سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

صرف کردن وقت و پول زیاد را برای رسیدگی به پوستتان فراموش کنید. راه رسیدن به پوستی عالی به اندازه آشپزخانه‌تان به شما نزدیک است. با این ماسک‌های ساده خانگی پوستتان را سرحال بیاورید.

ماسک صورت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ریدرزدایجست، چند ماسک خانگی ساده برای صورت می‌تواند پوست شما را سالم، تازه و سفت کند. این ماسک‌ها را امتحان کنید:

ماسک موز

وقتی موز هست، چه کسی به بوتاکس احتیاج دارد؟ شما می‌توانید موز را به عنوان یک ماسک خانگی کاملا طبیعی که پوستتان را مرطوب و نرم می‌کند، استفاده کنید. یک موز رسیده متوسط را له کنید تا به یک خمیر نرم تبدیل شود، بعد آن را به‌آرامی‌ روی صورت و گردنتان بمالید. بگذارید برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد با آب سرد بشویید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید بکنید، ترکیب یک‌چهارم فنجان ماست ساده، ۲ قاشق چای‌خوری عسل و یک موز متوسط است که برای از بین بردن جوش‌های صورت مناسب است.

ماسک لیمو

یکی دیگر از ماسک های پوست که هم لایه‌برداری و هم رطوبت‌رسانی می‌کند، ترکیب آب یک لیمو و یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین است.

ماسک سرکه

استفاده از سرکه به عنوان تونر پوست به زمان هلن در تروا برمی‌گردد و امروز هم به همان اندازه موثر است! بعد از این که صورتتان شستید، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲ فنجان آب ترکیب کنید و به عنوان تونر شست‌وشو و سفت‌کننده پوست استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک ماسک خانگی با ترکیب یک‌چهارم فنجان سرکه سیب با یک‌چهارم فنجان آب بسازید و به آرامی با پنبه ‌روی صورتتان بکشید و بگذارید خشک شود.

ماسک شیر

این هم راه دیگری است که پوستتان را در خانه تمیز کنید: یک ماسک خانگی با ترکیب یک‌چهارم فنجان شیرخشک و آب که آن را به یک خمیر نازک تبدیل کند. صورتتان را با مخلوط کاملا بپوشانید و بگذارید کاملا خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید. صورتتان احساس شادابی و جوانی خواهد کرد.

ماسک مایونز

چرا پولتان را برای خرید کرم‌های گران‌قیمت صرف می‌کنید وقتی می‌توانید با یک مایونز از یخچال خودتان صورتتان را شاداب کنید؟ مایونز را به آرامی ‌روی صورتتان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. بعد آن را با آب سرد بشویید. صورتتان احساس تمیزی و نرمی‌ خواهد کرد.

ماسک ماست

لازم نیست به اسپا بروید تا به پوست صورتتان رسیدگی کنید. برای این که پوستتان را تمیز و سفت کنید، مقداری ماست ساده روی صورتتان بمالید و اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه بماند. برای ساخت یک ماسک صورت احیاکننده پوست، یک قاشق چای خوری ماست ساده را با یک چهارم آب یک پرتقال همراه با پره‌هایش و یک قاشق چای خوری آلوئه ورا ترکیب کنید. مخلوط را حداقل باری ۵ دقیقه روی صورتتان بگذارید بماند و بعد صورتتان را بشویید.

ماسک خردل

صورتتان را با یک ماسک خردل ملایم فرحبخش بپوشانید تا پوستتان آرام شود. ماسک را اول روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید، حساسیت ندارید.

ماسک تخم‌مرغ

سراغ یخچال بروید و یک تخم مرغ بردارید. اگر پوست خشک دارید که لازم است رطوبت‌رسانی شود، زرده را جدا کنید و هم بزنید و روی پوستتان بگذارید. ولی اگر پوستتان چرب است، زرده را جدا کنید و تنها از سفیده استفاده کنید و به آن لیمو یا عسل اضافه کنید. اگر هم پوست معمولی دارید تمام تخم مرغ را هم بزنید و به صورتتان بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوست را بشویید.

کد خبر 645953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    این ماسک ها و در هفته چند بار استفاده کنیم؟!! الاقل اسم منبع رو به انگلیسی بزارید بریم اصلش رو بخونیم.