یک مقام صهیونیست طراح حمله به راکتور هسته‌ای عراق تاکید کرد: اسرائیل قادر به نابودی پروژه هسته‌ای ایران نیست و برای چنین کاری دیر شده است.

ایران اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه کیهان به نقل از «بلومبرگ» نوشت: فعالان نظامی اسرائیل تحلیل‌های گوناگونی درباره نحو مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران دارند. برخی می‌گویند اسرائیل باید با توافق هسته‌ای ۵+۱ با ایران (برجام) مخالفت کند و برخی می‌گویند اسرائیل توان مقابله یکجانبه با برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. اسحاق بن اسرائیل که چند دهه در امور امنیتی اسرائیل فعالیت داشته، طراح اصلی حمله به راکتور هسته‌ای عراق است. او همچنین رئیس اطلاعات نیروی هوایی بوده است و اکنون ریاست آژانس فضایی اسرائیل را برعهده دارد. وی می‌گوید من در گفت‌وگو با نفتالی بنت نخست‌وزیر، به او توصیه کردم به مخالفت اسرائیل با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران خاتمه دهد.

وی درباره این ادعای بنت که «اگر توافق هسته‌ای ناامنی پدید آید، اسرائیل برنامه هسته‌ای ایران را نابود خواهد کرد»، گفت: برای چنین کاری دیر شده است. شاید ۱۰ سال قبل چنین امکانی بود اما امروز نام فناوری مربوط به تولید بمب در دسترس ایرانی‌هاست و تنها سند بر اراده آنها برمی‌گردد.

این مقام صهیونیست می‌افزاید: بحث بر سر اثربخشی هزینه اقدام نظامی است و ایران می‌تواند هر تاسیسات هسته‌ای را حداکثر ظرف ۲ سال احیا کند. واقعیت این است که دیگر امکان نابودی برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.
اسحاق بن اسرائیل، با بیان اینکه «تلاش‌های نتانیاهو برای متقاعد کردن دولت ترامپ به خروج از برجام بدترین اشتباه استراتژیک در تاریخ اسرائیل بود»، گفت: ما باید به مخالفت خود پایان دهیم و آمریکا را تشویق کنیم تا توافقی را با تمرکز بر موضوع اصلی جلوگیری از دستیابی قریب‌الوقوع ایران به بمب منعقد کند.

وی درباره گسترده کردن توافق به موضوعاتی مانند مبارزه با حمایت ایران از تروریسم هم گفت: پیچیده کردن موضوعات اشتباه است.
آنچه این مقام صهیونیست عمدا درباره علت اصلی ناتوانی اسرائیل از درگیری نظامی با ایران مسکوت گذاشته، توانمندی‌های گسترده و چندلایه ایران است که فقط یک قلم از آن اخیرا در بیان نایب‌رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه بازتاب یافت: «ایران، یکی از کشورهای نظامی پیشرفته و یکی از چهار قدرت موشکی دنیاست. ایران توانایی آن را دارد که اسرائیل را غیرقابل سکونت کند».

کد خبر 642875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جم IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    55 57
    کسی که تاریخ خوانده باشد با ایران وارد جنگ نخواهد شد. حتی آنها که موفق به شکست دولت های ایران شدند در ایران کمرشان شکست. مردانی ازیاسوج پوست پسر تیمور را کندند و آن را از کاه پر کردند. در شگفتم چگونه ما را تحریک به جنگ می کنند در حالی که مردی که امروزبر ایران حکومت می کند صدایش رساتر از نادر است و شمشیر برنده تری در دست دارد.
    • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      18 9
      علم و اقتصاد حرف اول می زنه
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      12 1
      احسنت بر شما.
    • بیات IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      13 3
      تشکر از شما بابت نظر وطن دوستانه و غیرتمندانه شما که سر میدهیم اما تن به ذلت نمیدهیم
  • hafbib IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    15 7
    نتانیاهو و ترامپ در ایران بوی کباب شنیده بودند ولی نمیدانستند که ایرانیان خر داغ میکنند و این بو که به مشام آنان میرسد بوی داغ کردن خراست اگر تمایل دارند آنها را نیز میتوانیم داغ کنیم
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    15 13
    اسراییل و آمریکا یادشان باشد در آتشی که روشن کنند ابتدا خودشان می سوزند و خود باید هیزم آن آتش باشند . دوران تهدید و بزن در درو تمام شده . مثل اینکه واقعا با پای خودشون به سمت گور ستان می روند .
  • هادی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    20 7
    شاید بتوانند به مراکزی در ایران حمله کنند اما پاسخ ایران قطعا باید خیلی بالاتر از حمله آنها باشد.یادمان باشد مردم ایران از پاسخ به ترور شهید سلیمانی قانع نشدند و منتطر انتقامند.
  • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    15 5
    فرماندهان نظامی و سیاستمدارن آمریکا بعد حمله به عراق و افغانستان اذعان نموده بودند که در صورت حمله به ایران و تصرف آن سربازان ما در داخل ایران توسط مردم کشته خواهند شد و مرحوم هاشمی در زمان حمله به عراق گفتند که عراق باتلاق و قتلگاه سربازان آمریکا خواهد بود بله به عراق حمله و اشغال کردند اما چند هزار سرباز کشته و زخمی به ارث بردند و بالاجبار از منطقه خارج خواهند شد ودر صورت خروج آمریکا از منطقه سگ نگهبانش اسرائیل حتی جرات واق واق خالی را هم نخواهد داشت و به امید روزی که خائن صفتان در ایران مجازات شوند چرا که اغلب گرفتاریهای مردم از خیانت خائنین هست ودر گذشته تاریخ هم این بوده
    • علوی اهواز کوت عبدالله IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      11 0
      احسنت بر شما مرد شریف
  • FR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    13 1
    با خواندن متون زیر بار دیگر با دلگرمی فراوان به داشتن هموطنان غیور و مدافع افتخار می کنم و از پستی خائنان وطن فروش که هموار مذبوهانه هیزم در آتش دشمنان میریزند وخوشبختانه کاری از پیش نمی برندبیشتر متنفر می شوم.
  • Amir navid DE ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    13 2
    سلام.دوستان عزیز وطن پرستی تنها به این نیست که خود را قدرتمند بدانیم و یا چنین جلوه دهیم!همه ما سرفرازی ایران را خواهانیم ولی چنین هدفی فقط با قدرتمند دانستن خود بدست می آید؟!ایران در سایه پشرفت های نظامی خود جزء قدرتمندترین کشورهای منطقه است بشرطی که حملات احتمالی توسط تعدادی از کشورها از جمله اسراییل،آمریکا،انگلیس،و ... همزمان انجام نشود.توهم آمیز است اگر تصور شود که ایران به تنهایی قادر به دفع این حملات باشد!اگر اسراییل به ایران حمله کند هیج عکس العملی از نظر بین المللی نشان داده نخواهد شد ولی مقابل به مثل ایران یقینا عکس العمل جامعه جهانی را خواهد داشت و این چیزی جزء حمله چندین کشور در حمایت از اسراییل به ایران نخواهد بود و ویرانی مراکز مهم صنعتی و نظامی و تلفات سنگین انسانی و نابودی اقتصاد ایران و به تبع آن عکس العمل های اجتماعی داخلی و تبعات آن بر مردم و حکومت نتیجه آن خواهد بود
    • ف IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      5 1
      این فرض هم ممکنه اما قطعی نیست که اگر چنین بود نمی گذاشتند ایران تا این حد پیشرفت کند که پای میز مذاکره و تحریم بخواهند جلویش را بگیرند . شما آخرین گزینه را که بستن تنگه هرمز یعنی گلوگاه غربی هاست را در نظر نگرفته اید که مصایب آن غیرقابل پیش بینی است !
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    11 7
    خیالتون رو راحت کنیم ایران دیگه ایران رضاشاه و محمدرضا شاه و امثالهم نیست ما مشکلات زیاد داریم اما حرف زور تو کتمون نمیره. ما کسی رو داریم که محاله اجازه بده اسراییل خون از دماغمون بریزه ولی تاوان ندن . دوران بزن در رو تموم شده
    • محمد CH ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      1 0
      دوست عزیز مطمئن باش هیچ کشوری خودش رو بی جهت درگیر چنین جنگی نمیکنه.درسته که امریکا و انگلیس قدرتمندتر از ایران هستند ولی تا بخودشان بجنبند اسرائیل با خاک یکسان میشه.در ثانی اگه امریکا یا انگلیس که دارای بمب اتمی هستند کوچکترین درگیری نظامی با ایران پیداکنن طبق چندین قانون مختلف و هم براساس قوانین سازمان ملل و شورای حکام و سازمان انرژی اتمی و شورای امنیت ایران اجازه دسترسی به بمب اتم رو برای همیشه پیدا میکنه.طبق این قوانین دو کشور که درگیری نظانی دارند میتونن در حد کشور مقابل تسلیهات جنگی داشته باشند حتی اگه غیر قانونی باشه.دلیل اینکه امریکا هیچوقت وارد جنگ مستقیم با ایران نمیشه همينه. چون این جنگ هرکاری تو بیست سال گذشته کردن برای جلوگیری دستیابی ایران به بمب اتمی خنثی میکنه.دوما اینکه ایران تو خاک خودشه و موشکا و سامانه های دفاعی اماده به کار ولی اونا باید یا از طزیق دریا یا هوا حمله کنن ک ایران هم تو این بخشها خیلی قدرتمنده
  • مهدی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    7 1
    اگه جرات دارن حمله کنن ببینن چی میشه....
  • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    7 0
    درود بر ایران و ایرانی
  • محمد طاهر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    9 1
    باعرض سلام اسراییل توان ایستادگی دربرابر گروهای کوچک را ندارد چگونه دربرابر ایران توان ایستادن دارد
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 3
      هرگز دشمن را دست کم نگیر.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 1
    اگر سایر کشورها ازایران بترسند بهتر است یا از ایران حساب ببرند؟ و چرا ؟
  • احمد IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    بدترین قسمت سناریوی هسته‌ای ایران این است که اگر رژیم صهیونیستی رگ حماقتش بالابرنده ومرتکب اشتباهی گردد ایران در جواب دادن درنگ نمیکند وبدتر ازهمه این است که ایران از هیچکس دستور وتوصیه بردباری نمیگیرد مانند عراق ولیبی .
  • امید IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    کاش مردم عزیز متوجه این موضوع باشند که گرانی و تورم و بیکاری گذرا میباشد و انشاالله به حول قوه الهی به زودی از این پیچ خطیر عبور خواهیم کرد امروز ما در اوج قدرت هستیم و تنها مشکل و دغدغه اتحاد و انسجام داخلی است این مردم شریف که همه جوره و در هر زمان آزادگی خود را از دست نداده اند بدانند اندکی صبر سحر نزدیک است خداوند خود محافظ سرزمین کورش به رهبری سید علی خواهد بود اطمینان دارم.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    اسرائیل جایگاهی نداره که نظر بده رژیم غاصب و کودک کش حتی خیلی از کشورهای اروپایی قبولش ندارن