جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به ولودیمیر زلنسکی گفته است که اگر روسیه بیشتر به اوکراین حمله کند، غرب «قاطعانه» عمل خواهد کرد.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، بایدن همچنین متعهد شد که از کی‌یف در میان تجمع نیروهای روسی در نزدیکی مرز شرقی اوکراین حمایت کند.

این تماس تلفنی همچنین پیش از مجموعه‌ای از نشست های دیپلماتیک در ژنو بین مقامات ارشد آمریکایی و روسیه برای تلاش برای کاهش تنش انجام شد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن به صراحت اعلام کرد که اگر روسیه بیشتر به اوکراین حمله کند، ایالات متحده و متحدان و شرکای آن قاطعانه پاسخ خواهند داد.»

زلنسکی روز یکشنبه در توییتی نوشت که اوکراین از «حمایت بی‌دریغ» قدردانی می‌کند.

وی افزود: «ما درباره اقدامات مشترک اوکراین، ایالات متحده و شرکای آن در حفظ صلح در اروپا و جلوگیری از تشدید بیشتر گفت‌وگو کردیم.»

ایالات متحده پیش‌تر در نظر گرفته بود که روسیه را با تحریم‌های اقتصادی در صورت حرکت در خاک اوکراین مورد ضربه قرار دهد، اما بایدن ماه گذشته گفته بود که اقدام نظامی ایالات متحده روی میز نیست.

بیشتر بخوانید:

کرملین خواسته است که هرگونه گسترش بیشتر ناتو به بلوک شرق سابق باید متوقف شود. مسکو همچنین از این اتحاد نظامی خواسته است که تسلیحات تهاجمی را از کشورهای منطقه خارج کند.

مذاکرات آتی در ژنو همچنین با نشست‌هایی در شورای ناتو - روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا دنبال خواهد شد.

کد خبر 647588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha