همشهری آنلاین: همزمان با دیدار چاوز و مدودوف در روسیه، مسکو از کمک نظامی یک میلیون دلاری به ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، یک منبع آگاه در کرملین در آستانه دیدار دمیتری مدویدیف، رئیس جمهور فدراسیون روسیه و هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا در ارنبورگ گفت: "از سوی طرف روسی تصمیم گرفته شده که به ونزوئلا وامی به مبلغ 1 میلیارد دلار با هدف تحقق همکاری های فنی و نظامی تخصیص یابد".

به گفته وی، در کل طی سال های 2005-2007 روسیه و ونزوئلا 12 قرارداد برای عرضه تسلیحات روسی به مبلغ بیش از 4.4 میلیارد دلار به ونزئلا امضا کردند.

نماینده کرملین گفت: همکاری های فنی و نظامی بین روسیه و ونزوئلا که بر اساس توافقنامه بین دولتی متحقق می شوند و اکیداً بر اساس تعهدات بین المللی و قوانینی هستند که در این زمینه اعتبار دارند، مثبت پیش می رود.

قرار است در ماه نوامبر سال جاری ( آبان) گروهی از ناوهای نیروی دریایی روسیه به ونزوئلا سفر کنند که در راس آن رزمناو موشکی-اتمی روسی "پطر کبیر" قرار دارد و به همراه ناوهای ونزوئلا مانوری مشترک در دریای کارائیب خواهند داشت.

سفر دو روزه چاوز به روسیه و دیدار وی با مدودوف، این دومین دیدار روسای جمهور دو کشور است. اولین بار مدویدیف و چاوز در ماه جولای سال جاری در مسکو دیدار کرده بودند.

در این خصوص ریا نووستی به نقل از یک منبع آگاه در کرمیلین گفت که مواضع روسیه و ونزوئلا در رابطه با بسیاری از مسائل مبرم بین‌المللی نزدیک بوده و یا مطابقت دارند. همچنین وی حمایت ونزوئلا از عملیات روسیه برای وادار سازی گرجستان به صلح در ماه اوت را خاطر نشان ساخت.

کد خبر 64307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز