رئیس انستیتو پاستور ایران از شناسایی اولین مورد واریانت اومیکرون به روش توالی‌یابی در انستیتو پاستور ایران خبر داد.

تست کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: امروز اولین مورد واریانت اومیکرون به روش توالی‌یابی در انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید؛

او با بیان این مطلب افزود: با توجه به شیوع واریانت اومیکرون در تعدادی از کشورهای جهان، آزمایشگاه مرجع کووید ۱۹ در انستیتو پاستور ایران کیت ویژه تشخیصی این واریانت را طراحی و در بین تعدادی از آزمایشگاه‌های منتخب شبکه ملی آزمایشگاه‌های کووید ۱۹ کشور که شامل بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه است، توزیع کرد.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: بعد از دریافت نمونه‌های مشکوک، کار توالی‌یابی انجام شد که امروز صبح اولین مورد واریانت اومیکرون به روش توالی‌یابی در انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفت.

بیگلری گفت: با توجه به تایید این موضوع امیدواریم که با رعایت پروتکل‌ها و تدوین سیاست‌های صحیح بتوانیم شاهد آن باشیم که با توجه به حجم بسیار خوب واکسیناسیونی که در کشور صورت گرفته است با این واریانت به صورت جدی مقابله خوبی شود.

او تاکید کرد: شایان ذکر است مهم‌ترین نکته در بحث مقابله با واریانت اومیکرون استفاده از ماسک است زیرا انتقال این واریانت بسیار بیشتر از موارد دیگر است.
 

کد خبر 644340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha