مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از تمدید تعطیلی مدارس سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در روز چهارشنبه به دلیل آلایندگی هوا خبر داد و گفت: مدارس این سه شهرستان روز گذشته(سه‌شنبه) نیز به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

آلودگي هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ظهرابی  افزود: با توجه به استمرار شرایط توده جوی در مناطق غربی استان و گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه مبنی بر قرار داشتن نشانگرهای ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در رنج بسیار ناسالم امروز «چهارشنبه یکم دی ماه» نیز مدارس تمام مقاطع در ۲ نوبت صبح و عصر در سه شهرستان قصرشیرین ،سرپل ذهاب و گیلانغرب، با تایید کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تعطیل اعلام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تأکید کرد: در سایر شهرستان‌ها با توجه به گزارش اعلام شده وضعیت هوا در حالت استاندارد قرار دارد.

ظهرابی با توجه آلودگی بسیار شدید هوا؛ از افراد سالمند، بیماران آسمی، بیماران ریوی و قلبی نیز درخواست کرد که در خانه بمانند و ترجیحا از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد به کودکان اجازه ندهند در فضای باز قرار گیرند.

اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه نیز شاخص کیفی AQiهوا ۲۴ساعته از ساعت ۷صبح ۳۰ آذر لغایت ساعت ۷صبح  اول دی ماه آذر ماه در ایستگاه قصرشیرین را عدد ۵۰۰ و اعلام شرایط خطرناک و وضعیت بحرانی اعلام کرد.

محیط زیست همچنین وضعیت ایستگاه اسلام آباد غرب را نیز شاخص عدد ۱۷۰ و اعلام شرایط ناسالم و وضعیت هشدار و ایستگاه کرمانشاه نیز شاخص عدد ۱۰۹ و اعلام شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و وضعیت هشدار اعلام کرد.

کد خبر 644847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha