متخصص طب ایرانی گفت: ویژگی‌های متفاوت فصل‌های سرد سال با فصل‌های گرم موجب می‌شود تا برای حمام کردن مجبور به رعایت اصولی باشیم که یکی از آنها حمام کردن با آب ولرم است.

دوش گرفتن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه حمام کردن در فصول سرد سال اصولی دارد گفت: ما فکر می‌کنیم در فصل‌های سرد باید از آب گرم برای استحمام استفاده کنیم در صورتیکه اینطور نیست بلکه فصل‌های سرد موجب خشکی پوست می‌شوند و استحمام با آب خیلی گرم هم موجب می‌شود چربی سطح پوست از بین رفته و فرد دچار اگزما شود. باید برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کرد.

وی افزود: اگر بتوانیم محیط حمام را قبل از حمام کردن، گرم کنیم بهتر است. پیش از این حمام‌ها رختکن داشتند و فرد به سرعت وارد فضای خیلی سرد حمام نمی‌شد. در این فصول یک روز درمیان یا دو روز درمیان باید حمام کرد و اگر پوست سر خیلی چرب نباشد یک دست شستن موها کافی است.

یارقلی در ادامه گفت: حتما موها باید پس از استحمام، آبگیری شود. نباید موها را با سشوار کاملا خشک کرد. افرادی که موهای خشکی دارند باید پس از آبگیری موها، ساقه موهای خود را با روغن‌هایی مثل بادام و یا آرگان ماساژ دهند.

وی گفت: برای حمام کردن زمان خاصی توصیه نمی‌شود. مهم این است که بلافاصله پس از حمام کردن وارد هوای سرد نشویم و اینکه باید حداقل یک ساعت پس از استحمام نخوابیم.

وی خاطرنشان کرد: ماندگاری زیر دوش آب ولرم در فصل‌های سرد توصیه نمی‌شود. حمام حدود ۵ دقیقه کفایت می کند و نیازی نیست دوش آب، مدام باز باشد.

یارقلی گفت: اصولا نباید با شکم پر و همچنین با شکم خیلی خالی نباید حمام کرد.

کد خبر 642699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha