اگر در رستورانی ماهی سرخو سفارش دهید، احتمالا انتظار دارید که برای‌تان سرخو سرو شود، اما گزارش‌های متعدد در دهه گذشته نشان می‌دهد که احتمال زیادی وجود دارد که ماهی کم‌ارزش‌تری پیش روی شما گذاشته شود.

غذای دریایی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ توسط سازمان حفاظت از محیط زیست اوشینا در ایالات متحده انجام شد که نشان داد، از هر ۵ ماهی آزمایش شده در رستوران‌ها و بازارها، یک ماهی آن موردی نبوده که سفارش داده شده است.

مصرف‌کنندگان ممکن است دو برابر قیمت ماهی قزل‌آلای صید شده را بپردازند، اما به‌جای آن قزل‌آلای پرورشی به آنها ارائه شود. یا ممکن است فکر کنند در حال خوردن لابستر تازه هستند که در حقیقت این لابستر برای ماه‌ها یخ زده، بوده است!

اکنون، یکی از رستوران‌های دبی به فناوری متمایل شده است تا به مشتریانش کمک کند تا هنگام صرف خوردن، منشأ ماهی‌های‌شان را متوجه شوند.

زمانی که مشتریان در یک رستوران ایتالیایی ساحلی در دبی، ماهی سفارش می‌دهند، با سفارش خود یک کد QR دریافت می‌کنند.

این کد به یک صفحه وب پیوند می‌خورد که به آنها می‌گوید چه زمان و کجا ماهی‌شان صید شده، چگونه حمل شده است و گواهی‌های لازم را برای تأیید آن ارائه می‌دهد.

مارکو آکوارولی، سرآشپز اجرایی آشپزخانه می‌گوید: «محصولات جعلی یا نام‌گذاری جعلی زیادی در منوها در سراسر جهان وجود دارد. در اینجا ما به دنبال تازگی، کیفیت، پایداری و قابلیت ردیابی هستیم.»

این رستوران با Seafood Souq، یک بازار تجارت الکترونیکی که خریداران و فروشندگان ماهی از سراسر جهان را به هم متصل می‌کند، شریک شده است.

شان دنیس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت، می‌گوید: «غذاهای دریایی، صنعتی است که نه لزوما با تقلب، بلکه با کدورت یا تیرگی در زنجیره تامین، تولید می‌شود».

او می افزاید: «برای خریداران بسیار دشوار است که بدانند غذاهای دریایی خود را از کجا تهیه کنند.»

از آنجایی که Seafood Souq هر نقطه از زنجیره تامین را ردیابی می‌کند، دنیس می‌گوید که می‌تواند داده‌های دقیقی را ارائه دهد.

او در این باره می‌گوید: «قابلیت ردیابی، واقعا ناکارآمدی‌های موجود در زنجیره تامین را برطرف می‌کند.»

آکوارولی گفت: «اکنون بسیار خوشحالیم. مهمانان ما مطمئن هستند که ماهی در ۲۴ ساعت گذشته کجا بوده است.»

کد خبر 647156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha