امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، با اشاره به خدمات و زحمات این شهید بزرگوار برای جبهه مقاومت، اظهار کرد: اگر شهید سلیمانی نبود امروز خبری از عراق و سوریه نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به یوم‌الله ۹ دی، ضمن قدردانی از مردم استان برای گرامیداشت این روز، اظهار کرد: نهم دی حادثه‌ای بود که در آن خداوند ما مردم را واسطه جمع شدن یک فتنه قرار داد؛ ازاین‌رو باید شکرگزار خداوند باشیم.

وی افزود: در یوم‌الله نهم دی حق‌تعالی این توفیق را به ما داد که وسیله‌ای برای حل یکی از مشکلات جامعه باشیم؛ زیرا خداوند هر کسی را وسیله برای خیر قرار نمی‌دهد بلکه کسانی را انتخاب می‌کند که حائز برخی ویژگی‌های برجسته باشند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: مردم ما بیش از چهار دهه است که در همه صحنه‌های حمایت از انقلاب و دین و نظام اسلامی در میدان حاضر بوده و فرامین امامین انقلاب را به گوش جان شنیده‌اند و خداوند هم به وسیله همین مردم دل ولی و امام جامعه را خوشحال کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ دل‌های بسیاری را لرزاند؛ به‌گونه‌ای که برخی‌ها ترسیدند و گفتند احتمالاً قصه انقلاب رو به اتمام است، خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ برخی خواص فتنه‌جو و نفس‌پرست و بی‌بصیرت در برابر نظام ایستادند؛ این‌ها عده‌ای بودند که در انقلاب و مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی سوابق طولانی داشتند؛ اما از مسیر خارج شده و به همین دلیل هم عاقبت‌به‌خیر نشدند.

وی با اشاره به نمونه‌های تاریخی عاقبت‌به‌خیری و بدعاقبتی خواص جوامع، اظهار کرد: فردی مانند حر بن یزید ریاحی انسان خوبی نبود و در اردوگاه عبیدالله خدمت می‌کرد؛ ولی در پایان عاقبت‌به‌خیر شد و در کنار حسین بن علی (ع) ماندگار شد؛ اما خیلی‌ها اهل مسجد و منبر و محراب و قرآن بودند ولی عاقبت به شر شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه در فتنه 88 خواص زیادی عاقبت به شر شدند، گفت: منیت و غرور و نفسانیت در وجود این افراد به‌اندازه‌ای فوران یافت که دست به دست رژیم‌های استکباری و صهیونیست دادند.

وی ادامه داد: ببینید نفس با انسان چه می‌کند؛ کسی که زمانی مبارز علیه استکبار بود روزی دیگر در کنار استکبار قرار گرفته، با او همراه می‌شود و از او برای ساقط کردن نظام اسلامی طلب کمک و همکاری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: هدف استکبار در فتنه 88 انقلاب مخملی و رنگی بود تا از این طریق رهبران راستین جمهوری اسلامی را کنار بگذارند و فتنه گران را بر سر کار آورند؛ اما این مردم به میدان آمده و اجازه ندادند این نقشه شوم به نتیجه برسد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت نخستین سالگرد رحلت عالم جلیل‌القدر آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: این استاد فقید از علمای برجسته‌ای بود که اگرچه نسبت به او جفاهای زیادی صورت گرفت و ترور شخصیتی شد؛ ولی لحظه‌ای از ادای رسالت دینی و حمایت از ولایت دست برنداشت.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی برای ایجاد بصیرت در بین مردم و جوانان اقدامات بزرگی انجام داد که ازجمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی طرح ولایت برای دانشجویان اشاره کرد تا از این طریق بصیرت دینی و انقلابی جوانان و دانشجویان را تقویت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی هشت سال شاگرد امام راحل بود، ادامه داد: زمانی که امام را به پاریس تبعید کردند، رهبر کبیر انقلاب به مصباح فرمود من را به تعبید می‌برند ولی تو بمان و فعالیت در حوزه اجتماعی و فرهنگی را شروع کن و این‌گونه بود که مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی تا پایان عمر بر عهدی که با امامین انقلاب بسته بود، استوار و محکم باقی ماند.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، با اشاره به خدمات و زحمات این شهید بزرگوار برای جبهه مقاومت، اظهار کرد: اگر شهید سلیمانی نبود امروز خبری از عراق و سوریه نبود.

وی افزود: زمانی که با فتوای آیت‌الله سیستانی مردم به میدان آمده بودند فرمانده ای نداشتند؛ ولی شهید سلیمانی فرماندهی این نبرد را بر عهده گرفت و توانست در این نبرد سخت به پیروزی برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی همواره در میدان کارهای بزرگ ماند و کارهای نشدنی را شدنی کرد، ادامه داد: این شهید بزرگوار عراق و کردهای کردستان را از دست داعش نجات داد و در شرایطی که در سوریه داعش وارد دمشق شده و بخش عمده‌ای از دمشق را نیز گرفته بود، طرح و تدبیری را برای نجات سوریه به بشار اسد پیشنهاد کرد که بر مبنای آن بسیج عمومی مردم و قرار دادن سلاح در اختیار مردم اجرایی شد و از این طریق اسد و سوریه را از شکست نجات داد.

وی با بیان اینکه اگر داعش سوریه را گرفته بود قطعاً عراق و لبنان را گرفته بود، افزود: به دلیل مجاهدت‌های شهید سلیمانی و مدافعان حرم بود که داعش شکست خورد و در مقابل جبهه مقاومت تقویت شد؛ به‌گونه‌ای که امروز جبهه مقاومت متشکل از ایران، عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه است، درحالی‌که اگر شهید سلیمانی نبود امروز ما با جبهه‌ای از تروریست‌ها روبرو بودیم که منطقه را تحت سیطره خود درآورده بودند.

کد خبر 646859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha