رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: دشمنان تلاش دارند ملت را مأیوس و از انقلاب زده کنند و با گرانی‌های تصنعی و مشکلات فراوان و همچنین بلوکه کردن منابع مالی ایران در حساب‌های خارجی، ملت را به زانو دربیاورند.

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران شاغل در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه که امروز ۱۱ دی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت برگزار شد، گفت: هرچه اینگونه برنامه‌ها بیشتر برگزار شود، باز هم در وصف و تجلیل از آن شهدا کم است و ادای دینی به این شهدا نمی‌شود چراکه همه شهدای کشور هرچه داشتند در راه خدا ایثار کردند و جان خود را در مکتب اسلام و انقلاب فدا کردند. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جایگاه شهدا در بهشت برین است، اضافه کرد: شهدا به رفت و آمد و نامگذاری‌های ما نیازی ندارند و سودی هم برای آن‌ها نخواهد داشت، بلکه این ما هستیم که با بزرگداشت شهدا سود می‌بریم و استمرار می‌یابیم.

چمران در ادامه بیان کرد: بزرگداشت سردار سلیمانی، نفعی برای او نخواهد داشت بلکه برای ملت و کشور می‌تواند مفید واقع شود. زمانی می‌توانیم انقلاب را استمرار ببخشیم و با قدرت در مقابل دشمنان بایستیم که ملت مقاوم و جوانان توانمند شوند و روحیه شهادت طلبی در ملت ما زنده باشد و اگر ملت این روحیه را نداشته باشد نمی‌تواند زنده بماند.

وی ضمن اشاره به استمرار ۴۲ سال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی روز به روز مقاوم‌تر و محکم‌ترپیش می‌رود. دشمنان جمهوری اسلامی مخالف پیش روی ما هستند چرا که پیشرفت ما، ایدئولوژی و مکتب آن‌ها را از بین می‌برد. 

دشمنان می‌خواهند از جهش علمی ما جلوگیری کنند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دشمنان به عنوان داشتن انرژی هسته‌ای دانشمندان کشور را به شهادت می‌رسانند، افزود: علت این است که نتوانیم به این تکنولوژی دست یابیم تا با این فشارها حرکت رو به جلوی ما را متوقف کنند. 

وی افزود: بحث دشمنان انرژی هسته‌ای نیست، چراکه کشورهای دیگر هم انرژی هسته‌ای دارند. اسرائیل موشک و بمب‌های هسته‌ای خود را آماده کرده و در هیچ معاهده بین‌المللی هم شرکت نکرده است و به کسی هم پاسخ نمی‌دهد و کسی نمی‌داند که اسرائیل چه میزان انرژی هسته‌ای دارد.

چمران با طرح این پرسش که چرا دشمنان ایران با انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز مخالفت می‌کنند، گفت: زمانی‌ که برای مصارف طبی در رآکتور دانشگاه تهران نیاز به غنی شدن ۲۰ درصدی پیدا کردیم، با اینکه دشمنان قرارداد داشتند، همان مقدار کم را هم ندادند اما دانشمندان هسته‌ای توانستند نیازمان را برطرف کنند. 

وی بیان کرد: دشمنان می‌خواهند از پیشرفت و جهش علمی، فرهنگی و انقلابی ما جلوگیری کنند. رهبر کشور به خوبی این موضوع را دریافته و مقابل آن‌ها ایستاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به پرتاب موشک سیمرغ در چند روز گذشته، بیان کرد: موشک سیمرغ بدون هیچ حمایتی از نوع تکنولوژی و علمی از کشورهای دیگر ساخته شد. اینکه خودمان بتوانیم به تکنولوژی دست پیدا کنیم، ارزشمندتر از هرچیز دیگری است.

دشمنان تلاش می‌کنند ملت را مأیوس و از انقلاب زده کنند

چمران گفت: دشمنان تلاش دارند که ملت را مأیوس و از انقلاب زده کنند و با گرانی‌های تصنعی و مشکلات فراوان و همچنین بلوکه کردن منابع مالی ایران در حساب‌های خارجی، ملت را به زانو دربیاورند. اما ملت سختی‌ها را تحمل می‌کند و روی پای خویش می‌ایستد و به جلو حرکت می‌کند؛ راه پیروزی همین است.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد که در این مسیر تسلیم شویم، همان چیزی می‌شود که 8 سال دیدیم. وقت و انرژی ما را تلف کردند و کشور را به عقب راندند و درنهایت هم به چیزی دست نیافتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نباید فراموش کرد که همه دستاوردهای کشور به بهای خون پاک شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای حرم و... است، افزود: بنابراین هرچه برای شهدای کار شود، باز هم وظیفه خودمان را به درستی ادا نکرده‌ایم.

کد خبر 647046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha