چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

روزنامه نیهون کیزای (نیکی) امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تولید گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳، پرچمدار اپل در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰ درصد کمتر از برنامه‌های از پیش تعیین شده‌اش بوده است.

آیفون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، تعطیلات سال نو یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های این شرکت است، زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال خرید محصولات آن به‌عنوان هدیه، هفته‌ها قبل از کریسمس هستند.

با این حال، پس از عرضه آیفون ۱۳ و آیپدهای جدید در ماه سپتامبر، یک تهدید بزرگ متوجه اپل است، زیرا آنها تلاش می‌کنند تا با کمبود جهانی تراشه و اختلالات زنجیره تامین مقابله کنند.

«تیم کوک»، مدیر اجرایی این شرکت، در ماه اکتبر به رویترز گفته بود که تاثیر چالش‌های زنجیره تامین در سه‌ماهه فروش تعطیلات بدتر از سه ماهه قبل خواهد بود.

به گزارش نیکی، در ماه اکتبر، برای نخستین بار در بیش از یک دهه، مونتاژ آیفون و آی‌پد به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین و محدودیت‌های استفاده از برق در چین برای چند روز متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

نیکی افزوده است، در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، با وجود تخصیص اجزای مشترک مونتاژ آی‌پد به آیفون، شاهد کاهش ۵۰ درصدی تولید نسبت به برنامه‌ریزی انجام‌شده بودیم. در حالی که پیش‌بینی تولید برای نسل‌های قدیمی آیفون نیز حدود ۲۵ درصد کاهش یافت.

هفته گذشته بلومبرگ گزارش داده بود، اپل به تامین‌کنندگان قطعات خود گفته بود که تقاضا برای سری آیفون ۱۳ کاهش یافته است.

کد خبر 641932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha