همشهری آنلاین: شهردار تهران صبح امروز با حضور در دبیرستان پسرانه شهید سید فاطمی منطقه 16 زنگ آغاز سال تحصیلی 87-88 را به صدا درآورد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، همزمان با نخستین روز ماه مهر دکتر محمدباقر قالیباف -شهردار تهران- در دبیرستان پسرانه سید فاطمی در منطقه 16 (نازی آباد) حضور یافت و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

در این مراسم جمعی از مدیران آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولان شهرداری تهران، دکتر قالیباف را همراهی کردند.

شهردار تهران پس از به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مکلفیم که از قرآن کریم که اساس شکل گیری جامعه ماست درس بگیریم و بر اساس آن حوزه تعلیم و توجه به تربیت و تزکیه را اساس کار بدانیم و مطمئن باشیم که اگر در حوزه و آموزش و پرورش غفلت کنیم خسارات جبران ناپذیری برای آینده ما خواهد داشت.

وی افزود: شما در مقطع سنی قرار دارید که پایه و اساس هویت آینده شما و حضور در عرصه‌های اجتماعی‌تان در آن شکل می‌گیرد که امیدوارم به درستی قدر این دوران را بدانید.

وی افزود: افراد همسن شما در انقلاب و در میدان جنگ نقش برجسته‌ای داشتند و به یاد می‌آورم زمانی که خودم در جبهه حضور داشتم حدود 12 فرمانده در رده‌های مختلف در لشکر در مقطع دبیرستان درس می‌خواندند. پس به این زمان توجه کنید تا آینده روشنی داشته باشید.

وی با تاکید بر آن که برای ساختن کشور به اهتمام و کارآمدی نیاز داریم و همه باید به این موضوع توجه کنیم، افزود: پایه‌های این وظیفه مهم بر دو مجموعه آموزش و پرورش و آموزش عالی استوار است و اگر متاسفانه امروز این نگاه غالب است که سرمایه‌گذاری در این دو حوزه و در بعد مالی صرفا هزینه است، غلط بوده و باید آن را نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور بدانیم و این موضوع نباید در هیچ شرایطی از چشم مدیران و برنامه‌ریزان در همه سطوح دور باشد.

شهردار تهران در ادامه گفت : در شهرداری نیز نباید با این بهانه که در ظاهر آموزش و پرورش به ما مربوط نمی‌شود از این مسئولیت شانه خالی کنیم و باید هر امکاناتی که داریم با اولیت آموزش و پرورش در اختیار شهروندان قرار دهیم.

قالیباف خطاب به دانش آموزان، گفت: امیدوارم همه شما قدر این دوران را بدانید و من نیز که دوران تحصیلم همزمان با آغاز انقلاب و پس از آن آغاز جنگ بود هرچه در زندگی دارم را از برکت این دو مقطع می‌دانم و امیدوارم همه ما قدرشناس شهدا و جانبازان بوده و با رعایت اخلاق و ادب تدام بخش راه شهدا و امام شهدا(ره) تحت رهبری های مقام معظم رهبری باشیم.

دبیرستان شهید سید فاطمی بیشترین آمار شهدای دانش آموز و فرهنگی در دوران 8 سال دفاع مقدس را داشته است.

کد خبر 64080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز