مازراتی اولین حضور خود در رقابت‌های فرمول E را در فصل نهم این مسابقات تمام الکتریکی انجام خواهد داد.

مازراتی گرن‌توریزمو فولگوره

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این خودروساز ایتالیایی به‌تازگی همکاری چند ساله جدیدی را با ROKit Venturi Racing اعلام کرده است. در حالی که این موضوع مطمئنا هیجان‌انگیز است، مازراتی اولین خودروساز از ایتالیا خواهد بود که به فرمول E می‌پیوندد؛ این مهم با بیانیه مطبوعاتی رسمی برای همکاری جدید به همراه یک عکس جالب از  خودروی گرن‌توریزمو فولگوره (GranTurismo Folgore) منتشر شد.

تصاویر | هیولای برقی مازراتی آماده ورود به فرمول E
داویده گراسو مدیرعامل مازراتی (سمت راست) و اسکات سوئید مدیرعامل ROKit Venturi Racing

مازراتی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ کاملا برقی شود و مدل مذکور نقشی محوری در این طرح ایفا خواهد کرد.

این اولین خودروی الکتریکی تولیدی این برند خواهد بود که در سال آینده رونمایی می‌شود. پیش‌تر  تصاویر تیزرهایی را دیده بودیم که به طراحی آن اشاره می‌کردند، اما اکنون عکسی از یک خودروی واقعی داریم.

تصاویر | هیولای برقی مازراتی آماده ورود به فرمول E

از نظر فناوری، مازراتی وعده‌های بزرگی در مورد کوپه بدون آلایندگی‌اش می‌دهد. این خودرو بر روی یک پلتفرم جدید سوار خواهد شد و سه موتور الکتریکی به آن نیرو می‌دهد. در قدرتمندترین پیکربندی، فولگوره بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

تصاویر | هیولای برقی مازراتی آماده ورود به فرمول E

حتی جالب‌تر اینکه سرعت ۰-۶۰ مایل در ساعت طبق گفته خودروساز کمتر از ۳ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت باید حدود ۳۰۶ کیلومتر در ساعت باشد. در همین حال یک بسته باتری ۸۰۰ ولتی که در خودرو نصب شده است، انرژی الکتریکی را تامین می‌کند.

تصاویر | هیولای برقی مازراتی آماده ورود به فرمول E

کد خبر 668417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha