رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شواری اسلامی شهر تهران از برنامه شورا برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی خبرداد.

موتورسیکلت

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی  با اشاره به برنامه شورای شهر برای کاهش ترافیک و بهبود کیفیت هوای پایتخت گفت: شیوه واگذاری طرح ترافیک حتما مورد بازنگری قرار خواهد گرفت چراکه باید عدالت را در برخورداری از این امکان برای مردم فراهم کنیم.

او افزود: باتوجه به شرایط هسته مرکزی شهر و مشکلاتی که در این محدوده وجود دارد باید اقدامات لازم به صورتی تدبیر شود که علاوه بر کاهش آلودگی هوا، ترافیک این منطقه را بتوانیم مدیریت کنیم.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه حجم تردد موتورسیکلت‌های بنزین سوز در طول این سال‌ها افزایش یافته است، افزود: باید با برنامه ریزی جدید و دیدگاه متفاوت به گذشته به سمتی حرکت کنیم که هسته مرکزی شهر را از یک کیفیت بالاتری در بحث هوا و ترافیک برخوردار شود.

او بیان کرد: در حوزه موتورسیکلت‌های بنزینی شورای شهر در قالب طرح مستقل و یا شهرداری در قالب لایحه، به آن ورود پیدا می‌کند تا بتوانیم با مکانیزم حمایتی از طریق شهرداری و سایر نهادها، بحث موتورسیکلت برقی را جایگزین موتورسیکلت بنزینی کنیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای باراندازها، تخلیه و بارگیری‌هایی که در محدوده مرکز شهر صورت می‌گیرد اختلالی را برای تردد ایجاد می‌کند که باید به این موضوع توجه شود و مورد بازنگری قرار گیرد.

ساماندهی هسته مرکزی شهر

او با بیان اینکه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران باید مطالعاتی را در خصوص طرح ترافیک انجام دهد، اضافه کرد: نوع و تعداد خودروهایی که می‌خواهند وارد محدوده طرح ترافیک شوند باید بررسی شده و ظرفیت سنجی کنند تا متناسب با ظرفیت‌هایی که این محدوده‌ها دارند مجوزهای ورود داده شود.

تشکری هاشمی تصریح کرد: شیوه واگذاری طرح ترافیک حتما مورد بازنگری قرار خواهد گرفت چراکه باید عدالت را در برخورداری از این امکان برای مردم فراهم کنیم علاوه بر آن ظرفیت این محدوده را مورد توجه قرار دهیم تا بیشتر از ظرفیت‌ها اجازه تردد ندهیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه افرادی که به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح می‌شوند تعداد بالایی است، ادامه داد: با کمک پلیس راهور باید برنامه‌ای برای جلوگیری از این نوع ترددها تعریف شود. در عین حال افرادی که ضرورت حضور در محدوده را دارند شرایط تسهیل کننده برایشان باید فراهم شود. مدل واگذاری طرح ترافیک به شیوه فعلی که مبتنی بر فروش روزانه است باید تجدید نظر شود.

او درباره مقایسه طرح کاهش آلودگی هوا با طرح زوج و فرد سابق، گفت: طرح کاهش آلودگی هوا متاسفانه به طور کامل اجرایی نشد تا بتوانیم مقایسه‌ای با طرح زوج و فرد داشته باشیم؛ بازنگری طرح کاهش آلودگی هوا از موضوعاتی است که از شهرداری تهران خواستیم آن را مدنظر قرار دهند و نقطه نظراتشان را اعلام کنند تا بتوانیم نقایص طرح را بر طرف و به طور کامل اجرا کنیم.

تشکری هاشمی اضافه کرد: طرح زوج و فرد آثار مثبتی داشت اما این طرح تقسیم بندی عادلانه‌ای نبود، طرح برای به حداقل رساندن آلودگی هوا بود پس نباید خودروهایی که حداکثر آلودگی هوا را دارند وارد محدوده شود و اجازه یک روز در میان منطقی نیست به جای طرح زوج و فرد سابق که بازگشت آن ضرورتی ندارد طرح کاهش آلودگی را به شکل کارآمد اجرا کنیم.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ساماندهی هسته مرکزی شهر مورد نظر شورای شهر تهران است و اگر شهرداری هم لایحه به خصوصی را در این زمینه داشته باشند مورد بررسی قرار می‌دهیم اما در غیر این صورت به عنوان یک طرح توسط شورای شهر تهران مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 642042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha