پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم ملی والیبال ایران با غلبه بر ژاپن به عنوان دومین فینالیست نخستین دوره مسابقات قهرمانی AVC آسیا معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات جام کنفدراسیون آسیا با نتیجه 3 بر یک موفق به شکست ژاپن و صعود به فینال این رقابتها شد.

بازیکنان تیم حسین معدنی پس از پیروزی در گیم های اول و دوم، نتیجه ست سوم را واگذار کردند اما با کسب برتری در گیم چهارم جواز حضور در دیدار نهایی مسابقات تایلند را از آن خود کردند.

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ژاپن به این شرح است:

* ایران 3 - ژاپن یک
(25 بر 20)، (25 بر 17)، (26 بر 28) و (25 بر 22)

ژاپنی ها در حالی نتیجه بازی امروز را واگذار کردند که در مسابقات قهرمانی آسیا (اندونزی) و پیکارهای انتخابی المپیک (ژاپن) به ترتیب با نتایج 3 بر صفر و 3 بر یک شکست را به تیم ملی ایران تحمیل کرده بودند.

تیم های کره جنوبی و چین برگزار کننده دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات AVC کاپ آسیا بودند. در این دیدار که به عنوان نخستین بازی این مرحله برگزار شد، تیم کره جنوبی با نتیجه 3 بر یک موفق به شکست چین و راهیابی به فینال مسابقات شد.

بدین ترتیب تیم های ملی والیبال ایران و کره جنوبی دو فینالیست نخستین دوره مسابقات قهرمانی کنفدراسیون آسیا هستند که ساعت 14:30 فردا (به وقت تهران)برای معرفی تیم قهرمان رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

دیدار ایران و کره جنوبی در مرحله فینال، دومین دیدار دو تیم در این دوره از مسابقات محسوب می شود. کره‌ای ها در گروه A مرحله مقدماتی با نتیجه 3 بر یک (25 بر 23، 17 بر 25، 17 بر 25 و 22 بر 25) موفق به شکست شاگردان حسین معدنی شدند.

 تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک 2008 پکن نیز با همین نتیجه مغلوب کره جنوبی شده بود. همچنین در جریان مسابقات قهرمانی آسیا که سال گذشته در جاکارتای اندونزی برگزار شد، بازیکنان کره در سه گیم متوالی موفق به شکست ملی پوشان کشورمان شدند.

تیم ملی والیبال ایران در شرایطی راهی مرحله نهایی مسابقات AVC کاپ آسیا شده است که در پیکارهای جام ملت های آسیا به عنوان پنجمی بسنده کرد. زوران گائیچ هدایت بازیکنان ایران را در آن رقابت ها بر عهده داشت. 

کد خبر 64293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز