با نورپردازی آشپزخانه، زیبایی خانه خود را تکمیل کنید. آشپزخانه را می‌توان مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای به شمار آورد. بدون شک استفاده از لوازم دکوری، چیدمان اصولی فضای آشپزخانه و تمیزی آن نقش بسیار تاثیرگذاری در زیبایی دکور خانه و آشپزخانه دارند. نکته مهمی که اکثر افراد توجه کمتری به آن دارند، تاثیر نورپردازی آشپزخانه در زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه است.

image-20211218103241-1.jpeg

 برای نورپردازی این بخش از خانه نیازی به خرید لوسترهای گران قیمت و پرداخت هزینه بسیار نخواهید داشت. کافی است با کمترین هزینه از کاربردی‌ترین لوازم نورپردازی آشپزخانه استفاده کنید. اگر قصد دارید با انواع مدلهای نورپردازی آشپزخانه و کاربردهای آن آشنا شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. پس از مطالعه این مطلب بهترین انتخاب را در زمینه خرید لوازم و اکسسوری‌ها نورپردازی آشپزخانه خواهید داشت.

نورپردازی سقف آشپزخانه، کاربردی‌ترین نورپردازی خانه و آشپزخانه

معمولا در اکثر آشپزخانه‌های ایرانی یک لامپ یا لوستر کوچک در مرکز آشپزخانه قرار دارد. به این نوع نورپردازی، نورپردازی عمومی یا محیطی آشپزخانه گفته می‌شود. نور سقفی آشپزخانه منبع اصلی تامین نور آشپزخانه شما خواهد بود.

 معمولا نورپردازی سقف آشپزخانه را با استفاده از یک لامپ سایز متوسط انجام می‌دهند و از نور آن برای نورپردازی کابینت نیز تا حدودی استفاده می‌کنند. برای تامین نور سقف آشپزخانه می‌توانید از لوسترهای زیبا، جذاب و مدرن استفاده کنید. استفاده از ال ای دی‌های سقفی نیز در سقف‌های کاذب و کوتاه ایده بسیار کاربردی خواهد بود.

نورپردازی مدرن و کاربردی، نورپردازی قدم به قدم آشپزخانه

نورپردازی بخش‌های کاربردی آشپزخانه مانند بخش کانتر اهمیت بسیاری در دکوراسیون و چیدمان خانه و آشپزخانه دارد. نورهای کاربردی معمولا در قسمت‌هایی که در تاریکی و سایه فرو رفته‌اند به کار گرفته می‌شوند.

تابش این نورها اغلب جهت خاصی داشته و فضای مشخص و محدودی را روشن می‌کنند. این نوع نورپردازی علاوه‌بر کانتر آشپزخانه برای قسمت هود و بخش‌های کابینتی آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. پریز توکارکابینت و نورهای مخفی این بخش از آشپزخانه را می‌توان به عنوان پرفروش‌ترین لوازم نوری پرکاربرد آشپزخانه به شمار آورد.

نورپردازی آشپزخانه؛ آشنایی با انواع مدل‌های نورپردازی

نورپردازی دکوراتیو آشپزخانه، نورپردازی منزل با کمترین هزینه

نورپردازی دکوراتیو یکی دیگر از انواع نورپردازی آشپزخانه است. هرچند نورپردازی آشپزخانه اغلب کاربردهایی مانند تامین نور فضا و روشن کردن بخش‌های مختلف آشپزخانه دارد؛ اما اغلب افراد از نورپردازی برای زیبایی فضای آشپزخانه استفاده می‌کنند. این نوع از نورپردازی، کاربرد زیادی نداشته و برای زیبایی و جلب توجه در بخش‌های خاصی از آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ال ای‌دی‌های نوری، هالوژن‌های دیواری و لوسترهای تزئینی از جمله لوازم نوری پرفروش برای نورپردازی دکوراتیو آشپزخانه هستند. برای خرید انواع ال ای دی‌های نوری، لوازم نوری پرکاربرد، انواع یراق آلات و لوازم ضروری خانه و آشپزخانه مانند سبد لباس داخل کمد و سطل زباله کابینتی می‌توانید با فروشگاه تجیز یراق در ارتباط باشید.

نورپردازی کابینت آشپزخانه، نکات اصولی کابینت نورپردازی کابینت

به جرئت می‌توان کابینت‌ها را به عنوان مهم‌ترین بخش‌های آشپزخانه شمار آورد. نورپردازی کابینت به بخش‌های مختلفی از جمله نورپردازی بالای کابینت، نورپردازی زیر کابینت و نورپردازی داخل کابینت تقسیم می‌شود. در این میان نورپردازی داخل کابینت مهم‌ترین نورپردازی است که می‌توانید به عنوان نور عمومی و برای نظم بیشتر فضاهای داخلی کابینت از آن استفاده کنید. نورپردازی بالا و زیر کابینت در دسته نورپردازی دکوراتیو قرار می‌گیرند و در زییایی و چیدمان فضای آشپزخانه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

 اگر در یک آشپزخانه بدون نور و تاریک قرار دارید و هر بار برای برداشتن لوازم آشپزی از کابینت با دردسر زیادی مواجه می‌شوید، بهتر است از نورپردازی داخل کابینت استفاده کنید. نگران میزان مصرف لامپ‌های به کار رفته در این بخش نباشید؛ می‌توانید از لامپ‌های کم مصرف مجهز به سنسور استفاده کنید. این لامپ‌ها تنها در صورت حس کردن حرکت، روشن شده و محیط خود را پر نور می‌کنند.

نکات مهم و کلیدی در انتخاب نور مناسب آشپزخانه

هنگام انتخاب نور مناسب برای فضای آشپزخانه باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. متراژ آشپزخانه از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید. رنگ کابینت و ارتفاع سقف آشپزخانه نیز تاثیر بسیاری در انتخاب نوع نور آشپزخانه دارد. بهتر است در آشپزخانه‌هایی با کابینت تیره از چراغ آویز سایز متوسط یا لامپ‌های توکار سقفی استفاده کنید تا با انعکاس دقیق نور بر سطح کابینت‌ها روشنایی آشپزخانه را به حداکثر برسانید.

بهتر است برای آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند تاحد امکان از لامپ‌های آویز استفاده نشود. ال ای دی‌های نوری و سنسورهای هوشمند بهترین گزینه برای این آشپزخانه‌ها هستند. با رعایت نکات دقیق و استفاده از لوازم نوری اصولی به راحتی می‌توانید نور موردنیاز آشپزخانه را تامین کنید و از روشنایی آشپزخانه خود لذت ببرید.

نورپردازی آشپزخانه؛ آشنایی با انواع مدل‌های نورپردازی

خرید تجهیزات نوری و یراق آلات منزل از فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق

در این مقاله به صورت کامل شما را با انواع نورپردازی آشپزخانه آشنا کردیم. همان‌طور که مطالعه کردید ال ای دی‌های نوری و ابزار کاربردی نقش بسیار مهمی در زیبایی و نظم فضای آشپزخانه منزل شما دارند. برای خرید تجهیزات نوری و یراق آلات منزل می‌توانید به صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۵۶ تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره فنی و اجرایی به شما مشتریان عزیز هستند.

کد خبر 643978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha