همشهری آنلاین: شهردار تهران با توضیح در خصوص دو طبقه کردن اتوبان امام علی(ع) گفت: پایتخت را نمی‌توان با سعی و خطا اداره کرد.

به گزاش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف که در جمع شهروندان منطقه هفت در مسجد خاتم‌الاوصیا سخن می‌گفت، با اعلام این خبر، افزود: دوطبقه کردن اتوبان امام علی (ع) به این معنی است که عرض آن را کمتر کنیم و دسترسی‌های مشخص برای خودروهایی که می‌خواهند از آنجا عبور کنند و کاری با دسترسی‌های محلی ندارند، ایجاد شود.

وی با بیان این که این طرح تصویب شده است،‌ گفت: در حال حاضر کارهای این پروژه از خیابان دماوند به پایین انجام شد و در تلاشیم تا با کار متمرکز این پروژه را به اتمام برسانیم.

شهردار تهران در ادامه از تعیین تکلیف بخشی که در طرح اتوبان امام علی (ع) بود، خبر داد و گفت: بخشی از املاک واقع در این طرح، از قبل نه امکان خرید و فروش داشت و نه ساخت و ساز و حتما مشکل آن باید در کمیسیون ماده پنج حل می‌شد که با توجه به عوض شدن مسیر اتوبان، در طول سه چهار ماه گذشته، مشکل آن حل و ابلاغ شد و آن بخشی که از قبل در طرح بود و شهرداری اجازه ساخت و ساز وخرید و فروش نمی‌داد و در بلاتکلیفی بود، به طور کامل آزاد و از طرح خارج شد که شهروندان می‌توانند در آن ساخت و ساز و یا آن را خرید و فروش انجام دهند.

قالیباف افزود: ما امروز در شهرداری با همان روحیه دوران جنگ و دفاع مقدس کار می‌کنیم و متوجهیم که چه کاری انجام می‌دهیم.

به گفته وی، شهر تهران با سعی و خطا اداره نمی‌شود، بلکه رویکرد علمی، خردجمعی و عقلانیت و اعتدال در همه کارها وجود دارد.

وی معتقد است: باید به گونه‌ای کار کنیم که در همه محلات تهران چه محله‌های برخوردار و چه غیربرخوردار، شهروندان در هر فصل حس کنند که در حوزه شهرداری تغییری در محل زندگیشان انجام شده و اگر چنین حسی نباشد، ضعف از ماست.

شهردار تهران با بیان این که شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است، گفت: صد در صد هزینه‌های شهر از سوی مردم تامین می‌شود.

شهردار تهران سپس به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: نظام ما ثمره خون شهداست و دشمنان ما با همه امکاناتی که داشتند، جنگ را به ما تحمیل کردند، اما ما صلح را به آن‌ها تحمیل کردیم این افتخار برای جمهوری اسلامی و روحانیت شیعه به رهبری حضرت امام خمینی(ره ) باقی ماند، زیرا در 300 تا 400 ساله اخیر، جنگ ما تنها جنگ نابرابری بود که اتفاق افتاد و حتی یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن باقی نماند.

قالیباف افزود: همه این‌ها به برکت روحیه جهاد و فرهنگ ایثار و شهادت در ملت و رزمندگان ما بود.

به گفته وی، امروز دشمنان دقیقا فرهنگ دینی و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی ما را مورد هدف قرار داده‌اند، تا آن را از ما بگیرند، چون از راه‌های دیگر به جایی نرسیدند و رویکرد خود را از سخت افزاری به نرم افزاری تغییر داده‌اند.

شهردار تهران در پایان خاطر نشان کرد: نکته‌ای که ما مسئولان اگر به آن توجه نکنیم، نظام و انقلاب ما را دچار آسیب می‌کند، موضوع اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است که اگر می‌خواهیم، پاسدار خون شهدا باشیم، باید به این موضوع توجه کنیم.

کد خبر 64316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز