عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکنون بیش از ده‌ها میلیارد مسافر از طریق مترو تهران جابه‌جا شده‌اند و بروز حادثه برخورد ۲ قطار در این حجم از جابه‌جایی‌ها زیاد نیست و به علت خطای راهبر این مشکلات متأسفانه ایجاد شده است.

جعفر تشکری هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید جعفر تشکری‌ هاشمی عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز در صحن این شورا درباره حادثه برخورد ۲ قطار مترو تهران گفت: کمبود قطعات نباید با مسأله خطاها و کمبود نظارت‌ها تداخل کند. به هر حال خطای نیروی انسانی و مشکل نظارت بر کنترل‌ها و مهارت‌آموزی راهبران در این حادثه مطرح و محرز شده است.

وی گفت: کمبود قطعات و نیاز به تعمیر و اورهال کردن واگن‌های مترو امری ضروری است که در دوره گذشته مدیریت شهری به آن توجه نشده از طرفی در بودجه ۱۴۰۱ باید این مسأله مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه صحبت‌های دوستان در شهرداری نباید مردم را نگران سامانه‌های حمل و نقل عمومی کند، گفت: تاکنون بیش از ده‌ها میلیارد مسافر از طریق مترو تهران جابه‌جا شده‌اند و بروز این حادثه در این حجم از جابه‌جایی‌ها زیاد نیست و به علت خطای راهبر این مشکلات متأسفانه ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: 

تشکری‌ هاشمی گفت:‌ در اروپا ترامواهای چند دهه قبل با اورهال و نوسازی استفاده می‌شوند و ما هم می‌توانیم از قطارهای با قدمت در صورت اورهال و نوسازی استفاده کنیم. از طرفی در کنار آن مدیریت،‌ نظم و آموزش هم حائز اهمیت است و نباید از وجود نیروهای متخصص غفلت کنیم.

وی گفت: ما نیروهای متخصص کم نداریم، ولی بسیاری از آنها گوشه‌نشین شده یا در کارهای غیرمرتبط به‌کارگیر گرفته شده‌اند. باید نیروها از سمت ستاد به صف بروند و ان‌شاءالله از علم نیروهای متخصص و مهارت آنها بهره‌مند شویم.

کد خبر 645751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha