سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بعضی‌ها می‌گویند ترافیک تهران قابل حل است و بعضی نظر خلاف آن را دارند، شهردار تهران در این باره معتقد است: من با مسئولیتی که داشتم و بررسی‌هایی که کرده‌ام، مطمئن هستم که ترافیک تهران قابل حل است.

شهردار تهران با بیان این که حل مسئله ترافیک فقط نیاز به یک تصمیم‌گیری شجاعانه دارد گفت: از قبل در حوزه حمل و نقل عمومی، مترو و تاکسیرانی پیش‌بینی کرده بودیم و در حوزه اتوبوسرانی نیز ماشین‌های قابل استفاده تعمیر و شیفت‌هایی نیز اضافه شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمد باقر قالیباف پس از به صدا در آوردن زنگ دبیرستان پسرانه شهید سید فاطمی با اشاره به پیش‌بینی شهرداری تهران برای ترافیک امروز، گفت: پیش‌بینی ما این بود که تقاضای سفر در آغاز سال تحصیلی قریب به 20 میلیون سفر در شهر باشد و خود را آماده کرده بودیم و تا این لحظه نیز گزارشی مبنی بر این که ترافیک غیر قابل تحملی باشد به دست ما نرسیده است، هرچند این موضوع نیاز به همکاری همه شهروندان و نیز کسانی دارد که بستر را برای سفر فراهم می‌کنند و امیدوارم با برنامه‌ریزی و همکاری دقیق، این معضل که حداقل قریب به 20 سال است که گریبانگیر تهران است برطرف شود.

قالیباف درپاسخ به سوالی در مورد استفاده از صندوق ذخیره ارزی در بحث مترو، اظهار کرد:  مصوبه مجلس به دست ما رسیده و شورا نیز تصویب کرده و به وزارت کشور رفته و از آن جا به شورای اقتصاد رفته است، اما تا جایی که من مطلع هستم هنوز از کمیسیون اقتصاد دولت بیرون نیامده است و در آخرین نشستی که با شورای نمایندگان تهران داشتیم، قرار شد این موضوع بررسی شود.

شهردار تهران از ورد واگن‌های جدید مترو از آبان ماه امسال خبر داد و افزود: همه تلاشمان این است که از آبان ماه بر اساس قولی که دادیم، هر ماه تعدادی واگن‌های جدید هم برای خطوط کرج و هم تهران وارد خط شوند و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال تعداد قبول توجهی لوکومتیو و مجموعه قطارها به متروی تهران وارد شود.

وی افزود: طبق قولی که داده بودیم اتوبوس‌ها بر اساس زمان‌بندی وارد شدند و واگن‌ها نیز وارد می‌شوند و ما خیلی منتظر بروکراسی اداری نخواهیم شد و به عنوان مدیر شهر باید این مشکلات را حل و فصل کنیم و به نظر من خیلی ضرورت ندارد که مردم بدانند چگونه این معضلات برطرف می‌شوند، مهم این است که اتوبوس و واگن بیاید و مردم سوار شوند.

قالیباف در ادامه در مورد دو طبقه کردن بزرگراه‌های تهران، اظهار کرد: همان طور که در کمیسیون عمران شورای شهر هم بحث شد، برای این کار مطالعات دقیق شده و در سایر کشورهای نه چندان پیشرفته نیز مانند تایلند این امکان فراهم شده است و در کشور ما که پیشرفته‌تر است، حتما این اقدام با هزینه کم‌تر انجام می‌شود.

وی افزود: برای ساخت اتوبان‌های معمولی، گاهی هزینه رفع معارض و تملک‌ها بسیار بیشتر از هزینه ساخت پروژه تمام می‌شود و دو طبقه کردن برگراه‌ها و احداث تونل‌ها، حتما هم در زمان و هم در کیفیت به نفع شهر خواهد بود که در دستور کار ما قرار دارد.

قالیباف با اشاره به این که در چند روز آینده با حضور خبرنگاران از تونل توحید بازدید خواهم داشت، گفت: در حال حاضر می‌توان تونل توحید را از ابتدا تا انتها با ماشین طی کرد که این کار در زمان کوتاه و در محوری که 10 سال به خاطر مشکلات فنی و غیره و نگرانی که از تونل رسالت وجود داشت برای آن تردید داشتند، بسیار بزرگ است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: همه این کارها با برنامه‌ریزی قابل انجام است و به دنبال آن عملیات اجرایی تونل نیایش – صدر نیز  با سرعت و دقت بیشتر و با پیچیدگی‌های خاص خود انجام خواهد شد.

کد خبر 64092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز