یک مقام نظامی روس با تاکید بر قدرت نظامی ایران گفت که تهران جزو چهار کشور اول تولید کننده سامانه موشکی است.

پدافند موشکی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، کنسانتین سیوکوف، معاون رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه در بخشی از گفت‌وگوی خود با شبکه روسیا الیوم گفت که احتمال شروع جنگ علیه ایران از سوی اسرائیل کم است و تهران موشک‌های میان برد و تسلیحات نقطه زن در اختیار دارد.

وی گفت که اسرائیل توان مقابله با این موشک ها را ندارد و سامانه پدافند هوایی تل آویو توان مقابله با موشک های ایران را ندارد بنابراین حمله ایران به اسرائیل می تواند این منطقه را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کند.

این مقام نظامی روسی تاکید کرد که ایران تاسیسات خاص خود را دارد و با توجه به مناطق کوهستانی حتی با بمب های هسته ای نمی توان به آن ها نفوذ کرد.

وی همچنین بر این باور است که اسرائیل از سلاح هسته ای علیه ایران استفاده نخواهد کرد زیرا این اقدام واکنش چین و روسیه را نیز به دنبال خواهد داشت.

سیوکوف همچنین ایران را یکی از قدرت های پیشرفته در زمینه نظامی توصیف کرد و گفت که ایران جزو چهار کشور اول تولید کننده سامانه موشکی است.

کد خبر 642588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    11 10
    بیچاره توهم زده تار عنکبوت
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    6 7
    خدا رو شکر و درود بر خدمتگزاران به کشور در ارتش و سپاه و... و زنده باد رهبر فرزانه امان که باعث قدرتمندی بازوی نظامی امان شد
  • احمد IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    9 6
    روسها رسما وتلویحا ما را آماده حمله متقابل می کنند البته که اسراییل چنین خطایی نخواهد کرد
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 14
    احسنت به کشور روسیه که مثل مرد پشت ایران است واگر اروپا وامریکا به ایران اهمیت مبدهند به خاطر پشتیبانی روسیه وچین از ایران است وباید از این دو کشور ابرقدرت تشکر کرد ورمز تقویت و اقتدار ایران خود ایران واتحاد با این تبرقدرت است.
  • فرید IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    4 15
    اسراییل ایتقدر ریزه ۱۰تا موشک محوش کنه
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    4 9
    چند ماه پیش سیستم دفاع ضد موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین (Iron Dome ) که مجهز به موشکهای بسیار دقیق ""موشک زن"" هر کدام به ارزش دو میلیون دلارهستند، به وسیله موشکهای ۵۰۰ دلاری زیر زمین ساز حماس از پای در آمد. و همه دیدیم اسرائیل خود آتش بس اعلام کرد.
  • امید IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    6 7
    درود بر ایران بزرگ و کورش بزرگ پایه گذار سرزمین ایران درود بر سید علی خامنه ای رهبر بزرگ ایران آمریکا و غرب خوب میدانند با چه چیزی طرف هستند و قدرت نظامی ایران تا چه اندازه هست برادران روس که s300 رو بموقع تحویل ندادن و زمانی دادن که ما سامانه سوم خرداد و طبس رو ساخته بودیم همانطور که الان جنگنده های سوخو 30 رو نمیدن لازم نیست از طرف ما حرف بزنید ایران زمانی که عین الاسد را زد زمانی که پهباد فوق پیشرفته آمریکایی رو ترکوند به شما ودنیا نشان داد " دوران بزن و در رو بسر آمده"
  • بهمن IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    6 2
    ای والا . همین درست است. کسی جرات حمله نباید داشته باشد ولی در عین حال باید با دنیا تعامل کنیم. این کار آدم های کاردان است
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 1
    مقام روسی این اطلاعات جزیی و کاملا سری را از کجا فهمیده!اینگونه موارد روحیه ملی واستقلال خواهی را مخدوش می کند
  • نوذر محمودی برام IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 1
    همانطور که یهودیهای صهیونیست با نفوذ در دولت هخامنشی و نظام سو سیالیستی شوروی سابق باعث سقوط این دولتها و از هم پاشیدن انها شد امریکا هم با هواداری از این فرقه ظاله ودولت غاصب صهیونیستی زمینه فروپاشی خود را فراهم میکند