مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بیش از حد تمایل به خوردن شکلات دارند از کمبود یک ماده معدنی در بدنشان رنج می‌برند.

Chocolate - شکلات تلخ - شیرینی

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایت دیس نات دت نوشت: وقتی افراد بخواهند وزن خود را به حد دلخواه برسانند، باید مصرف شکر و فرآورده‌های شکلاتی را به حداقل برسانند اما قطع کردن شکلات در طول روز و نخوردن بستنی کاری بسیار دشوار است.

خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که با مصرف آن، هم مواد مغذی کافی در طول روز افراد دریافت می‌کنند و همچنین میل به خوردن شیرینی در آن‌ها به حداقل می‌رسد. منیزیم یکی از بهترین مکمل‌هایی است که دوستداران شیرینی می‌توانند با میل آن از هوس شیرینی رهایی یابند.

منیزیم نوعی ماده معدنی است که توسط بدن تولید نمی‌شود. افراد این ماده معدنی را با استفاده از غذاهای متنوع و مکمل‌ها می‌توانند دریافت کنند. این ماده برای بسیاری از عملکردها در کل بدن ضروری است. منیزیم برای تنظیم فشار خون، رشد استخوان‌ها و حفظ منظم انقباضات ماهیچه‌ای و ریتم قلب مفید است. علائم کمبود منیزیم حالت‌ تهوع و ضعف است.

یکی دیگر از مزایای منیزیم که در بین اکثر مردم ناشناخته است، از بین بردن هوس قند و شیرینی در افراد است. طبق گزارش از مجله تغذیه، افرادی که کمبود منیزیم دارند به دلیل منیزیم بالای شکلات، بیش از حد معمول هوس شکلات می‌کنند.

بهترین منابع غذایی منیزیم شامل اسفناج، چغندر، دانه کدو تنبل، کره بادام و ماهی است. همچنین می‌توانید منیزیم را در مرغ، ماست یونانی، برنج قهوه‌ای، نان گندم و لوبیا پیدا کنید، اگرچه این‌ها حاوی مقادیر کمتری هستند. علاوه‌ بر میل غذاهای حاوی منیزیم از مکمل منیزیم هم می‌توانید استفاده کنید تا کم‌تر دلتان شیرینی و شکلات بخواهد.

کد خبر 646802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha