دوشنبه ۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

گروه ورزشی: شاید هیچکس تصور نمی‌کرد که هال‌سیتی بتواند به صدرنشینی آرسنال پایان دهد، ولی این تیم تازه‌وارد با پیروزی 2 بر یک در ورزشگاه امارات به شگفتی‌سازی‌اش ادامه داد.

 پیش‌بینی می‌شد که فیل براون، سرمربی هال‌ ترکیبی تدافعی را با هدف تخریب بازی میزبان به زمین بفرستد، ولی جیووانی برزیلی را پشت‌سر دو مهاجمش قرار داد که بیشتر به یک خودکشی می‌ماند و در یکی از روزهای نه‌چندان خوب آرسنال، این ریسک نتیجه داد.

گل آدبایور با ضربه سر که به دلیل تکیه دادن به مدافع حریف مردود اعلام شد، نشانه‌ای بود که این می‌تواند روز آرسنال نباشد. پس از آن والکات 3 موقعیت خوب را هدر داد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در دقیقه 51، مک‌شین، مدافع هال در فشار حملات آرسنال دروازه خودی را باز کرد. لحظاتی پس از گل، فان‌پرسی فرصت زدن گل تمام‌کننده را از دست داد تا 5 دقیقه توفانی هال آغاز شود. ابتدا جیووانی در دقیقه 62 با شوتی مهار‌نشدنی دروازه آلمونیا را باز کرد و در دقیقه 66 دانیل کوزن بر روی یک ضربه کرنر، گل پیروزی را با ضربه سر به ثمر رساند. ضربه سر گالاس که به تیر دروازه خورد، آخرین فرصت آرسنال برای فرار از شکست بود.

این تنها دومین شکست خانگی آرسنال از زمان انتقال به ورزشگاه امارات بود که به 25 بازی خانگی بدون شکست این تیم پایان داد. همچنین هال اولین تیمی بود که در این فصل توانست دروازه آرسنال را در خانه باز کند. ونگر دلیل این شکست را عدم تمرکز بازیکنانش می‌داند: «تمام چیزهایی که برای پیروزی در یک بازی فوتبال لازم است، از شروع در تیم ما وجود نداشت. تیم از لحظه اول تمرکز کافی نداشت.

وقتی یک بر صفر پیش افتادیم، تمرکز تیم کمتر شد و فضای زیادی در اختیار آنها قرار دادیم. در این بازی بدشانس هم بودیم، چون 15 موقعیت گلزنی داشتیم، ولی آنها 2 گل خوب زدند و تعهد بیشتری داشتند. بیش از آنکه نگران باشم، ناراحت هستم.» فیل براون، سرمربی هال هم می‌گوید: «بردیم، چون شجاع بودیم. می‌دانستیم که آرسنال روی ضربات ایستگاهی گل می‌خورد و روی آن تمرین کرده بودیم.» آرسنال با این شکست به رده چهارم سقوط کرد و هال هم با 11 امتیاز به رده ششم رسید.

بازگشت چلسی به صدر

چلسی با پیروزی 2 بر صفر در زمین استوک‌سیتی، 14 امتیازی شد و به صدر جدول بازگشت. اولین مربی برزیلی لیگ‌برتر، برخلاف انتظار روش درگیرانه‌ای را انتخاب کرده بود و با فوتبالی فیزیکی به پیروزی رسید. در غیاب دکو، کاروالیو و اسین، چلسی در هر نیمه به یک گل رسید. بوسینگوا در دقیقه 36 و آنلکا در دقیقه 76 زننده گل‌های چلسی بودند. اسکولاری در پایان بازی گفت که پیروزی همیشه در اولویت قرار دارد: «گاهی انجام فوتبال زیبا غیرممکن است. اول باید بازی را ببرید و پس از آن اگر ممکن بود زیبا بازی کنید، ولی این کار دشواری است. ما تلاش می‌کنیم بازی کنیم، ولی گاهی برخی تیم‌ها چنین کاری نمی‌کنند و تنها منتظر اشتباهات شما می‌مانند.»

تورس، گلزن شهرآورد

دیوید مویس معتقد است که تیمش روز به روز فاصله‌اش را با 4 تیم برتر کم می‌کند، ولی پیروزی آسان لیورپول در شهرآورد 208 چنین چیزی را نمی‌گوید. 2 گل فرناندو تورس که رابی کین هم در آنها نقش پررنگی داشت به سومین شکست این فصل اورتون انجامید. البته می‌توان خود مویس را مقصر اصلی این ناکامی دانست. او لویی ساها را به خاطر استفاده از 5 هافبک نیمکت‌نشین کرد تا یاکوبو در خط حمله تنها و بی‌اثر باشد. او پس از گل اول لیورپول (دقیقه 95) تصمیم به ورود ساها گرفت، ولی در آستانه ورود مهاجم فرانسوی گل دوم (دقیقه 26) هم به ثمر رسید.

بنیتس که تیمش با این پیروزی 14 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد می‌گوید: «نمایش خوبی از تیم بود و فرناندو تورس واقعاً خوب بود. در چنین بازی‌هایی نیاز دارید که از فکرتان استفاده کنید. البته در یک شهرآورد، داشتن شور هم مهم است، ولی شما با فکر و همچنین عضله‌هایتان پیروز می‌شوید.» تورس هم که برای اولین بار در 7 بازی تیمش گلزنی می‌کرد، حالا به قهرمانی لیورپول امیدوار شده است: «اگر بتوانیم تا ماه ژانویه و فوریه در نزدیکی صدر جدول باشیم، می‌توانیم قهرمان شویم. ما باید بین 3 یا 4 تیم صدر باقی بمانیم و اگر در لیگ قهرمانان هم پیروز شویم، فوق‌العاده خواهد بود. من به سختی تمرین می‌کنم و می‌دانستم گلزنی من شروع خواهد شد.»

مویس هم از سومین شکست این فصل تیمش که سومین شکست خانگی در شهرآورد لیورپول هم بود، نگران است: «این شروع مرا نگران می‌کند. اینها همان بازیکنانی هستند که فصل گذشته پنجم شدند.»

کد خبر 64528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز