برنج فجر از جمله باکیفیت‌ترین برنج‌ها در بین خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود که احتمالاً برای یک وعده در روز به جهت مصرف در نظر گرفته می‌شود. همانطور که می‌دانید ایران منبع غنی از انواع برنج‌هاست و در امر صادرات نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نمونه برنج فجر.png

اما اینکه از چه نوع برنجی برای مصرف استفاده کنیم، دغدغه‌ای است که اکثر خانواده‌ها با آن مواجه هستند. در حال حاضر برنج فجر جزو بهترین برنج‌های تهیه شده در ایران به حساب می‌آید و با توجه به ویژگی‌های ارزنده و قیمت مناسبی که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. حال توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید یک برنج باکیفیت دارید، مقاله‌ی امروز ما را تا انتها دنبال کنید.

خواستگاه برنج فجر

این برنج به دلیل دارا بودن ویژگی‌های فوق العاده‌ به شکل‌های مختلف اعم از عمده و خرده‌فروشی در اکثر مناطق ایران دست به دست می‌شود و با توجه به اینکه به یک منطقه خاص تعلق ندارد، می‌توان آن را در اکثر مناطق پرورش داد و استفاده کرد. به طور کلی این نوع برنج نیاز به یک آب و هوای سرد و کوهستانی به جهت رشد و نمو دارد که در هر منطقه از ایران شاهد چنین آب و هوایی هستیم لذا نگرانی از بابت به عمل نیامدن برنج فجر در کلیه‌ی مناطق ایران نخواهیم داشت. البته ناگفته نماند که مراحل کاشت و برداشت این نوع برنج، برای اولین بار در استان مازندران انجام شده است با این حال در حال حاضر بیشترین میزان تولید این برنج در استان گلستان در نظر گرفته می‌شود. ضمناً گفتنی است که به صورت سالانه برنج فجر به کشورهای مختلف صادر شده و بازار خرید و فروش آن در داخل کشور نیز قابل قبول است.

ویژگی‌های برنج فجر

تشخیص برنج‌ها از یکدیگر ممکن است کار چندان آسانی نباشد، مگر اینکه در این حرفه‌ تجربه‌ی کافی داشته باشید. اما برای اینکه بتوانید با کمترین دغدغه، برنج ایرانی فجر را تشخیص دهید، کافی است که به شکل خنجر گونه‌ی آن دقت کنید. در واقع قسمت انتهایی این برنج شکل سوزنی دارد و به نسبت سایر برنج‌ها باریک‌تر است. دقت در این موضوع به شما عزیزان در تشخیص برنج تقلبی یا اصل فجر کمک خواهد کرد.

ضمناً راه دیگر تشخیص این برنج، توجه به رنگ آن است. در واقع برنج فجر از یک رنگ سفید مایل به کرم برخوردار است که روش مناسبی برای تشخیص آن خواهد بود. همچنین از طول دانه‌های این برنج نیز می‌توان آن را شناسایی کرد چرا که طول ۸ میلی‌متری این برنج را کمتر برنج ایرانی داراست که حتی پس از پخت به ۱۰ میلی‌متر نیز افزایش می‌یابد. در کنار این موارد بوی بسیار مطبوع این برنج یادآور برنج‌های خوش طعم ایرانی است که به همین دلیل در سفره‌های ایرانی به کرات دیده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های فوق العاده‌ی برنج فجر نیاز کمتر آن به سموم است چرا که این نوع برنج معمولاً در برابر آفت‌های مختلف مقاومت مطلوبی از خود نشان می‌دهد که همین موضوع از سالم بودن بیشتر این برنج به نسبت سایر برنج‌ها خبر می‌دهد.

نمونه‌های برنج فجر

در ابتدا عرض کنیم که این نوع برنج دارای گونه‌های مختلف نیست و فقط ممکن است بذرهای ۷۰ روزه یا ۹۰ روزه داشته باشند و به همین دلیل برخی از فروشندگان اسامی مختلفی را بر روی این نوع برنج خواهند گذاشت. ضمناً تفاوت بذرهای ۷۰ روزه و ۹۰ روزه در این است که نوع اول بر خلاف نوع دوم هیچ گونه عطر و بویی ندارد. البته در نظر داشته باشید که از برنج سر لاشه فجر بعنوان یکی از انواع این برنج یاد می‌شود که فقط در اندازه دانه برنج با یکدیگر فرق دارند و به نوعی برنج فجر کامل را دانه و برنج سر لاشه‌ی فجر را نیم‌دانه می‌دانند. گفتنی است که طعم و خوشمزگی هر کدام از این دانه‌ها هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت.

نحوه نگهداری برنج ایرانی فجر

در این بخش از معرفی برنج فوق العاده خوش طعم فجر قصد داریم به نحوه نگهداری آن بپردازیم تا از این برنج در برابر خراب شدن و حمله‌ی حشرات مراقبت کنید. برای این منظور حتماً موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • در ابتدا توصیه می‌کنیم که این نوع برنج را به صورت عمده خریداری نکنید. در واقع بهتر است به میزان مصرف خود برای حداقل ۳ الی ۶ ماه در نظر گرفته شود.
  • نگهداری برنج فجر در ظروف شیشه‌ای بهترین راه‌کار است. البته از ظروف فلزی نیز می‌توانید بهره ببرید. لذا پر واضح است که ظروف پلاستیکی امکان خراب شدن برنج را افزایش می‌دهد.
  • کیسه‌های برنج نیز از جمله راه‌حل‌های نگهداری این نوع برنج محسوب می‌شود.
  • همیشه سعی کنید کیسه یا ظروف برنج را با فاصله مشخصی از زمین نگهداری کنید تا از شر حشرات و حیوانات موذی در امان باشد.
  • دقت داشته باشید که نوع کاشت این محصول باید با استفاده از مکانیسم‌های حرفه‌ای باشد تا گرفتار سوختگی نشود که از جمله عوامل بیماری در این برنج است.

خرید برنج فجر از فروشگاه برنجِ ‌تو

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله چنانچه قصد دارید از یک برنج خوش طعم با دانه‌های کامل بهره ببرید، کافی است که از یک سایت معتبر نسبت به خرید برنج  فجر اقدام کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات سایت برنجِ تو بهره ببرید. این سایت سال‌هاست که با در اختیار قرار دادن برنج‌ فجر (همینطور سر لاشه فجر) از جمله محبوب‌ترین مراکزی است که به خانواده‌ها سرویس می‌دهد. از جمله مزیت‌های خرید برنج از فروشگاه برنج تو می‌توان به قیمت‌های عالی محصولات و کیفیت فوق العاده‌ی آنها اشاره کرد. به طور کلی با ورود به بخش برنج ایرانی در این سایت به انواع کیسه‌های چند گرمی برنج ایرانی فجر دسترسی خواهید داشت که به دلخواه می‌توانید برنج مورد نظرتان را سفارش دهید. 

کد خبر 641969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha