روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: تنش های جدیدی بین آمریکا و اسرائیل به دلیل اختلافات طولانی بر سر نحوه تعامل با برنامه هسته ای ایران، به وجود آمده است.

تاسیسات هسته ای ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسپوتنیک به نقل از این روزنامه نوشت: دو مقام ارشد اسرائیلی این هفته در حالی که نگرانی هایی از تعهد آمریکایی ها به بازگرداندن توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران داشتند، واشنگتن را ترک کردند.

نیویورک تایمز  در ادامه می نویسد: مقامات اسرائیلی بر این عقیده هستند که توافق هسته ای ۲۰۱۵ توافقی معیوب بوده و بازگشت آمریکا به این توافق به تهران این اجازه را می دهد که غنی سازی اورانیوم خود را تسریع بخشد.

روزنامه مذکور همچنین جزئیات تماس تنش‌آمیز هفته گذشته بین بنت نخست وزیر اسرائیل و بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا را منتشر و تأکید کرد که دو طرف دیدگاه‌های متفاوتی در مورد ارزش توافق مجدد برای راستی‌ آزمایی اهداف هسته‌ای تهران داشتند که براساس مقامات دو کشور این تماس دو طرف را نا امید کرد.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه اطلاعات مرتبط با این موضوع حاصل نتیجه گیری های بیش از ده نفر از مقامات مسئول اسرائیلی و آمریکایی است که نخواسته اند نامشان فاش شود، در ادامه آورده است: استدلال مقامات اسرائیلی در جلسات خصوصی این است که ایرانی ها در حال توسعه برنامه هسته ای هستند و روی این موضوع حساب بازکرده اند که آمریکا به کاهش تعهدات خود در منطقه تمایل دارد و هرگز از مذاکرات وین دست نمی شوید.

منبع: شفقنا

کد خبر 642622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha