مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: ۲۴ ایستگاه در منطقه ۵ طی چند سال آینده به‌تدریج به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت.

مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صبح امروز جلسه مشترکی با موضوع خط ۱۰ مترو تهران میان علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و احسان شریفی شهردار منطقه ۵ و سایر معاونین و مدیران منطقه برگزار شد.

در حاشیه این جلسه، امام با بیان اینکه از سنوات گذشته تلاش گسترده‌ای برای توسعه خطوط مترو در غرب تهران به ویژه منطقه ۵ آغاز شده است، اظهار داشت: در طراحی‌هایی که برای تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی شهر تهران انجام شده، خطوط مختلفی در منطقه ۵  در خدمت شهروندان خواهند بود.

وی افزود: در همین راستا، توسعه غربی خط ۴ مترو تهران، ۴ ایستگاه در منطقه ۵ داراست که در دست احداث و تکمیل است. خط ۶ نیز ۷ ایستگاه در منطقه دارد که در حال تکمیل آن هستیم. ۳ ایستگاه از خط ۷ مترو تهران نیز در منطقه ۵ قرار گرفته است. ۵ ایستگاه از خط ۱۰ مترو نیز در این منطقه قرار دارد که عملیات آن از ابتدای امسال از منطقه ۲۲ آغاز شده و به زودی در منطقه ۵ نیز شروع خواهد شد.

امام با بیان اینکه خط ۹ از خطوط جدید نیز ۵ ایستگاه در منطقه ۵ دارد، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم که در این دوره از مدیریت شهری با اولویت‌بندی، عملیات اجرایی ۵ ایستگاه از خط ۹ در منطقه ۵ نیز آغاز شود. 

مدیرعامل مترو تهران در پایان تاکید کرد: در مجموع ۲۴ ایستگاه در منطقه ۵ طی چند سال آینده به‌تدریج به مرحله بهره‌برداری رسیده و در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت. افتتاح این ۲۴ ایستگاه قطعا منشأ تحول قابل توجهی در بهره‌مندی مردم خوبمان از شبکه حمل و نقل پاک خواهد بود.

کد خبر 647806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد زینلی US ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    لطفا ایستگاه شهران مجاور بزرگراه شهید همت در خط شش مترو را که علاوه بر ساکنین محلی مناطق کن و منطقه ۲۲رانیز پوشش میدهد راه اندازی کنید بقیه پیشکش، ۲۸سال از شروع بکار دستگاه حفار،یا تی،بی،ام،در دولت آباد میگذرد، مردم فراموش نمی کنند،