دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین برگزارکنندگان نخستین مسابقه‌ عکاسی نماز عید سعید فطر تهران اعلام کردند در پی برپایی مسابقه‌ و نمایشگاه عکس نماز عید سعید فطر تهران،"نماز ظهر عاشورا موضوع رقابت عکاسان کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در نشست مطبوعاتی نخستین مسابقه‌ی عکس "نماز عید سعید فطر تهران"، که صبح امروز با حضور رسول اولیا‌زاده - دبیر اجرایی مسابقه - و مهدی توکلیان - دبیر اجرایی نمایشگاه و مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - و نمایندگان برخی از رسانه‌های خبری، در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، اولیا‌زاده از رسالت خانه‌ی عکاسان ایران در ارتقای سطح بصری جامعه و بالا بردن کیفیت تصویر یاد کرد و گفت: از آنجا که نماز عید سعید فطر یکی از گسترده‌ و باشکوه‌ترین نمازهای مسلمانان بوده و همیشه با عظمت میلیونی نمازگزاران روبه‌روست، تصمیم گرفتیم تا امسال که نخستین نمایشگاه عکس با موضوع نماز این عید بزرگ برگزار شود. وی با اعلام این خبر که عکاسی از نماز "ظهر عاشورا"، از برنامه‌های دیگر دبیرخانه‌ی برپایی مسابقه و جشنواره است، معرفی هیات داوران و انتخاب آثار و زمان برپایی نمایشگاه مسابقه‌ی عکس "نماز عید سعید فطر تهران" را به آینده موکول کرد. مدیر خانه‌ی عکاسان ایران اعلام کرد که دست‌کم 40 اثر از آثار دریافت شده به نمایشگاه راه پیدا خواهند کرد و اگر آثار بیش‌ از این تعداد باشند، کتاب آن را نیز منتشر خواهد شد.

به گفته‌ او، عکاسان حداکثر پنج قطعه عکس از اقامه‌ی نماز عید فطر را روی سی‌دی، با فرمت tiff یا jpg، dpi 300 و عرض دست‌کم 20 سانتی‌متر به دبیرخانه تحویل داده یا با فرمت Jpg وdpi 72 و عرض 16 سانتیمتر به آدرس www.iranjpc.net می‌توانند ارسال کنند.

کد خبر 6452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز