وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد، وب‌سایت این وزارتخانه امروز (جمعه) مورد حمله سایبری قرار گرفته که بر اثر آن چندین سیستم از کار افتاده است.

هكر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، از جمله سیستم‌های مورد حمله قرار گرفته، یکی حاوی اطلاعات برنامه ملی ایمن‌سازی بوده و دیگری برای صدور گواهی واکسیناسیون دیجیتال استفاده می‌شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «وزارت بهداشت گزارش می‌دهد که در ساعات اولیه روز جمعه دچار حادثه‌ای شده که به‌طور موقت برخی از سیستم‌های آن را در معرض خطر قرار داد ... که در حال حاضر در دسترس نیستند».

پس از این حمله، اداره امنیت سازمانی و پلیس فدرال فراخوانده شده‌اند. به گفته پلیس، تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

هکرهای ادعایی پیامی را در وب سایت منتشر کردند که در آن اطلاعات داخلی کپی و حذف شده است. در این بیانیه آمده است: «اگر می‌خواهید اطلاعات را بازگردانید، با ما تماس بگیرید.» در این پیام آدرس ایمیل و اطلاعات تماس تلگرام وجود دارد.

این پیام تا بعدازظهر جمعه حذف شد، اما صفحه وب‌سایت وزارتخانه همچنان خاموش بوده و این در حالی اتفاق می‌افتد که اطلاعات کاربر در برنامه ConectSUS ناپدید شده است.

وزارت بهداشت برزیل می‌گوید، در حال کار برای بازیابی سیستم های خود است.

بیشتر بخوانید:

مارسلو کروگا، وزیر بهداشت به خبرنگاران گفت که هیچ داده‌ای از دست نخواهد رفت و مدعی شد که این وزارتخانه تمام اطلاعات حذف شده را در اختیار دارد.

کد خبر 642370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha