یک عضو شورای شهر تهران از دیدار رئیس شورای شهر تهران و رئیس مجلس با موضوع اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت و افزایش حمایت از شهرداری‌ها خبر داد.

ديدار چمران و قاليباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پانا، ناصر امانی در پاسخ به این پرسش که قرار بود هفته گذشته مهدی چمران به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با رئیس مجلس درخصوص اصلاح بودجه ۱۴۰۱ دیداری داشته باشد، این دیدار برگزار شد یا خیر گفت: «رئیس شورای شهر تهران در نامه‌ای به رئیس مجلس، کاهش ردیف‌های حمایتی از شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ و درخواست شورای شهر را توضیح داده بودند که جلسه هفته گذشته پیرو همین نامه برگزار شده و رئیس شورای شهر تهران با قالیباف دیداری داشته است.»

وی ادامه داد: «به‌طور کامل اشکالات و ایرادتی که شهرداری و شورای شهر نسبت به بودجه ۱۴۰۱ دولت دارند به اطلاع قالیباف رسانده شده است. رئیس مجلس هم قول حمایت داده که نه تنها اعتبارات شهرداری و مدیریت شهری کم نشود بلکه نسبت به سال قبل افزایش هم داشته باشد، اما لازمه آن این است که در کمیسیون‌های تلفیق، فراکسیون مدیریت شهری، کمیسیون عمران و کمیسیون شوراها هم این جلسات پیگیری شود و آن‌ها نیز در اصلاح بودجه همراهی کنند تا به نتیجه برسد.»

امانی اضافه کرد: «اگر این همدلی ایجاد شود این درخواست‌ها به نتیجه می‌رسد، اما این نگرانی وجود دارد که نمایندگان سایر شهرستان‌ها به تهران حساس هستند و تهران را شهری برخوردار می‌دانند. درحالی که حقیقت چیز دیگری است و باید با تصویر کشیدن چالش‌ها و کمبودهای عمیق تهران، این همراهی انجام شود و اعتبارات افزایش پیدا کند.»

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص وضعیت اتوبوس‌ها و مترو در روزهایی که اُمیکرون به تهران رسیده است، گفت: «نگرانی‌ها و هشدارهای ما در رابطه با کمک به مترو و توسعه حمل و نقل عمومی برای پاسخ به همین نیاز شهروندان است. اکنون مسافران مترو از دو جنبه تحت فشار هستند هم ایمنی سفر و هم ظرفیت حمل و نقل که دیر می‌رسند و فشردگی زیادی وجود دارد. برای همین تاکید کردیم که بودجه شهر در نقاطی هزینه شود که نسبت به آن مسئولیت داریم نه موضوعاتی که در مسئولیت شهرداری نیست و بودجه و اعتبارات آن را هم دیگران از دولت می‌گیرند.»

کد خبر 646050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha