وزارت دارایی چین در وب‌سایت خود اعلام کرد چین یارانه خودروهای انرژی نو (NEV) مانند خودروهای برقی را در سال ۲۰۲۲ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد و در پایان سال به طور کلی آنها را قطع خواهد کرد.

نیو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه در آوریل ۲۰۲۰ گفته بود که یارانه‌های NEV از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به ترتیب ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

برای خودروهای انرژی نو که در سامانه‌های حمل و نقل عمومی کار می‌کنند، یارانه‌ها تا ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد داشت.

چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، هدفی را برای NEVها، از جمله خودروهای هیبریدی پلاگین و خودروهای سلول سوختی هیدروژنی، تعیین کرده است تا ۲۰ درصد از فروش خودروها را تا سال ۲۰۲۵ را تشکیل دهند.

خودروسازان جهانی مانند فولکس واگن، جنرال موتورز، تویوتا موتور و تسلا  در حال افزایش تولید خودروهای الکتریکی خود در چین هستند.

شرکت نیو (NIO)، تولیدکننده چینی خودروهای الکتریکی گفت که خریداران خودروهای ES۸،ES۶  و EC۶ آن که در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ یا قبل از آن سپرده پرداخت کرده‌اند و خریدهای خود را قبل از ۳۱ مارس ۲۰۲۲ تحویل می‌گیرند، همچنان می‌توانند تحت برنامه یارانه ۲۰۲۱ از این خرید خود لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

این وزارتخانه همچنین افزود که چین نظارت بر مسائل ایمنی خودروهای انرژی نو را برای جلوگیری از حوادث تشدید خواهد کرد.

انجمن صنعت خودروسازی چین در اوایل دسامبر تخمین زد که فروش خودروهای انرژی نو در چین با رشد ۴۷ درصدی به ۵ میلیون در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

کد خبر 647110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha