آشپزخانه بخشی است که افراد خانواده به خصوص مادران وقت زیادی را در آن می‌گذرانند. بنابراین بسیار مهم است این بخش از خانه دارای دکوراسیون زیبایی باشد. باید بین دکوراسیون آشپزخانه و سایر قسمت‌های خانه هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

image-20211220152209-1.jpeg

در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده و کم هزینه به شما معرفی کنیم تا آشپزخانه قدیمی خود را به یک آشپزخانه شیک با دکوراسیون مدرن تبدیل کنید. پس تا انتهای مطلب را مطالعه کنید.

اقدامات لازم برای بازسازی آشپزخانه

با کمی خلاقیت و ایده‌پردازی می‌توانید نمای آشپزخانه سنتی و قدیمی خود را شیک و مدرن کنید. برای بازسازی آشپزخانه حتما تعمیر یا تعویض کابینت و تغییر اپن را در نظر داشته باشید. زیرا تغییر رنگ و طرح کابینت‌ها و تناسب آن‌ها با دیگر لوازم آشپزخانه در مدرن نشان دادن آشپزخانه شما مؤثر است. در کل، بازسازی و تعمیرات آشپزخانه نیازمند اقدامات مختلفی است. شما می‌توانید همه یا بخشی از آن را انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

  •  رنگ‌آمیزی دیوارها
  • تعویض کابینت آشپزخانه
  • کاشی کاری پشت یا مابین کابینت‌های دیواری و زمینی
  • تعمیر میز کار آشپزخانه و مثلث طلایی
  • تعویض لوازم برقی و غیر برقی آشپزخانه
  • برداشتن دیوار آشپزخانه و اپن کردن آشپزخانه
  • استفاده از کابینت جزیره
  • تعویض کفپوش آشپزخانه
  • ایجاد سقف کاذب
  • توجه به نورپردازی آشپزخانه و کابینت‌ها
  • طراحی کابینت‌ها
  • استفاده از سینک ظرفشویی جدید و شیرآلات مدرن
  • اقدامات مربوط به ایمن سازی آشپزخانه
  • تبدیل آشپزخانه غیر هم‌سطح به هم‌سطح

تمامی بانوان به داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و لاکچری تمایل دارند. بنابراین تغییر طراحی دکوراسیون و بازسازی آشپزخانه و تغییر اپن سنتی به دقت و تخصص ویژه نیاز دارد. شما می‌توانید با قیمت و هزینه به صرفه این تغییر دکوراسیون را انجام داده و دکوراسیون داخلی منزل خود را به یک چشم‌انداز زیبا تبدیل کنید.

  1. تعویض رنگ دیوارها

یکی از عوامل مهم در افزایش زیبایی خانه‌های کلنگی، بازسازی منزل و آشپزخانه است. تعمیر و نوسازی ساختمان نقش به سزایی در افزایش قیمت خانه شما دارد. برای این‌که در هزینه بازسازی آپارتمان صرفه‌جویی کنید، برخی کارها را با ایده و خلاقیت خود انجام دهید. مثل چیدمان وسایل آشپزخانه، ست کردن رنگ وسایل، استفاده از گیاهان طبیعی در آشپزخانه و .... .اما اجرای بعضی از امور برای بازسازی آپارتمان و منازل مسکونی قدیمی به تخصص و دانش طراح دکوراسیون نیاز است. یکی از این امور رنگ‌آمیزی دیوارها است. اگر وقت و تجربه کافی دارید این کار را خودتان انجام دهید؛ با این حال پیشنهاد می‌کنیم کار را به متخصص بسپارید. با رنگ کردن دیوارها و ... آشپزخانه شما یک تغییر بزرگ خواهد کرد و بسیار تمیز و زیبا به نظر می‌آید. با رنگ‌آمیزی دیوارها کاری می‌کنید که ابزار و وسایل آشپزخانه شما نو به نظر برسند. با این کار دیگر برای تعویض وسایل آشپزخانه مجبور به پرداخت هزینه هنگفت نیستید.  

  1. عوض کردن کفپوش آشپزخانه   

۸+۱ راهکار که به کمک آنها می توانید آشپزخانه قدیمی خود را مدرن کنید

برخی مواقع قدیمی‌ترین قسمت آشپزخانه کف آن است. دیگر مثل گذشته برای نو کردن کف آشپزخانه‌تان مجبور به کندن کف و درآوردن همه کابینت‌ها نیستید. بلکه می‌توانید یکی از طرح‌ها و مدل‌های سرامیک یا کاشی را متناسب با دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید. سپس برای تعویض کف آشپزخانه از چسب کاشی روی همان قبلی‌ها استفاده کنید.

  1. طراحی جدید در نصب کابینت‌ها

در دکوراسیون خانه‌های مدرن با آشپزخانه‌های باز و متصل به سایر اتاق‌های خانه، هیچ چیزی مثل کابینت آشپزخانه مدل جدید نمی‌تواند دیزاین خانه را تحت تاثیر قرار دهد. امروزه انواع کابینت در رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف در بازار وجود دارد که علاوه بر زیبایی، فضای زیادی برای قرار دادن ظروف دارند. یک طراحی جدید در نصب کابینت‌ها استفاده از کنتراست رنگی بین کابینت‌ها است. در این مدل کابینت‌های ردیف بالا و پایین می‌توانند رنگی متضاد نسبت به هم و یا خاکستری- سفید داشته باشند.

  1. استفاده از سینک ظرفشویی جدید

با توجه به دکوراسیون داخلی منزل و دکوراسیون آشپزخانه یک سینک ظرفشویی جدید و ایده‌آل انتخاب کنید. معمولا جنس سینک‌های آشپزخانه از استیل ضدزنگ و مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی است. هنگام خرید سینک ظرفشویی جدید به رنگ و مدل آن توجه کنید. متناسب با نیاز خود سینک تک لگنه یا سینک‌های دو و سه لگنه برای آشپزخانه خود استفاده کنید.

  1. استفاده از کابینت جزیره 

۸+۱ راهکار که به کمک آنها می توانید آشپزخانه قدیمی خود را مدرن کنید

آشپزخانه‌های مدرن با دیوار از سایر قسمت‌های خانه جدا نمی‌شوند بلکه این جداسازی با اپن یا جزیره صورت می‌گیرد. با برداشتن دیوار آشپزخانه یا بازسازی اپن قدیمی و طراحی یک اپن زیبا، آشپزخانه خود را مدرن کنید. این کار هزینه بالایی ندارد اما زمان‌بر است. با قرار دادن چند صندلی زیبا و مدرن در اطراف کابینت جزیره و اپن، آن را به بخشی کاربردی‌تر در آشپزخانه تبدیل کنید.

  1. توجه به چیدمان لوازم برقی آشپزخانه

در بازسازی آشپزخانه برای طراحی یک دکوراسیون ایده‌آل به چیدمان لوازم برقی از جمله طراحی مثلث طلایی و میزکار دقت بیشتری داشته باشید. منظور از قاعده مثلث طلایی محل قرار گرفتن گاز، سینک و یخچال است. با در نظر داشتن این قاعده می‌توانید بهترین دکوراسیون و چیدمان لوازم برقی را برای آشپزخانه خود طراحی کنید.

  1. تغییر نورپردازی فضا  

در بازسازی آشپزخانه برای نورپردازی و تغییر نورپردازی فضا، ایده‌های مختلفی ارائه می‌شود. برخی از این ایده‌ها عبارتند از:

· نورپردازی جزیره یا کانتر آشپزخانه

· نورپردازی بالای سینک ظرفشویی 

· نورپردازی داخل کشوهای آشپزخانه

· نورپردازی بین کاشی کابینت و یا دیوارپوش شیشه‌ای

· نورپردازی در زیر کابینت‌ها

نورپردازی باید متناسب با طرح کابینت آشپزخانه، قطعات کلاسیک و یا کتیبه باشد. با نورپردازی مناسب یکسری موارد را در معرض دید میهمان قرار می‌دهید و زیبایی آشپزخانه خود را چند برابر می‌کنید. از عناصر مهم در سبک مدرن استفاده از لوستر است. لوسترها را در هر قسمتی که به نور نیاز دارید مثل بالای اپن وصل کنید.

  1. استفاده از دکوراتیوهای مناسب

برخی از وسایل هستند که استفاده از آن‌ها ظاهر آشپزخانه شما را مدرن می‌کنند. این وسایل نه تنها جنبه تزئینی دارند بلکه کاربردی نیز هستند. مانند برخی ظروف، گلدان‌ها، ظروف پر از میوه تزئینی و مجسمه و ... .استفاده از استیکرهای کاشی و یا برچسب کابینت نیز برای تزئین آشپزخانه عالی است. یک ایده بسیار جالب دیگر نصب استند یا شلف مخصوص در آشپزخانه برای گیاهان است. شما می‌توانید مدل و رنگ گلدان‌ها را با تم آشپزخانه هماهنگ کنید تا آشپزخانه‌ای زیبا و دلنشین داشته باشید.

  1. ایجاد جایی برای نشستن افراد  

قرار دادن یک میز ناهارخوری در آشپزخانه بسیار رایج است. اما می‌توانید از همین فضا به گونه‌ای استفاده کنید که هم فضایی برای نگهداری وسایل ایجاد کرده و هم جایی برای نشستن افراد فراهم کنید. طرحی که شما را به این دو هدف می‌رساند، جزیره است. جزیره‌ها در میان آشپزخانه قرار گرفته و معمولا از یک یا دو سمت باز هستند. اگر فضای کافی برای نصب جزیره را ندارید از یک چرخ دستی با ظاهری شبیه به یک جزیره با ابعادی کوچک‌تر استفاده کنید.

کد خبر 644534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha