شرکت نیو (Nio) چین، سازنده خودروهای الکتریکی امروز (شنبه) اعلام کرد که پس از اقدامات این کشور برای مهار افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید-۱۹، تولید خود را به‌حالت تعلیق درآورده است.

NIO

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، نیو اعلام کرد: «از ماه مارس، به دلایلی در ارتباط با همه‌گیری، شرکای تأمین‌کننده این شرکت در چندین مکان از جمله جیلین، شانگهای و جیانگ‌سو تولید را یکی پس از دیگری به حالت تعلیق درآورده‌اند و این وضع هنوز بهبود نیافته‌ است. با توجه به تاثیر این موضوع، نیو مجبور به توقف تولید خودرو شده است.»

این شرکت می‌افزاید که تحویل خودروهای الکتریکی به کاربران را به تعویق می‌اندازد و با تامین‌کنندگان همکاری خواهد کرد تا همزمان با رعایت محدودیت‌های دولت برای مقابله با بیماری کووید، برای از سرگیری تولید، تلاش کند.

چین اقدامات سختگیرانه‌ای را برای مهار شیوع نوع بسیار مسری امیکرون در چندین مکان از جمله استان جیلین و شانگهای که کارخانه‌های قطعه‌سازان و خودروسازان بزرگ در آن قرار دارند، اتخاذ کرده است.

همچنین تسلا نیز از ۲۸ مارس تولید در کارخانه خود در شانگهای را به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید:

کارخانه سرمایه‌گذاری مشترک فولکس‌واگن با گروه FAW در چانگچون، مرکز استان جیلین از اواسط ماه مارس تعطیل شده، در حالی که کارخانه مشترک آن با سیاک موتور در شانگهای از اول آوریل بسته شده است.

کد خبر 668696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha