رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از ساماندهی نماهای شهری پایتخت خبر داد و گفت: شورای ششم می‌خواهد به ۶-۵ دهه اغتشاش در نماهای شهری پایتخت پایان دهد.

تهران

جعفر بندی شربیانی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات و مشکلات حوزه معماری و شهرسازی در تهران، اغتشاش نماهای شهری است، ادامه داد: نه تنها در سال‌های اخیر که از ابتدای معماری و شهرسازی نوین در شهر تهران که شاید ۵، ۶ دهه از آن می گذرد، نماهای شهری از هیچ الگوی مشترک و خاصی تبعیت نکرده است اما با این حال می توان به اقداماتی که در یک دهه گذشته در این حوزه انجام شده امیدوار بود.

او ادامه داد: ما در شورا و کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر اعتقاد داریم که هر نمایی با هر نوع آوری باید معماری ایرانی و اسلامی تبعیت کند. بر همین اساس، هدف تشکیل کمیته‌های نما در مناطق ۲۲ گانه هم پرداختن به این موضوع بود اما متاسفانه به اهداف اصلی خود نرسید.

شربیانی گفت: اگر می خواهیم در حوزه شهرسازی به مردم شهر خدمت کنیم، حتما باید کمیته‌های نما را سر وسامان دهیم و چارچوب دقیقی ر ا برای آنها تدوین کنیم تا این کمیته‌ها بر معماری پایتخت بر اساس الگوهای ایرانی اسلامی نظارت کنند. ضمن اینکه تدوین بسته‌های تشویقی برای توسعه معماری ایرانی اسلامی یکی دیگر از راهکارهای رهایی تهران از آشفتگی نماهای شهری است.

کد خبر 642052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha