نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اولویت خرید زمین و باغ جهت گسترش سرانه فضای سبز با محلات کم برخوردار خواهد بود، گفت: درحال حاضر سرانه فضای سبز محلات احصاء شده و طبق آمارهای به دست آمده، رویکرد افزایش سرانه فضای سبز را در سال ۱۴۰۱ در دستور کار خواهیم داشت.

فضای سبز تهران - محیط زیست تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مهدی بابایی درباره سرانه فضای سبز در پایتخت گفت: سرانه فضای سبز در تهران طی دهه های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است، اما در مناطقی که دارای زمین بیشتری هستند، فضای سبز بیشتر و در مقابل در مناطقی که زمین ندارند سرانه فضای سبز پایین است.

او ادامه داد: در چند سال اخیر گسترش سرانه فضای سبز با رویکرد منطقه محور محاسبه و اجرا شده است و براساس شرایط و مختصات جغرافیایی هر منطقه بوستان احداث شده است. بنده در روزهای اول شورای ششم پیرو گزارشی که معاونت خدمات شهری و مدیر عامل سازمان بوستان‌ها ارائه دادند این موضوع را مطرح و تاکید کردم که در واقع افزایش سرانه فضای سبز باید با رویکرد محله محور مورد بررسی قرار گیرد.

بابایی اضافه کرد: درحال حاضر سرانه فضای سبز محلات احصاء شده و طبق آمارهای به دست آمده، رویکرد افزایش سرانه فضای سبز را در سال ۱۴۰۱ در دستور کار خواهیم داشت.

به گفته او؛ اولویت خرید زمین و باغ جهت گسترش سرانه فضای سبز با محلات کم برخوردار خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره نوع بودجه در نظر گرفته شده برای گسترش سرانه فضای سبز در تهران گفت: بودجه تملک زمین و باغات، بودجه احداث و بودجه تجهیز و کاشت درخت و گیاهان پوششی ردیف های بودجه ای هستند که به طور جداگانه برای توسعه سرانه فضای سبز تخصیص داده می شود.

کد خبر 642552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha