بیشتر آردها سه تا هشت ماه در دمای اتاق ماندگاری دارند و ممکن است این مدت طولانی‌تر از زمان درج شده بسته‌بندی برای انقضای آن باشد. با وجود این ماندگاری دقیق به نوع آرد، مواد تشکیل دهنده آن و نحوه نگهداری آن بستگی دارد.

Flour - آرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، آرد گندم کامل یا سبوس‌دار حاوی هر سه بخش دانه یعنی سبوس، جوانه و آندوسپرم است. سبوس و جوانه سرشار از روغنی هستند که باعث می‌شود محصولات تهیه شده از گندم سبوس‌دار در برابر فساد آسیب‌پذیر باشند.

قبل از استفاده اجازه دهید دمای آرد سرد به دمای اتاق برسد.

اگر آرد سرد را درون کیک و شیرینی بریزید مانع پف کردن آنها می‌شود.

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، ماندگاری آرد به نحوه نگهداری آن هم بستگی دارد. طبق آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، آرد ماده‌ای پایدار و ماندگار است. این به آن معناست که می‌توان آن را با خیال راحت در دمای اتاق نگهداری کرد. با این حال برای نگهداری آرد باید از یک ظرف در دار استفاده کرد و ظرف را در مکانی خشک و خنک نگه داشت تا طراوت آن حفظ شود.

نگهداری آرد در یخچال یا فریزر ممکن است عمر مفید آن را افزایش دهد. آرد همه منظوره شش تا هشت ماه در کابینت ماندگاری دارد اما در صورتی که آرد را در یخچال بگذارید تا یک سال و اگر در فریزر بگذارید تا دو سال ماندگاری دارد. اگر آرد را در یخچال قرار داده‌اید، برای جلوگیری از کپک زدن، حتما آن را از رطوبت و آبی که در یخچال می‌گذارید دور نگه دارید. برای انجام این کار می‌توانید ظرف آرد را درون یک کیسه پلاستیکی محکم قرار دهید یا از ظروفی استفاده کنید که درشان کاملا بسته می‌شود.

کد خبر 642671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha