت خونه نمیدیم می‌فهمه دنیا دست کیه و دیگه از این حرفها نمیزنه!!!
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    54 3
    بله خیلی چلوکباب میخوریم اگه کارت ماهم مثل کارت سوخت هرساعت شارژمیشدغمی نداشتیم ؟وگفتی سیره پیامبر؟ شماگفتی که بیشترهمدیگروبشناسندحالاهم همدیگرومیشناسندبده مگه نمیدونیم کدوم حرفتوگوش کنیم
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    48 4
    دیگه کاملا ناامید شدم
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    45 11
    بااین درامداکجامیشه ؟سیرچه خبرداردازگشنه وسواره چه خبرداردازپیاده.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    35 4
    😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • IQ ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    60 3
    آقای علم تا حالا بیل دستت گرفتی .تا حالا قسط عقب افتاده داشتی . اصلأ می‌دونی غذا نخوردن وگرسنگی چیه اصلأ از استکبار غیر از لغتش که تلفظ میکنی چیزی میدونی
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    62 4
    واقعاااا جای تاسف داره
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    27 6
    میره
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    42 4
    جوک ۲۰۲۲
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    72 14
    زمان شاە کارگر ماهی سە هزار تومان می گرفت یک کیلو گوشت بیست تومان بود الان با توجە بە قیمت گوشت باید 22500000تومان بگیرد ایا داریم
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    49 8
    آقای محترم کارگری که مستأجر هست از نگاه صاحبخونه فراری هست همون نون و پنیر هم اگر ببینه شاید آه بکشه چون فکر کرایه خونه داره فشار می آورد
    • امین IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      9 5
      شایدیارانه رو میخوان با دلار حساب کنن بدن
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    40 4
    اقای علم االهدا شما به جای کار گران زندکی کن چه اشکال دارد ماهی 3 ملیون حقوق بهت میدیم
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    38 3
    علم الهدا سفره خودشو با سفره مردم اشتباه گرفته
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    29 4
    اگ دردم نئی زخموم چرائی ؟
  • آریا IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    17 3
    حاجی بیا هر روز غذاهامونو عوض کنیم
  • احمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    15 4
    واقعا من نمی‌دونم اینا چرا با حرفهاشون فقط ما رو حرص میدن آقاجان خودت میتونی با حقوق یه کارگر زندگی کنی مگه خرج زندگی یک خانواده فقط خورد و خوراک بگو با حقوق یک کارگر بعدچندسال میتونم یه متر مسکن بخرم یه ماشین بخرم و خیلی چیزهای دیگه واقعا برای همچین طرز فکری متاسفم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    26 6
    بعضیهاحتی‌فکرشم‌نمیتونن‌بکنن‌چی‌برسه‌‌به‌خوردن‌کباب‌
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    26 4
    از علمای بزرگ درخواست می شود مردم را بیشتر درک کنند اینکه الان مستاجرین کرایه ندارند ایا می روند چلوکباب می خورند؟ یک مقداری در ارائه اظهارات و جملات دقت بیشتری داشته باشیم و واقعیت گرا باشیم.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    17 10
    من حرفی ندارم
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    22 4
    اون موقع 1 دلار چند تا چلو کباب میشد الان چند تا
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    23 4
    عجب حرفی از کی این را متوجه شدین حاج اقا
  • US ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    17 4
    متاسفم
  • آریا IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    12 5
    فقط تأسف میخورم از ماست که بر ماست
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    26 4
    واقعآ اظهارات خنده داریه، نمیدانم اینها در کدام نقطه این جامعه زندگی میکنند. خدایا خودت به داد این مردم برس،اینها چه میگن؟
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    28 4
    اقای علم الهدی شما کباب خورهستید ن بدبخت کارگر خبر از هیچی ندارید
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    31 4
    آقای محترم:بجای این حرف بی اساس لطفا در دل جامعه زندگی کنید تا وضعیت رو درک کنید، شما اصلا میدونید یه کارگر بدبخت اصلا میتونه تا آخر ماه خرج خونه و اجاره خونش رو بده؟ آیا اصلا میدونید چقدر کارگر توی این کشور داریم که ماه ها هست طعم گوشت رو نچشیدن خواهشا افسانه نبافید، بقران محمد حضرت امام انقلاب نکرد تا مردم الان اینگونه تو فشار زندگی کنن خیلی زشته تو شهرهای بزرگ ایران بخواد مثل خیلی کشور های فقیر خیلی افراد از نداشتن سرپناه برن تو vrtبخوابن و ازشون اجاره بگیرن برادر من فقر تو جامعه داره بیداد میکنه... بدرد مردم توجه کنید... همه ی ما پای آرمان هامون و انقلابمون تا آخرین نفس ایستادیم ولی خداییش این حق ملت ایران نیست صبح تا شب هر زن و شوهری مثل سگ جون میکنه و شب هر دو مثل جنازه میان تو خونه می افتن، با این حال آخرشم تو آخر برج لنگ یا اجاره خونه یا... میشن اونوقت شما انتظار داری جوون مملکت ما جرات ازدواج داشته باشه؟ اونوقت شما انتظار داری تو مملکت ما فحشا اتفاق نیفته؟؟ آقا به جدتون قسم:خواهشا از حاشیه ها بیاین بیرون و درد اصلی مملکت رو بفهمید، این حق مردم و مملکت شهید و شهادت نیست
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    19 4
    نظرشما درست ولی شما باید یه کاری کنین زندگی مردم بهتر بشه نکه بگین توگزشته اینجوری بود الانم باید مردم گرسنگی بکشن شما میدونین چقدازین مردم گرسنه هستن چقد توخیابونا گدایان زیادشدن چقداز مردم سرشون توسطل اشغال دنبال یه لقمه غذا..
  • الی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    14 3
    سیر از گرسنه خبر نداره من واسه این آقا حرفی ندارم
  • مصطفی محمدی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    14 3
    بله یک چلوکباب شده بدرد نخرش هشتادتومان من ماهی سه میلیون حقوق دارم پنج نفری یک دست بگیریم بخوریم شام وصبحانه چکارکنیم خرج های دیگه هیچی به هیچی
  • مریم سوری IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    14 5
    خودت با ماهی سه میلیون حقوق زندگی میکنی آفرین پس اندازم داری
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    22 4
    البته شما الان به کمتر از کباب بره و میگو ...رضایت نمی دهید.کسی هم که از مردم نپرسیده.نظر شما هم صد در صد محترم
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    21 6
    نمی‌دونم چی بگم ،،واقعا فقط باید گفت مردم ما صبر زیادی دارن.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    19 3
    کارگرکه مثل شما۵۰ملیون درماه حقوق نمیگره که چلوکباب بخوره کارگرتونون شبش مونده چلوکباب بخواد بخوره ای کاش بجای همینا بودین شما اون چلوکباب میخوردی
  • امیر داودی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    8 5
    ما خرجو خوراکمون بادلاره حقوقمون باریاله
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    21 3
    این صحبتها را از کجا در می آورید؟
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    17 4
    منم با حاج آقا موافقم وقتی میخواستم بدونم اون موقع که آمریکا مسلط بود وایشون پنیر انگور می‌خوردند آلان زندگیشون چطوریه؟
  • آرمان IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    12 4
    خیلی خوب معلوم شد که حاج آقا همه چیز رو میبرن خونه اش و بابت چیزی پول نمیده تا قیمت‌های نجومی رو بدونه... متاسفم.... فقط عادت کردی با این حرفها اعصاب مردم رو بیشتر خراب کنی ..
  • نورمحل یاری IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    11 4
    این کشور زندگی میکنی یا شاید جایی دیگه
  • مراد حیاطی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 3
    به خدا دوساله نخوردم
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 5
    حاج آقا بر عکس گفتن فکر کنم من شنیدم از قدیمیها که میرفتن از روستا تو شهرهای بزرگ یک ماه کار میکردن بر میگشتن دو سه ماه از اون پول استفاده میکردن.
  • GB ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    57 16
    باسلام .به نظر من سطح توقعات و انتظارات مردم هم خیلی بالا رفته.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 66
    خدایش زن و بچه دار حساب کردی یا سر انگشتی بود میشه بگی شاید ما خبر نداریم حتما کباب از خارج میارن اخه اینجا کباب با برنج شده هفتاد هزار اونم اشغالش اون وقت چطور هرروز کباب میخوریم
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    19 6
    یکی این آقا را راهنمایی بکند ایشان که از همه بهتر خبر دارن که در زمان گذشته وفور نعمت بود ایشان هم از آن نعمت بی بهره نبودن احتمالا عکس این قضیه را خواستن عنوان کنند اما بعلت کهولت سن جابجا بعنوان کردن
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    22 4
    این آقا به کارگرها خودش میگه
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    19 2
    حاج اقا به دلار حساب کرد ببخشید نمی دونست واحد پول ما ریال هست ،واقعا که جای تأسف داره
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 3
    دوستان به دل نگیرید ایشان بحث خودشان را عنوان که قادر به خوردن کباب هستن به ما ربطی نداره هم این آقا و بقیه خبر دارن ملت گرسنه هستن دارد نمک به رخم مردم می پاشند
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 1
    سالی یه وعده به زور
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 1
    مطمنید ایشون ایران زندگی میکنن یا اصلا قیمت کالا و کباب و... رو هم میدونن؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 1
    چرا برادر شما با دیدن آن صحنه کاری انجام نداده.فقط مردم!!!؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    25 2
    آقای اعلم الهدی قضیه چلوکباب نیست الان سقف بالای سرکارگرماهیانه چقدرآب میخوردوقیمت اجاره بهاهم که هرازگاهی بااین تورم وحشتناک درحال افزایشه بااین حقوقهای اندک بشمااین سه چهارمیلیون روبدن میتونیدازپس مخارج بربیایید؟ بقران یک ماه اگه خونه نداشته باشیدبتونیدزندگی کنید
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    18 1
    چندتا مثل شما هستین این حرفا رو میزنید بعد اینم میشه وضع مملکت کارگری که بعد چهارپنج ماه حقوقش میگیره اونم یه حقوق بهش میدن نمی دونه چکارش کنه و چه خاکی توسر خودش کنه شما حاجی آقا دارین صحبت از چلوکباب میکنید کدوم چلوکباب حاجی چلوکباب مال شماهاست نه کارگر
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    19 2
    ادرس چلوکبابی کجاست با یک سوم حقوق کارگر واسه اهل بیت کباب بگیریم .خدا بده برکت
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    22 3
    من همین امشب به خاطر نداشتن شام برا خودم و بچه هام کلی با همسرم دعوا کردیم و کلی هم نفرین کردیم به باعث و بانیش کاش پیامم میرسید به دستش بیشتر از مردن که نیست تازه از این جهنمی که برامون ساختین راحت میشیم
  • M.k IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 3
    شما که راست میگی مطمئنم چون در دروغ گفتن هیچ شرافتی نیست و حضرت عالی انسان بزرگ و شریف هستید درامد کارگر که یک فرزند دارد و مستاجر هم هست و طی این دو سال یکبار کرونا گرفته و باید مخارج پزشکی دهان و دندان گرفته تا کرایه منزل و خرج خوراک و پوشاک و هزینه اب و برق گاز پرداخت کند چلوکباب هم بخورد
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    22 2
    فقط حرف کسی نیس عمل کنع ای خدااااااا
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    18 4
    خب مگه مجبوری درباره معیشت الان مردم حرف بزنی تازه از آن تعریف کنی وخون مردم را به جوش بیاوری
  • M.k IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 2
    ادرس این چلوکبابی رو میدادی که مردم فکر نکنن شما از وضع معیشت بی خبری و از زندگی کارگر که هیچ از زندگی هیچ ایرانی خبر نداری
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 2
    موقعی که دلار 7 تومن بود. خانه 60 متری 8 هزار تومن بود نه 1.5 میلیارد تومن
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    21 2
    البته منظور خودشان هست که هر روز چلو کباب می خورند و اینقدر سرحال اند
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 2
    اره خودش میتونه بخورع ولی ایا می‌تونه به زن بچش هم بده
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 1
    معلومه کی کباب میخوره
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    17 2
    آخه عزیزم خودتووبچهای عزیزت هرروزوشب چلوکباب میخورن خییال میکنه همه میخورن نه عزیزم مردمی که تاالان نان وپنیر که میخوردندالان به لطف مسوولان عزیزانم نمیتونند بخرن خدا به دادمان برسه
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    18 1
    ای داد و بیداد
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 1
    کاش این حاج آقا حرف نمیزد اخه یه کارگر با حقوق یه روزش یه املت هم با خانواده ش نمتونه بخوره اونم اگه هر روز کار باشه.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    27 5
    خجالت نمی کشید.این حرفها رو میزنید فکر کنم اصلا پنیر نمی خوره بنده خدا قیمتش هم نمیدونه که شده کیلو ۱۰۰ هزار تومان فقط نشستن اون بلا برای مردم فتوا صادر میکنن
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 2
    ماکه نمیتونیم دندون خرابمون درست کنیم که باش اب خالی بخوریم
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 22
    دوستان عزیز لطفا گول تیتر هارو نخورید اینا برای اینکه مخاطب رو جذب خودشون کنن یه جمله نصف ونیمه میزارن. لطفا نظراتتون رو از روی تیتر ننویسین. خود این رسانه ها که اینطوری پیام اشتباه به مردم میفرستند از اون مسؤلی که بی عرضه والا بدتره. اونا پول مردم رو میخورن اینا روح مردم. درضمن آقای علم الهدی خیلی مرد شریفیه. چون آدم انقلابیه اصلاح طلبا در مورد ایشون زیاد دروغ مینویسن
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    26 28
    این اقای برادر کلا عادت داره از این حرفهای زهر دار بزنه اقا شما نمیخاد بداد مردم برسی ولی نمک هم رو زخمشون نریز به این .........شما همونی هستی که چند سال پیش گفتی مردم مرغ نمیتونند بوخورند اشکنه بوخورند این حرف تو گوش همه ما ایرانی جا خوش کرده
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    19 6
    تو وزیر اقتصاد میشدی بهتر نبود ؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    جناب علم الهدی پدر من زمان شاه کارگر بود وضع خیلی خوبی داشتیم اتفاقا خورد وخوراک عالی تفریح عالی مشکل اقتصادی که فکر زندگی ها را مشغول کند اصلا وجود نداشت برای عده ای که کار نداشتن بله سخت بود ولی بیکاری اصلا وجود نداشت خارجی ها هم برای کار به ایران مهاجرت می کردن من متوجه نمیشم آیا بغیر از ایران ما کشوری دیگر بنام ایران که این مشکلات را داشت مگر داشتیم ما که خبر نداریم
  • ناشناس IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    29 15
    ی نون وانگورمیفته صدتومان حقوق دوروزیک کارگره
  • ناشناس IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 2
    آخه درآمد خود مسئولین به اندازه کارگر هست
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 16
    کاش زندگی خودتونو هم در حد یک پرس غذا میدیدین
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 7
    واقعا باحال بود ایشون فک کنم تواین کشور نیستن
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 2
    منظورش کارگر وزارت نفت بوده
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 5
    کاش علمای ما اول حرفهاشون روی کاغذ می نوشتند چند بار می خواندند حلاجی میکردند وسپس به زبان می آوردند این طوری احترامشان بیشتر بود
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 1
    چی چی می گه این
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 10
    اونی که ما یادمونه کارگران ساختمانی موقع ناهار ابگوشت میخوردندنه نان خالی
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 5
    به مولا دارم کم میارم ماهی ۳۵۰۰ می گیرم دوتا بچه دانشگاهی دارم اجاره خونه هم هست گاهی وقتا تو دستشویی از شدت بدبختی گریه میکنم بعد شما چی میگید
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 2
    خانه متری چقدر بود یک کارگر میتونست صاحب خانه بشه الان چی
  • مرتضی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 1
    ماهرروز کباب برگ میخوریم چلوکباب قدیمی شده حاجی اقا
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 2
    آقای الم الهدایه گل این حرفی که میزنی خودت باورداری؟ البته دور از انتظارهم نیست چون سر سفره مردم که نیستی،ببینی چه خبره همینجوری یک چیزی میپرونی. من یکی که هیچ وقت ازشماها راضی نیستم،چون از پیغمبر حرفاشو فقط یاد گرفتین،اما عمل........
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    18 2
    بله ازبس کباب نخوردم دیگه بدنم باگوشت سازگار نیست.بالا میارم😅😅
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 2
    من خودم یه کارگرهستم بادوتابچه دیگه بریدم خسته شدم کباب بخورتوسرم شب خجالت زدنیام توخونه کباب پیش کش،
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 6
    این آقایان محترم فرزندانشان خارج از ایران هستند ولی خودشان که در ایران زندگی میکنند یعنی از سفره های مردم که هر روز کوچکتر میشوند اطلاع ندارن !
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 2
    چلوکباب وخورشت سبزی وقیمه بابهترین گوشت ومواداولیه ۲تومن بودحجی جان نوشابه ۵ریال
  • FR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    13 1
    عجیبه متوجه نشدید این حرفها برای ناراحت کردن ماهاس ،و چزوندن،حالا معلوم نیست چرا?
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 5
    بهتر از سکوت چیزی پیدا نکردم
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 2
    یازهرا خودت جواب بده ما کاری نمیتوانیم بکنیم سکوت خودت جواب بده تورو به حق علی
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 2
    سلام وعرض ادب جناب اقای علم الهدی اگرمردانه می خواهیدقضاوت کنید شماهم الان باحقوق یک کارگرزندگیتان را اداره کنید
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 2
    یادمه دلار7تومن بود سنگک 5ریال بود یه کاسه آبگوشت خوری ماست 2ریال بود بماند پنیرهم قیمت چندانی نداشت اول کارم حقوقم 4000تومن بود شمابگین چنددلارمیشه مدرک بالائی هم نداشتم اونموقع 571دلارمیگرفتم حالا پس از 30سال کاروارتقا تحصیلی شدم268دلار29000تومنی آقای علم الهدی چلوکباب رو فقط برایکنفرمیگه ولی مگه نمیگن زن وزندگی داربشین اوناخرج ندارن اوناچی بخورن متاسفم برااین دیدگاه😡
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 1
    نون و پنیر بی خیال مشکل جوانان ما ازدواج و خانه هستن با این تورم عمر حضرت نوح داشته باشی نمیشه خونه بخری ازدواج کنی خودرو بخری
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 2
    شما متاسفانه در بین مردم حضور ندارید و فاقد اطلاعات سیاسی و اجتماعی کافی هستید واقعا بهتر میشد اگر سکوت اختیار میکردید چون بنده حرف های شما رو خیلی دنبال میکنم و یک حرف درست از شما نشنیده ام کاشکی لااقل نمک روی زخم مردم نمیپاشیدید و این چنین درباره کارگران و قشر محروم و آسیب دیده جامعه صحبت نمیکردید مردم چندین سال است که احترام زمان گذشته را به قشر روحانیت نمیگذارند و باید واقعا فکری بکنید
  • احمد IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 1
    دلم میخواد بمیرم
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 2
    من یادمه گوشت کیلو ۷هزار بود کارگر ۳۰هزار مزد می گرفت میتونست ۴کیلو گوشت بگیرد الان یه گارگر با مزد ۲۰۰هزار اگر باشد می تواند کمی بیشتراز یک کیلو بگیرد توان خرید ۴برابر کم شده با یه حساب ساده نه با امار و فرمول و غیره چرا متوجه نیستند اخه
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 2
    بنده خدا خودش خبر نداره که نیومده بین مردم .کار گرای باغ هایییی مشهدش رو می گه اونا بله از قبال تولیت استان مقدس می تونن سه تا بخورن
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    13 6
    مشخصه تو چلو کباب میخوری که رنگ و روت اینقدر خوبه کو کباب
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    13 2
    لطفا ادرس چلوکبابی را بدهید حاج اقا
  • ناشناس GB ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 3
    اولا زمینه طلاق مشکلات اقتصادی و وضعیت داغون معیشت مردمه وقتی یه مرد نمیتونه خرجی بده قطعا خودشو از زیر بار مسئولیت خارج میکنه آقای علم الهدی خواهشا شما نطق نفرماید
  • AU ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 3
    نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: روزی دلار هفت تومان بود و مملکت را آمریکا گرفته بود، امریکا را بیرون کردید و دلار شد بیست و چند هزار تومان این معیار ارزیابی است؟ ایشان از قیمت دلار هم خبر ندارند که میگویند بیست و چند هزار تومان در حالی که قیمت دلار به بیشتر از ۳۲ هزار تومان هم رسید
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 5
    سلام کباب کجایی
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 2
    از ۱۰۰درصد از اعتقاداتمون حدود ۱۵ درصدش باقی مانده که کم کم داره هیچ میشه خدا ای پیرل ای پیغمبرل خودتون شاهد باشین که اینها دارن خراب میکنن
  • AU ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    17 3
    دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: امروز بعد از سالیانی هنوز کارتن خواب داریم و اخیرا خبر می‌دهند که بعضی چون حتی کارتن هم پیدا نمی‌کنند مجبور هستند شب‌ها در اتوبوس‌ بخوابند
  • ناشناس IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 2
    منظورش چلوکبابی که برنج اون هندی و کبابش به جای گوشت از پوست مرغ و ضایعات مرغ درست شده است
  • ابراهیم IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 3
    نه این حرف درست نیست من خودم کارگر بنا بودم روزی بیست هزار تومان دستمزد میگرفتم و با اون بیست تومن میتونستی یکی از بهترین مدلهای کفش مجلسی شیک گرفت و بعلاوه دو کیلو گوجه تپل و دو کیلو پیاز و چند کیلو سیبزمینی و سبزیجات و گوشت گوسفند از بهترینش کیلویی 4500 تومان خلاصه همه چی
  • ناشناس IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 10
    ای کاش یه رگ حاج قاسم در وجود شما ها بود . البته میدونم که این مطلب خذف میشه .
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 6
    حاج آقا درست میفرمایند، آخه حاجی جون از اون کبابی که میگی میشه عکسشو برا من بفرستید چون یه قومی خیلی بزرگ مثل خود من فقط اسمشو شنیدیم اگر شما هم برا ما یه عکس از اون چی چی گفتی بحرحال چون زبونم نمیچرخه همون که بلدی و گفتی بفرست تا منم هم اون قوم را از دیدن حداقل عکسه کامروا بشن باشه آ قربونت؛﷼
  • ناشناس IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 2
    شکم سیر چه میداند ازشکم گشنه به نام خدا که فرستاده اش علی هرکه ازعلی دم میزند ازگدایان علی سربزند یاحق
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 3
    واقعا جای تاسف داره
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 2
    فاتحه...
  • Ebrahimsavari IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 6
    دوستان من خودم بارها به نماز جمعه و جاهای مختلف واسه ی سخنرانی آقای علم الهدی رفتم ۷۰درصد حرفهای ایشون رو سانسور و تحریف می کنن حالا واقعا نمی دونم مشکلشون واقعا با ایشون چیه اگه باور ندارید هر وقت اومدید مشهد روز جمعه ایشون خطبه ی نماز جمعه رو انجام می ده اگه یکی از این حرفها رو گفتن حرف هیچ کس رو در مورد ایشون قبول کنید
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 5
    اقای علم الهدی مزد کارگر رو هم با قیمت دلار اون روزگار حساب کن تا بدونی چی به چی هست شما که ماشااللهاقتصادی هستین
  • ناشناس IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 2
    بابا این که بدتر شد.قبلا اگه نون وپنیر و انگور میخورد دیگه فکر کرایه خونه و پول دارو و غیره نبود ولی حالا همون پولی که به کارگر میدید دو برابر ازش میگیرید پول آب و برق گاز و تورم و غیره حالا اگه از نظر قیمتی هم بتونه حتی اگه فکرش رو هم بکنه سربرج به کمبودهاش اضافه میشه.ولی قبلا اگه نون میخورد لااقل دیگه فکر سر برج و قست بانک و هزار گرفتاری نبود.یا حق
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 3
    چه لزومی داره با حرفات نمک می‌پاشی رو زخم مردم بینوا ؟؟؟؟آقا چلو کباب رو بخور و سکوت رو اختیار کن
  • IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 3
    اگر دلا ۷تومان بود نون دونم رئال بود
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 3
    ظاهرا این علم الهدا خیلی پول دارد و خودش که مشکلی ندارد اینجور میگوید سیر خبر از گرسنه ندارد
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 2
    آقای علم الهدی میشه یکم فکر کنید بعد صحبت کنید .
  • امان الله IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 3
    والله به همه اینها که گفتید ما احترام می گذاریم ولی الان شش ما است خانواده من نه مرِ غ خوردیم و نه گوشت فقر که باشد چیزهای دیگر ختما همراه خودش می اورد فقر مثل سیل است اب نمیز را گل الود و وبرانی می اورد والله به خدا ما در فقر مطلق هستیم اینقدر فقیر شدیم خیلی نواقعه یادمان می رود نماز بخوانیم خوب چهار تا پولدار گناه می کنند والله ما فکر و ذکرمان یه لفمه نون است حاج اقا بگوبد جامعه را خوب برایتان توصیف کنند فقر پدر مردم را در اورده
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 3
    اقای محترم من دو ساله گوشت نخریدم و بچم دو ساله گوشت نخورده . ایکاش 24 ساعت مثل مردم کارگر زندگی میکردی تا چهل سال پیش رو بهتر بیاد بیاری
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 9
    خودتون چی می خورید که کارگر چلو میخوره،،حتما خرما..یعنی یک کارگر با دلار 7 هزار تومنی نمی توسته چلو کباب بخوره،الان با دلار 30 هزار تومنی می‌تونه؟؟حتما دلار های مملکت رو همون کارگرها موقع 7 هزار تومنی خریدن،الان دارن میفروشنشون،که می تونن چلو بخورن.اگه کارگر چلو می خوره اونایی که چند میلیون دلار 7 هزاری گرفتن و یک ماهه دلار رو بردن به 30 هزار,اونا چی می خورن،،از سفره(میز شاهانه) اونا هم خبر دارید
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 2
    راه فرار از عذاب وجدان .....
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 3
    خودت چی
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 2
    وقتی پدرزن رییس جمهور باشی بایدم ازاین حرفا بزنی
  • اجاره نشین IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 2
    ما نان وپنیر میخوریم ولی انگور نمیتوانیم بخوریم
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 2
    چرا صحبت یافت می‌کنی من کارگرهستم بادوتا بچه محصل دارم پول اینترنت به زور برادرسش میخرم کباب کجا بوده .
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 2
    پنیر و انگورم از لقمه کارگر حذف کردن بعد میگید کباب میخورن عجب بابا عجب
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 4
    جدی‌نگیرید
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 3
    حتما آقا خودشون با این گرونی چلو کباب میخورند شما کجای کارید؟ آیا فقیرترین مردم راهم در نظر گرفتی که توان خرید همون نون پنیر وانگور را هم ندارند؟!
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 3
    به امید روزی که شما همه کارگر بشید وهر روز چلو کباب بخورید
  • ایرانی IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 2
    سیر از گشنه خبر ندارد ، سواره از پیاده 😭😭
  • S.h IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 6
    کارشناس تغذیه ممنون از راهنمایی شما بزرگوار بزرگوار
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 3
    اقای علم الهدی ادرس چلو کبابیه رو لطف بفرمایین
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 3
    سواره ازدل پیاده چه خبر داره
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 2
    واقعا متاسفم. ایشان نباید در مواردی که نباید نظر بدهد
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 2
    تاسف .من کارگرم ن خونه دارم ن ماشین چلو کباب کجا بود زندگی که شکم نمی شه ظاهرن ایشون امام جمعه آمریکا هستن خبر از ایران نداره
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 2
    واقعاً متاسفم اینها توهین به کارگر بیچاره است که دایم باید پیش خانواده و بچه هاش شرمنده باشه دست خالی بره خونه بعد شما مرفهین بی درد میگید چلو کباب میخوره مسخراس
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 3
    ایا با این حقوق بخور ونمیر نمیتوان پنیر بخری متوان کباب خورد خودش میخوره همه روبه انچشم میبینه روزی برسد همه به خوبی زندگی کنیم
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 5
    واقعافکرمیکنی کارگر چلو کباب میخورع ...نون و پنیرم نمیتونه انگورشم پیش کش
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 6
    این اقا فکر کنم تو ایران نیست مردم قبلاً هم به سختی زندگی میکردند حالا که شبیه مرده متحرک هستند راست میگوید کباب آنها می‌خورند بویش رامردم
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 4
    ازقیافش معلومه اصلا کباب نخورده خودش
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 5
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ چلو کباب خخخخخخخخخخخخخخخ اخ خدا دست این حرفها خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ مردم چلو کباب خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ بگو نان خالی نگو چلو کباب خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 3
    می شه بگی تو کی اومدی زندگی یه کارگر رو دیدی که ببینی چی می خوره؟!!!
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 3
    پس واقعاشمااز حقوق کارگر خبر ندارین گفتنم شما که خاهان عدالتین اگه خبر داشتین حتمن یه فکر ی به حال مردم میکردین ....مردم ماستم نمیتونن بخرن کباب پیش کش
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 2
    حاج آقا !!!کارگر با این دلار امروز چلو کباب میخورد؟؟؟؟؟...!!!!!!!!😳😳😳😳😳😳
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 2
    کباب حاج آقا از حرم تامین میشه
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 3
    اقا واقعا شما توی خونه های مردم هستین که این همه قاطعانه صخبت می کنید
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 2
    منظورت چند سال یکبار
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 7
    من با دو تا بچه دگر نمیتوانم ماهی 2 کیلو گوشت بخرم جواب این زن وچه را چی بدم
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 6
    کاری که نمی کنید لااقل نمک به زخم مردم نباشید کباب کو ، گوشت کو، برنج کو ، میوه کو همه از سفره مردم جمع شدن سفره ها خالی شده
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 5
    خداوکیلی من موندم چی بگم اصلا ولش کنید
  • مصطفی انسیه IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 2
    سلام جناب آیت الله عزیز این حقیر نان وپنیر هم نمی توام بخورم چه برسد به چلو کباب..مابالا ترازجان را برای ایران واسلام فدا می کنیم...خدایی گلاهت راقاضی کن عزیز..ازشمابعید است...
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 2
    حاجی یک روز مجرد را حساب کرده و اون مجرد خونه وماشین ولباسشو قبلا با پول روزی صد وپنجاه تومان خریده پراید بالای ۱۵۰ملیون خونه یک ملیارد به بالا لباس بیرون ساده هم تقریبا هفتصد هشتصد هزار تومان لوازم خونه هم حداقل صد ملیون میمونه شکم یک نفر بی خیال زن وبچه واب وبرق ولی میتونه با این حساب زنده بمونه نه زندگی کنه البته ایشان کارگر بیمه را فرمودن نه کارگر سر میدون که ماهی دوروز کار میکنه
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 3
    علم الهدی کیست واز کجا آمده است وبه کجا می‌رود؟
  • ارسلان IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 6
    معیشت مردم را درست نمکنید نمک رو زخمشان نپاشید
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 2
    سلام وادب معیشت مردم عزیز کشورم بسیار نامناسب میباشد برای نان وپنیر باید کلی پول خرج کنی با درآمد ما سازگاری نداره کارگر بتواند کرایه خانه بدهد که صاحب خانه اثاث او را بیرون نریزد آن وقت شما می فرمایید کباب میخورند با گوشت کیلویی 200 هزار تومان شاید برگشتیم به سال 1300
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 1
    این چی میگه من باور نمیکنم واقعی باشه شوخی کرده نمونش خود من هر هفته جیگرکی بودم الان واقعا دلم تنگ شده خودم بدرک دلم برای خانوادم میسوزه ، چرا هیچکس به ایشون تذکر نمیده بابت این حرف های نسنجیده
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 1
    حیف عمرمون که تباه شد
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 1
    واقعا راست میگن یک کارگر میتونه چلوگوشت بخوره تا چلوکباب البته توی خواب
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 2
    چهره رخسار خبر میدهد از سر درون خودشان ازبس خوردن دیگه متوجه نیستن چی دارن میگن ودرکی از کارگر ندارن تریبون افتاده دستشون نمک به زخم مردم میپاشن
  • احسان IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 1
    واقعا جای تاسفه که با این دید مملکت را میگردانید
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 1
    بابا تو حرف نزن
  • M IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 4
    جلو کباب میخوریم ما کارگران
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 1
    ماشاالله چلوکباب توکاخهای شماپیدامیشه حاج آقاازسرخی گونه هاتون نمایانه ..رخسارزرد مانیز نشان ازسردرون دارد.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 1
    واقعا که حالم بد شد از این کم اطلاعی، حتما خودش چلوکباب میخوره که مثالشو زده، این مملکت با این طرز تفکر داره به کجا میره
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 1
    توقع بیشتری از ایشون نیست منظورشون کارگرهای خونه خودشون کلفت ونوکرهای خودشونه
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 9
    درود بر حاج آقا علم الهدی احسنت
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 3
    سلام. چرا به شعور مردم توهین میکنید. ماه دیگه عروسی دختره عین... تو گل موندم. کسی نیست کمک کنه حتی خدا هم که میگن میرسونه دیگه نمیرسونه. تا وقتی ما مردم دلمون به حال هم نسوزه. خدا هم ما رو واگذار میکنه.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 1
    کارگر یک سال کار کنه نمیتونه یک متر آپارتمان تو روستا بخره
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 0
    سلام آنموقع که نان و پنیر می خورد می دانست که اگر کمی قناعت کند می تواند یه جورایی آینده ی بچه اش را بسازد اما الان که فقط پولش به همون کباب می رسد بخاطر اینکه قیدشا زده آینده بسازه پس اندازی نمیشه نا امیده میگه بزار اقلا یه ذره روزگار الانمو خرابتر از این نکنم ...واللللا
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 1
    ایشان منظورش جلو کباب بوده نه چلوکباب . گفته ملت چلوکباب میزارن جلوشون نگاه میکنن دوباره جمش میکنن
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 3
    من نمی دانم چرا این با سوادان معیشت را فقط خوردن میدانند ، من الان می خواهم فرزندم بتواند ازدواج کند ، سر پناه میخواهد ، کار میخواهد ، آدم ،فقط خوردن که نیست هی به روزه توصیه میکنید ، الان اگه موتور یخچال یه کارگر بدبخت بسوزه انگار بچه اش مرده ، اگه اون موقع علف بود ازدواج هم بود اگه علف بود کار هم بود اگه علف بود تحصیل مجانی هم بود فقط خوردن فقط خوردن ، یه مقدار تفکر من راضیم روزی یه وعده غذا بخورم ولی کار ،سرپناه ، ازدواج ، جهیزیه ، جوانان از شما ، فقط اشکنه هم میخورم
  • احمدی کیانوش IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 1
    توجه کنید طلا اون موقع گرمی هفت تا هشت تومان بوده است یعنی ببین یه کارگر ساده روزی ده تومن کاسب بوده باشه چقدر میشه به پول الان و گوشت کیلویی هفت تومن بوده
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 1
    ایشون معلومه ا۱صلا چلوکباب نمیخورن یا ازحقوق کارگر خبر ندارن
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 16
    عزیزان خواهش می کنم متن رو درست و کامل بخونید و گول تیترهای گمراه کننده رو نخورید. بحث فقط مقایسه قیمتهاست. منظور ش اینه اگه قیمت دلار براتون ملاکه اون موقع که دلار هفت تومن بود با یک سوم پول روز مزد کارگر فقط می شد نان و پنیر و انگور خرید. الان یک کارگر روزی حداقل 150000 درآمد دارد که یک سوم آن یعنی 50000تومان پول یک پرس چلو کباب است. پس فقط برای مقایسه ذکر شده نه اینکه کارگر می تواند هرماه چلوکباب بخورد.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 3
    این آقا انگار تو این مملکت زندگی نکرده. بنده یادمه اون زمان با دلار 7 تومن ما تو خیابون پیروزی زندگی میکردیم - افسرهای نیروی هوایی میومدن چلوکبابی کباب برگ میخوردن کنارشون هم کارگرای ساختمونی همون چلوکباب برگ رو میخوردن . اصلا گوشت خوردن حسرت نبود .
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 1
    من کارگر هستم و به زور نان و پنیر گیرم می آید
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 9
    دروغ که نگفته راست گفته پدر من کارگر دوران شاه بود دوبار دست به خود کشی زد از بی پولی و نداشتن نان بخدا سه روز گرسنه بودیم اما به ولایت به مقدسات ما حالا هم کارگری ولی تا این حد که پدرم بود نرسیدیم و وقتمان و خرجیمان اگر چه سخت ولی به دست می‌آید بی شرف و بی وجدانی است که کور باشیم و دروغ خورد مردم بدهیم و بعد هم خدا بیامرز برای شاه بی صفت بدهیم و فحش به رهبری که یک سجده اش به تمام هیکل شاهی ها می‌ارزد بدهیم زندگی سخت است کتمان نمیکنم اما نه به سختی روزگار پدرم نه برق نه ای درست نه نان به سفره خدا ذلیل و نابود کند کسانی را که حقیقت شاه را بیان نمی کنند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 2
    سلام و عرض ادب خدمت شما کسانی که مثل من مشکل بیماری دارند و نمی توانند هر کاری را انجام بدهند باید چگونه زندگی کنند من به هرارگان دولتی که فکر کنید رفتم که من نمی توانم هرکاری بکنم ولی همهجاه من را ناامید کردن وبه همدیگه پاس دادن که در آخر ناامیدشدم.من که متاهل هستم ویک فرزند دارم وتمام درآمد ما یارانه است وتحت حمایت کمیته امداد محترم هستیم که یارانه سه نفر مان با حقوق کمیته امداد محترم به ما می دهد همش ماهی یک میلیون هم نمی شود به خدا مانده ام باید چکار بکنم متشکرم
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 1
    شما که مرحم زخم دل مردم نمی تونید باشید.لااقل نمک هم روی زخم مردم نپا چید.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 1
    من کارگر هستم و نان و پنیر به زور گیرم می آید و شب ها با سر افکندگی نزد زن و بچه هایم میروم از این که هر ماه یه تکه از لباس را هم نمیتوانم برایشان تهیه کنم شرمسارم .به این اقا بگویید خواهشا با سکوت موجبات آرامش را فراهم کنید
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 15
    این سید فرمایش درستی ارایه می کنند خوب دلار۷تومان درزمان طاغوت بود ولی آیا این می شد دلخوشی خوب دلار ۷تومان بود اما چه چیزی داشتیم ؟,هیچ همه ویرانی بود وبس. از لحاظ ارزش خدمات وکالا زیاد توفیری ملاحظه نمی شود مثلا مزد کارگر درسال ۵۷ هفتاد تومان بود یعنی ۱۰ دلار الان هم مزد کارگر ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که تقریبا می شود همان ۱۰ دلار بک تفاوت هست واینکه امروز بسیاری از زرق وبرقها واسراف کاریهای بی مورد که کمر مملکت را شکسته دربین مردم اصلا مشاهده نمی شد یا اصلا به فکرشان هم نمی رسید اما خودتان قضاوت کنیدالان الی ماشاالله .فقط یک نمونه مقایسه ای :توجه کنید در دهه مثلا ۶۰ یعنی ازسال۱۳۵۱ تا ۱۳۶۰ که۴سال آخر هم منجر به انقلاب شد دریک روستای ۱۰۰۰نفری آن زمان و۲۵۰۰نفری الان در آن زمان فقط یک وسیله نقلیه جیپ آن هم برای شخص کدخدا وجود داشت وازدیگر امکانات خانه و بهداشت مدرسه راه مخابرات وبرق وگاز وآب که درآن زمان فقط یک مدرسه خشتی ابتدایی وجود داشت ودیگر خبری از بقیه امکانات نبود درهمین روستا امروز با۲۰۰۰ نفر جمعیت بی از ۲۰۰ تریلرو۶۰۰اتومبیل وجود دارد .دیگرامکانات امروز مثل تعداد معلم وپزشک و
  • احمد IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 2
    شماها مسولین دلسوز مملکت بیایید یک سال مثل یه کارگر یا کارمندی که هرسال با تورم داره حداقل حقوق میگیره مثلا امسال ۳ملیون پانصد میگیره زندگی کنید اجاره خانه بدید زندگی کنید شما اصلا از سفره کارگر خبر ندارید اگه داشتید نمیگفتین وضع مردم از قبل بهتر شده با این تورم وتحریم مردم همجور ساختن که روزی بیگانه ها وارد کشور نشن ولی شما با این حرفها دارید نمک به زخم مردم میریزید
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 2
    بدو بدو چلو کبابه ۵تا سیخ ۱۰۰۰
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 1
    منظور ایشان چلو کباب بیست تومنی بود
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 1
    چرا هروقت از جلو چلو کبابی رد میشیم بوشو حس میکنیم اگه بشه نون وماست خرید
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 1
    بندخدا کارگر باپول کارگریش پنیر نمیتونه بخره,بعدبره چلوکباب بخوره
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 1
    لطفا شما صحبت نکنین واقعا حرف های نادرستی میزنین
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 1
    خودشو میگه
  • ابوالفضل IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 1
    الان گردو کیلویی ۱۸۰ انگور در زمان موجود ینی فصلش کیلویی ۳۰ پنیر کیلویی ۱۳۰ خودتان قضاوت بکنید ینی یکی اینارو بتونه بخوره در آمدش خیلی بالاست
  • ناص IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 1
    چقدردرنازونعمت زندگی میکنند،ودرچه عالمی هستند،که واقعا نمیدونند،درخوزستان روی نانواییهانوشتن نصیه نمیدهیم،مردم نون خالی ندارند بخرن،
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 1
    آقا من خیلی جلوی خودمو گرفتم که حرف نزنم ولی واقعا نمیشه لااقل نظرات مردمو بخونید ببینید محض خدا یکنفر با شما موافق هست؟؟؟؟؟؟
  • امیدی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 1
    حاج آقا من خودم هم انقلابی م هم ایثارگر خواهشن نمک به زخم مردم نپاشید اصلا ما دیگه بنا نیست گذشته رونبش قبر کنیم باید برای حل مشکلات چاره‌ای کرد ما اکثریت مردم الان یه مرغ ویه برنج ویه شونه تخم مرع روغن ۴کیلویی هم درست درمون نمتونیم بخریم میوه وانگور وپنیر وخیلی چیزای دیگه هم بماند من خیلی به آقای رئیس جمهور علاقه وباور داشتم اما کم کم دارم نا امید میشم ما انتظار داشتیم ایشون بیاد قیمت‌ها رو بیاره پایین نه ۷۰درصد بزنه رو کل قیمت‌ها
  • ا‌کبر IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 2
    گاهی هم نه.بیشتر مواقع سکوت و حرف نزدن خیلی سنگینتر از نظرات بعضی فیلسوفان است
  • امیر IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 2
    اگه قرار باشه چلوکباب بخوره کارگر فقط چلوکباب خودشو پولشو میتونه در بیاره یا فوقش ۳نفر ولی باید بره تو کوچه زندگی کنه
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 10
    این تا حدودی راست میگه ناشکری هم زیاد شده و تجملات و بی رحمی و بی تقوایی
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 5
    واقعا ؟؟؟؟این نشان دهنده بخبری ایشان است از حال و روز مردم خبر ندارد
  • شبنم رحیمیان IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 1
    جناب محترم لطفا این رو هم بفرمایید که کسانی که بیکار هستن باید چه خاکی بر سر کنند شما فکر میکنی درد ملتت فقط خوردن کباب هست نه خیر ملت هزار تا بدبختی دارن اگه بتونن شکم بچه هاشونو سیر کنن اونم با همون نون پنیر هنر کردن دیگه جایی برای کباب نمیمونه فکر کنم شما سفره خودتو عرض کردی که از بس کباب خوردی نفست در نمیاد اگرهم دربیاد از جای گرم درمیاد
  • ناشناس IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 1
    مگه فقط کارگر باید برای خوردنش کار کنه اگه یه کارگر پولی که یه روز درمیاره اونم بده چلوکباب خودش بخوره زن و بچش چی باید بخورند هزینه های دیگه چی میشه بعدش مگه قضیه زنده بودن که فقط بتونه بخوره یه آدم کلی نیاز دیگه داره . البته از نظر جنابعالی فقط زنده بمونن هست به نظرم ‌. کاری که نمیکنید حدااقل الکی همدردی کنید مثل بقیه کسانیکه فقط میگن درشت میشه وضع زندگی و رفاه شما رو نمی‌دونم در چه سطحی هست البته حتما از خیلی بهتره
  • مهدی همدان IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 1
    این جور حرفها بیشتر از گرونی به آدم فشار میاره. ضمنا اگه جنابعالی حرف نزنی کسی نمیگه لالی
  • شهوند IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 1
    بابا شماها که مشکلات مردمو حل نمیکنید، لااقل ساکت بمونید و اینجوری مردمو نچزونید
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 1
    والا خونواده هفت نفری ما به خدا شاید ۱۰ ساله کوبیده نخوردیم یه کبایی نزدیک به خونمون هستش هر وقت بیرون میرم دخترم میگه یه سیخ برام بخر ولی خدا شاهده هنوز نتونستم آرزوش رو برآورده کنم بعد این حاج آقا میگه کارگر کباب میخوره والا در عجبم.
  • نریمان IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    43 50
    واقعا مردم متوقع شده اند. بابا پایان هفته ها برید چلوکبابی ها و فست فودی ها جا برای نشستن نیست. شما هر چی دارید از عملای بزرگی چون ایت الله معزز علم الهدی دارید. ایشان خودش شام همان اشکنه ایی را که سالهای قبل هم گفت نمی خورد و شبها خودش گرسنه میخوابد تا لااقل حال گرسنگان را نه تنها در ایران در همه جهان اسلام دریابد. متاسفم که قدر این بزرگواران را نمی دانیم و برای همین خداوند قهرش گرفته و به ما از طریق خشکسالی هشدار داده که اینقدر ناشکری نکنیم و قدردان روحانی و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و قدر نعمتها را بدانیم. الان همه خانواده ها چند خودرو دارند. کار دارند. کلی هم مسافرت میروند و صفا می برند اما تحت تاثیر معاندین پیوسته نق می زنند که ما نداریم. اگر ندارید این همه گوشت و برنج و چای و خودرو مسکن را از کره مریخ می ایند و میخرند؟ یه کمی بخود بیایید و اینقدر ادای فقیری در نیارید. خود را به نداری زدن فرهنگ عمومی مردم شده و باید برای حل این مشکل فکری کرد. ایران و مردمش دارند و خوب هم دارند تا کور شود هر انکس نتاوند دید. دردو بر علمای بزرگ جهان اسلام و در راسشان ایات علم الهدی و صدیقی
    • کارگری که چلو کباب میخوره😂🤣😂🤣😂🤣😂....... IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      14 3
      دوست عزیز" نریمان"،،،خودتو لو دادی ،،معلوم شد که کی هستی ودارای چه تفکری واز چه قشری درجامعه ،،با اون رفتنت به چلوکبابی ها ورستوران های اون چنانی من که خودمو نه چندان فقیر ونه چندان غنی ،،،واز قشر طبقه ی متوسط به بالا میدونم آخرین باری که به رستوران رفتم وچلو کباب خوردم ،،درجشن خانوادگی یه ازدواج برادرم وهمسرش بوده ودرآخر ودفعه ی بعدِش حدوداً یک سال ونیمِ دیگه که برادرم وهمسرش صاحب فرزند میشوند چلوکباب خوردم اونم نه دررستوران بلکه درمنزلِ عروس وداماد(ازچلوکبابی یه محله شون سفارش غذای آماده دادند) اون هم باز مثل دفعه ی قبل جشن خانوادگی یه عروس وداماد(اعضای خانواده ومتعلّقین درجه یک اِشون)درمنزل. شما که آمار رستوران ها رودارید معلومه که شما هم مثل همون قشری هستید که برای اتومبیل اِتان جا پارک پیدا نمی کنید. وضمناً بایستی هم از این به اصطلاح عُلماء تعریف وتمجید کنید.بله ،،،کاملاً صحیح می فرمائید راجع به مَنِش وبه اصطلاح طریقت ایشان وعلی الخصوص زُهد وتقوایشان(البته مثلاً) ایشان همان طور ی زهد وتقوا پیشه اند که ،،،اختلاس گر معروف وفراری یه ساکن کانادا ""خاوری"" یه معروف می باشند.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 7
    حاج آقا خسته نباشی شما اینقدر صندلی بهت مزه داده ماشالا اینقدر حیکل به هم زدی که اصلا وقط نمیکنی بری بین مردمت کشورت ببینی چقدر مردم زجر میکشن بدبختی میکشن پدر بیا مرز کباب این حرفا خندداره به خدا وای بر ما که داریم ادعا مسلمانی میکنیم
  • ابراهیم IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 1
    شما دلار رابه ۷ تومان برسانید ماهمان نان وپنیر راهم نمی خواهیم
  • امیر IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 1
    چه ربطی داشت دلار هفت تومن همه میتونن چلو کباب بخورن
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 1
    گر روزی محل زندگی در آمد روزانه و غذای خود را اعلام کردید و مدتی مثل کارگر زندگی کردید درسته.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 2
    خطابم به آقای علم الهدی شاید شما نسبت به زمانه از نون وپنیربه خوردن چلو وکوبیده رسیدین ولی از حال مردم غافل موندین که خیلی ها نون شبشونم ندارن یه پدر شرمنده میشه که حتی نمیتونه یک کیلو میوه ببره سر سفره زن وبچش شما فقط چیزهایی که خودتون دوست دارین رومیبینین ولی از حال وروز مردمی که تا کمر توی سطل های زباله خم میشن تا بتونن نون خالی بزارن روسفره زن وبچه شون خبر ندارین پس وای بر شما که باید جوابگوی شکم گرسنه ی هموطناتون باشین
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    19 5
    فقط به خودم متاسفم همین 💀💀
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    15 21
    جناب حاجاقا باید به عرضتون برسونم ۲ماه است گوشت نداریم .
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    13 30
    وای بر ما من دیگه حرفی ندارم
    • ادم IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      14 25
      حالا یه حرفی بنده خدا زده اعصابتان راخردنکنید.، چون واسه ادامه این زندگی به اعصاب خیلی زیاد نیاز دارین، خداوند به همه ما صبرعنایت فرماید
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 33
    والا آدم با این حرفا بخنده یا گریه کنه .
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 51
    نفست از جای گرم درمیشه.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    19 61
    سلام.جدا این حرفها رو آقای الم الهدی میزنه یا دنبالش در میارن.اگه خودش این حرفها رو میزنه من یقین دارم ایران زندگی نمیکنه
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    25 53
    الان پنیر کیلویی 100 هزار تومنه و انگور کیلویی 30 تا 40 هزار تومن.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    9 1
    الآن کارگران نون وپنیر هم نمیتوانند بخورند