از آنجایی که هند و روسیه به مشارکت استراتژیک خود در بخش دفاعی ادامه می‌دهند، بحث توسعه خودروهای زرهی جدید نیز مطرح شده است.

آرماتا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه جاگران هند، اصلی‌ترین موضوع اکنون بر سر خرید تانک‌های تی-۱۴ آرماتا است.

در جلسه کمیسیون بین دولتی همکاری‌های نظامی و نظامی - فنی که در روز ششم دسامبر سال گذشته در دهلی‌نو برگزار شد، بحث‌هایی درباره همین موضوع انجام گرفت.

والریا رشتنیکوا، دبیر مطبوعاتی همکاری های فنی- نظامی روسیه (FSMTC) در مصاحبه ای به خبرگزاری دولتی داخلی روسیه، ریانووستی گفت: «به شرکای هندی زمینه‌های کاری جدید، از جمله ایجاد خودروهای زرهی بر اساس مشخصات مشتری بر روی پلتفرم آرماتا، به ویژه با توجه به اینکه ارتش هند در حال برنامه‌ریزی برای توسعه کار بر روی ساخت یک تانک جدید است، ارائه شد.»

تانک تی-۱۴ آرماتا (T-۱۴ Armata)، نخستین مرتبه در طول تمرینات رژه روز پیروزی مسکو در سال ۲۰۱۵ در معرض دید عموم قرار گرفت. آرماتا که دارای سه خدمه است، از راه‌حل‌های طراحی بی‌سابقه‌ای استفاده می‌کند. خدمه در یک کپسول زرهی در جلوی بدنه که شامل یک توالت نیز می‌شود، می‌نشینند.

نیم‌رخ اصلی، با استفاده از یک پوشش خاص، دید تانک از سوی دشمن را در طیف حرارتی و راداری به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

پوشش زرهی آن، می‌تواند در برابر هر ضربه سلاح ضد تانک موجود مقاومت کند. این تانک مجهز به حفاظت فعال و پویا، مجهز به یک ماژول مبارزه با کنترل از راه دور با یک توپ قدرتمند ۱۲۵ میلی‌متری با سیستم بارگیری مجدد خودکار است. دستگاه‌های نوری - الکترونیکی برای رصد، هدف‌گیری و تشخیص تهدید در امتداد محیط برج و بدنه نصب شده‌اند.

حداکثر سرعت این تانک، ۸۰ کیلومتر در ساعت است و موتور دیزلی آن ۲ هزار اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. قیمت پایه هر دستگاه تانک تی-۱۴ آرماتا، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

وزن این تانک ۵۵ تن، طولش ۸.۷ متر و عرض آن ۳.۵ متر است.

کد خبر 647222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha