وزارت بهداشت در پی اعلام شیوع کرونای امیکرون در ایران و نگرانی‌های به وجود آمده از شدت گرفتن دوباره بیماری درباره علائم و تفاوت این سویه جدید با سویه‌های قبلی توضیح داد.

اومیکرون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، با اعلام شیوع کرونای امیکرون در ایران از دو روز گذشته، مجددا نگرانی‌ از ابتلا و تکرار روزهای سخت پیک پنجم و مرگ و میرهای سه رقمی افزایش یافته است. اما علائم و تفاوت این سویه جدید با سویه‌های قبلی چیست؟

نوع علائم جهش اومیکرون با انواع جهش‌های قبلی کرونا تفاوتی ندارد و بنابراین شدت علائم به صورت طیفی از بی‌علامتی تا علائم خفیف، شدید، بستری و مرگ خواهد بود.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گزارش‌هایی داریم که علائم اومیکرون از دلتا خفیف‌تر است؛ با این حال با توجه به قدرت سرایت بیشتر اومیکرون قاعدتا اگر تعداد موارد ابتلا بالا برود، تعداد موارد بستری نیز افزایش می‌یابد و تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شوند. در نهایت نیز عدم دسترسی به خدمات منجر به افزایش موارد مرگ‌ومیر خواهد بود.

بیماری‌زایی اومیکرون در سالمندان
همچنین با افزایش قدرت سرایت،‌ افراد در معرض خطر (دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان) بیشتر مبتلا شده و بیماری در این افراد شدیدتر است.

آیا واکسن‌های موجود علیه امیکرون موثر هستند؟
مطالعات نشان می‌دهند واکسن‌های موجود علیه اومیکرون هم موثر هستند و با دریافت دوز یادآور ایمنی بدن قوی‌تر هم می‌شود.

توضیح وزارت بهداشت درباره علائم و شدت بیماری‌زایی اومیکرون | واکسن‌های موجود موثرند؟


 

کد خبر 644645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha