شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵ - ۲۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسابقه عکس نماز عید فطر برگزار می‌شود.

رسول اولیا‌زاده رئیس خانه عکاسان و دبیر جشنواره عکس نماز عید فطر در کنفرانس خبری که به منظور تبیین اهداف برگزاری مسابقه عکس نماز عید فطر گفت: این مسابقه با توجه به رسالت مهم افزایش آگاهی‌های بصری شهروندان و نقش تصویر در اذهان عمومی برگزار شده است و تامل بر ارزش‌های معنوی در سطح جامعه‌ای فرهنگی، انقلابی و معنوی از اهداف این جشنواره است.

وی در مورد جزئیات این نمایشگاه اظهار کرد: در مسابقه عکس نماز عید فطر از میان همه آثار ارسالی 40 اثر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کند که در نمایشگاهی که برگزار می‌شود پس از داوری به نفر اول ده سکه بهار آزادی، نفر دوم 5 سکه و نفر سوم 3 سکه اهدا می‌شود.

اولیازاده درادامه گفت: اگر تعداد آثار در حدی باشد که بیش از 40 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کند این آثار در کتاب ویژه‌ای به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: آثار ارسالی فقط مربوط به نماز عید فطر امسال در مصلا نخواهد بود و حتی عکس‌هایی از نخستین نماز عید فطر در مصلا نیز در مسابقه شرکت داده می‌شوند.

وی در مورد بخش داوری این جشنواره اظهار کرد: داوران این مسابقه از اساتید دانشگاه‌ها و عکاسان مجرب و مطرح جامعه عکاسی هستند و نمایشگاه‌ها در گالری خانه عکس ایران، 20 مرکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در 22 منطقه تهران و در صورت امکان در 30 شهر کشور نیز در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش عکاسان می توانند حداکثر 5 قطعه عکس از اقامه نماز عید فطر را بر روی CD با فرمت TIF یا JPEG و با DPI 300  و عرض حداقل 20 سانتی متر به دبیرخانه و یا آثار خود را با فرمت JPEG و DPI 72 و عرض 16 سانتی متر به آدرس WWW.GPC.NET ارسال کنند.

بنابراین گزارش آخرین مهلت شرکت دراین مسابقه 10 آبانماه و انتخاب داوری آثار 20 آبانماه سال جاری خواهد بود و آثار راه یافته به مرحله نهایی از 27 آبان روی وب سایت IRANIPC.NET و KHAMENEI.IR قابل مشاهد است.

همچنین علاقه مندان می‌توانند عکسهای خود را به دبیرخانه مسابقه در خیابان سمیه تقاطع استاد نجات الهی شماره 213 خانه عکاسان ایران ارسال کنند.

کد خبر 6446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز