حمله سنگین سایبری که شعبه‌های بسیاری از فروشگاه زنجیره‌ای اسپار در شمال انگلستان را به تعطیلی کشانده، نگرانی‌های بسیاری را به‌وجود آورده است.

حمله سایبری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اینتلجنتیکو، مت آلدریج، مشاور و کارشناسان حملات سایبری می‌گوید: «این حمله، حمله‌ای سایبری به یکی از سازمان‌های خرده‌فروشی را نشان می‌دهد که تحت تأثیر حملات اخاذی به سیستم‌های حیاتی خود قرار گرفته‌اند. برای ادمین‌های فناوری اطلاعات و تیم‌های امنیتی به‌طور فزاینده‌ای چالش برانگیز است که هر فرآیند یا فناوری واحدی را برای محافظت در برابر تهدیدات در محل قرار دهند. خرده‌فروشی، یکی از صنایعی محسوب می‌شود که در برابر حملات باج‌افزار آسیب‌پذیر است. حتی چند ساعت اختلال در سیستم‌ها می‌تواند باعث ناراحتی مشتریان و میلیون‌ها پوند ضرر شود. برای کاهش حملات آتی، سازمان‌ها باید سیستم‌ها، فرآیندها و آموزش کارکنان را افزایش داده و پیاده‌سازی کنند، زیرا برای حفاظت حیاتی است. یک لایه حفاظتی برای دفاع در برابر حملات سایبری علیه سازمان شما کافی نیست. بسیار مهم است که چندین لایه حفاظت، شناسایی و پاسخ در زیرساخت خود ایجاد کنید. علاوه بر این، داشتن دفاع سایبری چندلایه و فرآیندهای فشرده به محافظت بیشتر از تجارت، خدمات و سیستم‌ها می‌انجامد و به کشف نقاط ضعف قبل از سوء استفاده مجرمان کمک می‌کند.»

دوشنبه گذشته روزنامه گاردین خبر داد که بیش از ۳۰۰ شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای «اسپار» در شمال انگلستان مورد حمله سایبری قرار گرفته و بسیاری از آنها مجبور به تعطیلی شده‌اند.

این حمله به سیستم‌های رایانه‌ای این شرکت ضربه زد و باعث «قطع کامل فناوری اطلاعات» شد که این موضوع باعث آن شد که کارمندان نتوانند پرداخت‌های کارتی را دریافت کنند.

برخی از شعبه‌های این فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای که یکی از معدود مکان‌ها برای خرید مواد غذایی در بسیاری از مناطق دور افتاده محسوب می‌شود، پول نقد می‌پذیرند، اما بقیه مجبور به تعطیلی کامل شده‌اند.

با توجه به اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که مشکلات ناشی از این حمله سایبری در حال برطرف شدن است.

مرکز ملی امنیت سایبری که تهدیدات مبتنی بر رایانه برای بخش عمومی و خصوصی را رصد می کند، می‌گوید که از این حمله آگاه است و جزئیات آن را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اوایل سال جاری میلادی نیز، فروشگاه زنجیره‌ای تسکو مورد حمله سایبری قرار گرفت و سیستم‌های آنلاین آن برای مدت ۲ روز مختل شدند.

کد خبر 642110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha