رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌های سربازی گفت: دو تا از نمایندگان دو تا طرح برای اصلاح نظام وظیفه آورده‌اند.

وحید جلال زاده

به گزارش همشهری آنلاین، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخشی از برنامه دست خط گفت: من یک مورد عرض کنم در خرابکاری نطنز دو، من به همراه یک تیم از کمیسیون فردای آن حادثه رفتیم نطنز. متوجه شدیم که چند تا بازرس هم آنجا هستند. ببینید خرابکاری چه زمانی انجام شده بود؟ دقیقا فردایش موعد... می دانید که زمان را از قبل می دهند، آمده بودند که ببینند چه کار کردند! نتیجه گرفتند یا خیر، از این روشن تر بگویم؟ به نظرم اینکه ما در بسیاری از موضوعات متاسفانه بسته رسانه ای نداریم این یک ایراد اساسی است. بنزین ۹۸ از کجا آسیب دید؟ همین طرح صیانت مجلس خودمان؛ خیلی روشن بگویم ما قبل از اینکه آن حملات به نظر من نمی‌خواهم بگویم یک درصد محدودی اش ممکن است مغرضانه بوده باشد اما عمده آنها از روی ناآگاهی بود اصلا نمی دانند ما اطلاع رسانی نکرده بودیم ما اقناع نکرده بودیم شما در بنزین ۹۸ دیدید چه شد.

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور صبح جمعه را گفتند و من به شما عرض کنم، مستند اینجا عرض می کنم در برنامه شما آقای روحانی گفته بودند شما کجا وقتی که می خواهید بنزین قیمتش را اعلام کنید، شما کجا تشریف دارید، اول قرار بود ایشان در ساختمان سپید ... بعد گفته بودند نه من می روم، یعنی تا اینجا مطلع ... بعد گفتند آقای واعظی هستند شما اطلاعات را به ایشان بدهید پس رئیس جمهور کشور بیاید بگوید من جمعه متوجه شدم لذا ما در بسته های رسانه ای عملیات های اقتصادی مان عملیات های سیاسی مان متاسفانه یک ضعفی داریم این را باید نظام جبران کند.

جلال زاده افزود: اما در موضوع اخیر نطنز ما بعد از اینکه حوادث را در نطنز و مراکز دیگر هسته ای مان داشتیم در تسا کرج که الان آژانس آنجا حساس است، جالب است به جای اینکه بگویند چه کسی این دوربین ها را از کار انداخته می گویند بگذارید دوربین ها را ما کار بیندازیم، می گوییم اول بپرسیم چه کسی این دوربین ها را زده شما اصلا با او کار ندارید و چسبیدید به اینکه راه بیندازید.

وی گفت: ما بعد از اینکه آن اتفاقات افتاد، یک طرح جامعی برای حفاظت از مراکز هسته ای تهیه شد و پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی بود. آن خبری که خود صدا و سیما پخش کرد در امرای ارتش در حوزه پدافند، پدافند نطنز که آنجا مستقر است برای اینکه آمادگی خودش را امتحان کند و احیانا اگر شیء و پهپاد و یا هر چیز دیگری که می تواند به مجتمع نطنز آسیب بزند، ببیند می تواند برخورد کند یا خیر، نسبت به آن آمادگی خودش را چک کرده بود، با سلسله مراتب خودش این را هماهنگ کرده بود اینکه مثلا باید قبلا اطلاع داده می شد ببینید ما در این موضوع که می خواهیم دو تا موشک ضد هوایی شلیک کنیم، آیا این را باید قبلا اطلاع رسانی کنیم الان من این را نمی توانم خیلی اینجا نظر بدهم که این اتفاق باید بیفتد یا خیر. بعد دیدید دو روز بعد پهپادی را در کوهرنگ لاشه اش را داشتند جمع می کردند، گفتند این موشک خورده بود. به این اولا اگر خورده بود که منهدم می شد این یک پهپادی بود برای باروری ابرها روز پنجشنبه قبل آن شنبه در آن منطقه با مجوز به پرواز درآمد، آن سیستمی که این را بازگشت می دهد به آن جایی که پرواز کرده از کار افتاده بوده این فرود عمودی کرده بود و چون دیگر نمی توانست پرواز کند و برگردد به جای قبلی آمدند این را با جرثقیل و هلی کوپتر بردند و دیدید که سالم بود و هیچ ارتباطی با آن شلیک موشک نداشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌های سربازی گفت: ما الان در مجلس دو تا از نمایندگان محترم دو تا طرح آوردند، برای اصلاح نظام وظیفه. ما الان یک تعداد از جوانهایمان به دلایل مختلف سربازی نرفته‌اند، لذا بعضی می گویند سربازی حرفه ای، مثل بعضی از کشورها. مثلا طرف می رود ۵ سال حقوق می گیرد و ۵ سال دیگر اگر می خواهد می ماند در نیروهای مسلح، اگر نخواست می رود بعضی ها می گویند که خرید خدمت کنیم که یادتان باشد زمانی این بود که بچه هایی که پدرشان و خانواده شان نمی‌توانست ۱۵ میلیون آن موقع را پرداخت کنند با حسرت و با آه نگاه می کردند که همسایه بغلی رفت بعد از ۲۵ روز آموزش، دنبال کار و زندگی اش، این باید دو سال برود به نظر من تبعیض بود. حتی بعضی ها می گویند سربازی را بفروشید پولش را بدهید به اینها که می آیند سربازی یعنی من ۱۵ میلیون، ۲۰ میلیون، ۸۰ میلیون بدهم به شما که می خواهید بروید سربازی به جای اینکه به شما یک و نیم میلیون دو میلیون بدهند پنج میلیون میدهند.

وی افزود: همه اینها مطرح است ولی یک طرف طرح سربازی ستاد کل نیروهای مسلح است ما قرار شد که یک جلسه ای در سطح فرماندهان و رئیس محترم مجلس و کمیسیون گذاشته شود و به یک راهبرد برسیم و نهایتا در کمیسیون این را قطعی کنیم.

کد خبر 643905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    شما حضرت عباسی فقط تیتر خبر با محتوای خبر را مقایسه کنید، بقول ایشان "دو تا نماینده" و " دوتا طرح". از این چه باید دریافت کنیم.