خیلی‌ از ماها بعد از خرید سیب و قاچ کردن آن با این صحنه مواجه بوده‌ایم که داخل آن سیاه یا به اصطلاح پوک است. در ادامه ۲ ترفند ساده برای تشخیص سیب سالم از ناسالم را آموزش می‌دهیم که هنگام خرید به کار ببریم و سیب‌های سالم را در سبدمان بگذاریم.

apple fruit - سیب - sib

به گزارش همشهری آنلاین، بخش زیادی از سیب‌هایی که در فصول سرد سال در بازار به فروش می‌رسند، در انبارهای معمولی ذخیره می‌شوند و در اغلب موارد شرایط نگهداری آنها مناسب نیست. همین موضوع باعث شده بیشتر سیب‌ها به‌ویژه سیب‌های قرمز با وجود این‌که ظاهری زیبا و سالم دارند از داخل پوک و بی‌آب باشند و لکه سیاه وسط میوه به وجود آمده باشد؛ خیلی‌ از ماها بعد از خرید سیب و قاچ کردن آن با این صحنه مواجه بوده‌ایم. در ادامه ۲ ترفند ساده برای تشخیص سیب سالم از ناسالم را آموزش می‌دهیم که هنگام خرید به کار ببریم و سیب‌های سالم را در سبدمان بگذاریم:

۱- قبل از خرید سیب‌های قرمز با پشت انگشت سبابه (ناخن) به سیب ضربه بزنند، در صورتی که صدای تاپ‌تاپ و صدایی مانند طبل داد از خرید آن خودداری کنند، اما سیبی که در شرایط مناسبی نگهداری شده باشد، سفت و هنگام ضربه زدن صدای تق‌تق و مانند صدای برخورد با جسم سخت را دارد.

۲- سیب را به‌آرامی بالا بیندازید. هنگامی که پایین می‌آید و آن را می‌گیرید باید احساس سنگینی کنید. اگر وزن سیب سبک‌تر از حد معمول باشد، داخل آن پوک و خراب است

کد خبر 645941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha